Inlägg från: krokofanten |Visa alla inlägg
  • krokofanten

Lindringstips

Åh, jag vet inte vad jag ska göra! Jag hatar svamp, och särskilt när det inte går att få en tid hos en gynekolog. Jag har återkommande svamp och fick reda på förra gången jag var där att om den kuren jag fick inte hjälpte, så skulle jag få gå på långtidsbehandling.

Jag ringde dit idag och då kunde de inte erbjuda en tid hos min gynekolog förrän om 20 dagar. Helt otroligt, det kliar så jag klättar på väggarna snart. De ogillade starkt att jag ville ha en annan (trots att de delar samma journalsystem så att de ser allting). En manlig gynekolgo fixar jag bara inte (där fanns det ju en ledig tid i slutet av denna vecka). Jag frågade dessutom vad jag ska göra av klådan undertiden, och sjuksköterskan svarade att jag får försöka hålla ut! Skojar hon eller?

Som tur hade jag en tub daktakort hemma, så den smetade jag på så fort jag kom hem, och det är redan mycket bättre. Är det nån som har något annat tips för att lindra det hela, som man inte behöver få ut från doktorn?

Sedan kan jag ju passa på och klaga på min förra gynekolog som bara sa åt mig att slappna av och sedan körde in instrument i en. Jag hade inte en chans att hinna slappna av på den korta millisekunden. Gjorde så himla ont, särskilt när man har svamp ju! Jag blir lite irriterad när en gynekolog inte heller ger några tips om förändring av matvanor, tvättning och dylikt, utan att man ska få ta reda på allt själv. Exempelvis har jag ett enormt stort behov av socker, även om man kanske inte tror att jag har det för att jag är väldigt smal. Tycker bara att de inte bara borde behandla symptomen, utan även den bakomliggande orsaken.

• Svar på tråden Lindringstips
  • krokofanten

Tusen tack för all förståelse och alla tips! Ni anar inte hur mycket detta betyder för mig!

Svar på tråden Lindringstips