• Effie

Hjälp, jag har blivit beroende!

Kära vänner,

Jag blev tipsad om ett kosttillskott för ett tag sedan. Det innehåller efedrin. Jag började äta det och har ätit ett bra tag. Men nu har jag förstått att det inte är bra. Själv märker jag inte av det men jag visste inte att det var farligt. Så nu ska jag inte äta dom mer. Men så fort jag slutar får jag en hemsk huvudvärk, blir vrålhungrig och trött. Jag fattar att kroppen blivit beroende men hur lindrar man? Någon som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Hjälp, jag har blivit beroende!
  • K.C

vad är det för kosttillskott?

• Effie

Snarare ett bantningspiller tror jag numera. Namnet likna lepigen. Men det står kosttillskott på burken.

• zorn

Jag har blivit beroende av energi drycken hustler...
    Dricker 2-3 burkar om dagen. Om jag hoppar över så får jag huvudverk.

• Effie

Oj, låter inget vidare. Du kanske skulle lägga av?

• K.C

hur länge har du tagit det då? har du märkt några andra förändrningar när du tar dem (viktnedgång, humörsväng, pigg/trött)

• Effie

Ja, jag har blivit piggare såklart och tappat kanske fyra kilo men inte mer. Har käkat i säkert fyra månader eller så. Gillar såklart att bli piggare men det är ju inte värt det om det är farligt.

• K.C

nej, det finns ju baksidor med att artificellt bli på ett visst humör eller få sån energi. jag vet att jag testade sånt en gång och blev superlustig i humöret. fattar att du som bara blir pigg får positiva effekter.. försök sluta, kasta tabletterna. om du får det svårt så bit ihop och funkar det verkligen inte - försök få hjälp. det är mitt råd.

tycker du är bra som inser problemet i alla fall! du kommer säkert klara det här!

• Effie

Tack K.C. Men ska jag äta alvedon eller något i en dag eller två? Det gör ju så ont i huvudet. Eller dricka Cola kanske? :) Det är ju koffein i. Jag dricker nämligen inte kaffe.

• K.C

vad är det för slags huvudvärk? ibland funkar ju cola, men har du liksom superont kanske du kan ta en huvudvärkstablett... koffeintabletter då? jag bara yrar här, för jag VET inte sånt där. men du ska ju inte ta de där andra tabletterna mer...

fan vad vi håller på och späker oss - för vad?? jag blir så irriterad och jag är likadan själv!! vad ska hända när vi blir sådär smala sen då? man får ett "normalt" stämplat när man fyller i sitt bmi - jippi.

• Effie

Ja, vi är lite galna. Fast jag är rätt sund i vanliga fall men har gått på en lite nit och varit naiv.

Svar på tråden Hjälp, jag har blivit beroende!