• Effie

Hjälp, jag har blivit beroende!

Kära vänner,

Jag blev tipsad om ett kosttillskott för ett tag sedan. Det innehåller efedrin. Jag började äta det och har ätit ett bra tag. Men nu har jag förstått att det inte är bra. Själv märker jag inte av det men jag visste inte att det var farligt. Så nu ska jag inte äta dom mer. Men så fort jag slutar får jag en hemsk huvudvärk, blir vrålhungrig och trött. Jag fattar att kroppen blivit beroende men hur lindrar man? Någon som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Hjälp, jag har blivit beroende!
  • Effie

Snarare ett bantningspiller tror jag numera. Namnet likna lepigen. Men det står kosttillskott på burken.

• Effie

Oj, låter inget vidare. Du kanske skulle lägga av?

• Effie

Ja, jag har blivit piggare såklart och tappat kanske fyra kilo men inte mer. Har käkat i säkert fyra månader eller så. Gillar såklart att bli piggare men det är ju inte värt det om det är farligt.

• Effie

Tack K.C. Men ska jag äta alvedon eller något i en dag eller två? Det gör ju så ont i huvudet. Eller dricka Cola kanske? :) Det är ju koffein i. Jag dricker nämligen inte kaffe.

• Effie

Ja, vi är lite galna. Fast jag är rätt sund i vanliga fall men har gått på en lite nit och varit naiv.

• Effie

Tack Silje21, alltid skönt med lite uppmuntran. Fatta, jag är nykterist å allt i vanliga fall. Känner mig som en knarkare. :(

• Effie

Så skönt att få lite råd! Tack. Det ska nog gå bra det här.

• Effie

olin: Jag har köpt det här i Sverige så det är nog en mildare form som du säger. Drycker med koffein säger du? Vad finns det som man inte blir beroende av?

• Effie

Hej allihopa! Tack för varningar, synpunkter och råd. Jag har nu slutat äta pillrena och varit utan i fyra dagar. Det går bra förutom lite spänningshuvudvärk.

Svar på tråden Hjälp, jag har blivit beroende!