Chicky skrev 2012-08-01 13:19:26 följande:
NovemberRain,
Åhhh, nu blev jag ännu mer upphetsad (!) över tanken att gifta oss i december! Det blev så verkligt nu när jag kommunicerar med dig!
Jag är nog ganska övertygad om att jag vill ha en brudklänning av modell Empire och att det ska vara i chiffong. Blir med andra ord enklare modell med lätt tyg som funkar i värmen. Jag kommer definitivt att beställa en kinaklänning. Testbeställde en festklänning i början av sommaren bara för att "testa" kvalitet, modell och storlek. Den var jättefin! Sen har jag ambitionen att gå ner två storlekar (ja, jag är stor

). Vill inte lägga så mkt pengar på brudklänningen.
Har också tokshoppat nu på sommarrean! Haha, kul att vi gör samma sak!
Var bor nånstans?
Ja, det är jättekul att få prata av sig lite med nån som ska uppleva samma resa!

Nu är det snart bara 4 månader kvar till vi åker!
Jag var också väldigt inne på att beställa min klänning, som dig var jag helt inne på en chiffongklänning som funkar i värmen och inte för "pampig". Jag är också modell större (44-46) och har varit inne i två olika klänningsbutiker för att spana lite. I den första var hon väldigt snobbig och tittade bara på på storleken i de klänningar de hade inne. Hon tog bara fram klänningar i stora storlekar och sa att den här är ju fin! Det spelade ingen roll hur många gånger jag beskrev att jag inte vill ha en "fluffig" klänning utan en som passar på en strand... Det kändes som att jag inte fick välja själv utan bara rätta mig efter vad som fanns i min storlek. Den andra butiken jag gick in i pratade hon inte så bra svenska men jag förstog direkt att samma sak gällde här.. "Stora storlekar" upprepade hon gång på gång och tog tillslut fram vad som närmast såg ut som ett nattlinne som hon sytt själv, helt formlös, en rak klänning utan nått alls på.. Jag vände på klacken och gick ut och bestämde mig för att beställa en klänning från internet istället =)
Denna har jag fått hem nu och kan inte vara mer nöjd;
http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&ProductID=PROD989&GroupID=GROUP130&VariantID=VO58
Hade dock tittat på en miljon kinaklänningar innan jag beställde den! Vilka funderar du på? Det börjar bli dags att beställa nu om du vill ha en kinaklänning så du har tid att fixa till den om det behövs
Vi bor i Hjo i Västra Götaland, ni då?