Kakan 81 skrev 2013-01-20 13:43:52 följande:
För er som oroliga för tullen så får man ta över mycket stora mängder så jag tror inte dom bryr sig.. Det finns människor som åker en gång i veckan dock och skyller på bröllop el en avlägsen släkting som fyller år.... Tänk istället på att inteböverlasta bilen är mitt tips. Vi bor också i Skåne och kommer självklart att köra till Tyskland för att inhandla, tjänar massor på det och en liten kul utflykt.. Sen är frågan vilket ställe, men Calle verkar ju många nöjda med. Sen är det skitsvårt att veta hur mycket som går åt....
Ja precis, överlasta inte bilen för det blir dyrt.
Hur mycket ni ska handla på du räkna på lite hur mycket ni räknar med att det går åt. Vi har räknat som så att alla får ett glas mousserande som välkomstdrink och räknat på hur mycket glasen rymmer och sen räknat ut hur många flaskor som behövs + någon extra flaska. Öl och cider har vi räknat 5st/gäst nu dricker ju inte alla öl eller cider men det finns ju dem som dricker mer än 5öl. Vin har vi räknat ett glas förrätt, två glas varmrätt per gäst. Till middagen dukar vi med flaskor och till kvällen blir det baginbox vin, lika mycket köps in här. Dooleys och wiskey har vi räknat 4cl till kaffet per gäst och wiskey köper vi en flaska extra då det är fler som dricker gärna två glas wiskey. Läsk och kolsyrat vatten köper vi 3flak av vadera sort så det blir totalt 9flak. Vår gäslista ser ut som ca. 65 vuxna och 21barn.
Alkoholfritt har jag glömt räkna men de är inte många som dricker det så blir inga stora mängder som behövs köpas in.
Vi kommer nog köra till Calles i Flensburg och göra beställning via nätet först så man slipper hålla på och böka inne i affären.