Denimjacka till brudklanning?
Detta ar min brudklanning. Jag ska ha en sloja med spets ocksa men den tar jag nog av mig efter ceremonin. Jag ska ha ett balte till som ni ser pa bilden underst. Den ar hellang. (Klanningen ar vit, inte benvit. Det ar bara daligt ljus pa den andra bilden... Och ignorera underklanningen som sticker fram!)
Jag ar en san person som fryser jamt och aven om vi gifter oss i Grekland pa sommaren sa kommer festen efter kyrkan att borja runt 9 pa kvallen, och nara stranden blir det kanske lite bris.
Jag vill absolut inte ha en kofta pa kvallen. Jag ar inte heller sa fortjust i pashmina-sjalar, speciellt eftersom klanningen redan ar i tva lager och ganska "floaty". Vill liksom inte "hanga pa mer tyg" utan tror jag behover nagot mer strukturerat!
Sa nu ar jag lite inne pa om man skulle kunna ha en denimjacka till, antingen en vit eller en ljusbla, ganska kort?
Lite inspirationsbilder jag gillar:
Jag tvivlar val lite pa det for att jag ar orolig att inte kanna mig fin nog. Min klanning ar ju inte sa 'fluffig' som de pa bilderna sa det kanske ser for 'casual' ut som kombination??? Speciellt brevid min fastman nar han har kavajen pa. (Han kommer nog att ha en morkt bla kostym med vit skjorta utan slips, oppen i halsen). Men jag gillar anda kontrasten.
Vi ar relativt unga och vart brollop ar inte sa formellt, det ar pa en lite 'rustik' och traditionell grekisk taverna. Jag ska antaligen ha korallrott lappstift och fargade skor, kanske ljusbla. Hade tankt ha haret lite liknande som modellen pa den allra forsta bilden, med nagon flata och lite blommor. (Sa ni far en ide om stilen).
Vad tycker ni?? (Ursakta bildbomben).