• Johanna

Rökrum

Måste bara fråga er om det är någon som fortfarande har rökrum på jobbet?
    På mitt jobb finns det ett som används flitigt.
    Är inte det himla "stenålder" att fortfarande år 2005 ha tillgång till ett?
    Jag skulle tro att man är passiv rökare trots bra fläktar, röken sitter i deras kläder o dyl.
    Vad tror/tycker ni?
    Ska vi ickerökare säga ifrån och stänga ner det?

• Svar på tråden Rökrum
  • Kåär

Åh fy vad otrevligt. Även som rökare vill man väl hellre gå ut och röka bara för att inte lukta inrökt hela dagen.
    Jag hoppas verkligen att de flesta är borttagna.

• Norrbottensbrud

Menar du att du är passiv rökare för att deras kläder luktar rök

• Johanna

Nja, men i undersökningar hos rökande föräldrar som tom röker ute så har dom kommit fram till att det är något ämne(kommer ej ihåg vad men typ nikotinhalten kanske) som är förhöjt i barnens blod.

• ika (fd höst05)

Jag är rabiat antirökare. Rökares kläder luktar faktiskt pyton, och det blir såklart ännu värre när de hänger i inpyrda rökrum. Låt rökarna blossa utomhis om de nu måste! Blä!

• K.C

jag tycker att om man säljer cigg fortfarande så måste det finnas ställen där folk kan röka - delar av lokaler etc. helst inte rökrum - det stinker ju as därinne och det är säkert inte speciellt trevligt för rökare - en rökpaus ska väl inte bara gå ut på att stå upp i ett rum och röka..
    hatar att lukta rök, även när jag själv feströker, men jag tycker att i vissa lokaler får man kanske räkna med att det förekommer eller så får man väl förbjuda det helt. det känns otroligt falsk att sälja cigg samtisigt som man "röker ut" (ursäkta skämtet) rökarnas ställen att röka. gillar inte riktigt anti-rök-grjen som kommit även om jag håller med att det luktar illa.

• Johanna

Vårat rökrum är väldans mysigt med rottingsoffor o dyl.
    Rökarna sitter hela rasterna och jag tvekar på att vi nånsin ska få bort det eftersom alla chefer röker.
    I morse blev jag förbannad för då stank det rök i hela lokalen för att fläktarna var ur funktion.
    Det slutade med att chefen sa till alla att röka utomhus..hehehe bingo va.
    Men på eftermiddan var det fixat och då var det fullt hus igen...suck.

• K.C

men känner ni röklukt när fläktarna funkar då? för det är ju trist. vår ventilation hemma drar in rök i vårt vardagsrum från nån granne, ibland luktar det i garderoben.. det suger.
    själva röker vi vattenpipa inne när det är fest. luktar inget men bolmar bra!

låt folk röka om de vill och om man inte blir inrökt på ställen där man inte kan räkna med det tycker jag.

• Mrs. Robinson

Tja, vad ska man saga...

Ar sjalv rokare och maste saga att haxjakten pa oss rokare kanns ratt trist. Jag fattar att folk inte vill lukta rok, och om inte flaktar etc funkar sa ar det bara att beklaga.

Jag blir alltid sa glad nar jag ser rokrum, kanns som folk iallafall har accepterat att det finns rokare. Men nu ar man sa van vid att fa ga ut sa att det inte spelar nagon roll langre.

Jag vill verkligen inte utsatta nagon annan for mitt beroende, men det kanske jag gor bara genom att folk vet att jag roker. Det kanns sa iallafall.

• lundabrud

KC

Jag tycker inte att argumentet "jag tycker att om man säljer cigg fortfarande så måste det finnas ställen där folk kan röka" håller.

"om man säljer alkohol vill jag kunna dricka närsomhelst" etc. etc.

Det är inte bara det att det luktar illa. Det är också farligt och rökare kostar tyvärr samhället väldigt mycket pengar när de blir sjuka. Den skatt som finns på cigaretter täcker inte alla dessa kostnader.

• K.C

LUNDABRUD:
    jag tycker visst att det håller. att dricka innebär ju ett rus, att man blir full och inte beter sig som vanligt, det kan man ju inte säga om de cigaretter jag menar.

det finns mycket som inte täcker upp kostnaderna - övervikt och sjukdomar därifrån..?

Svar på tråden Rökrum