• äntligen på väg

Lustiga bröllopshistorier

För ett tag sedan blev vi inbjudna till en bröllopskväll i kyrkan där vi ska gifta oss. Vi var väl ett knappt 20-tal par som fick lyssna på lite olika in -och utmarscher, bröllopspsalmer och sånger. Prästen berättade om vad som händer under vigseln och hur upplägget brukar vara.
    Det roliga var att han berättade om flera bröllop där det hänt en del oväntade saker och det var hur kul som helst att lyssna på. Tex hade en präst sagt till det nervösa paret innan de gick in i kyrkan:
    Ta dé lugnt, gör bara som jag så ordnar det sig! Sagt och gjort, de gick efter prästen in i kyrkan och när han knäböjde framme vid altaret föll även paret ner på knä, fast de var fortfarande kvar i gången, så de kröp fram sista biten till altaret... Det lär ha ett kul ut!
    Jag vill höra flera historier om lustiga saker som kan hända! Jag klantar mig nämnligen jämt så det skulle vara skönt att höra om andra som inte gör allt perfekt! Skriv nu!

• Svar på tråden Lustiga bröllopshistorier
  • studentan

äntligen på väg:

Har oxå hört liknande historier... Har du Lasse Svärd som präst? Han konfimerade mig...

• Sica

Jag har hört om ett bröllop där prästen viskade/väste till brudparet när de kommit fram till altarringen, -fel sida, - fel sida...
    Prästen menade att de stod på fel sida om varandra, men de trodde att de skulle in bakom altarringen och klev in..... helt sjukt roligt måste det sett ut.

• Vickan7

Jättekul!
    Fler historier?

• martiina76

Hörde om ett bröllop där en mobiltelefon plötsligt börjar ringa (högt) och ingen svarar eller nekar samtalet, det bara ringer och ringer tills svararen tog det... Alla tittar sig irriterar omkring för att se vem idioten är men ingen ger sig till känna... Det visade sig var BRUDENS mobil som låg i hennes väska vid sidan om... Vad svarar man på det samtalet? *Jag står lite dumt till, kan jag återkomma till dig???*

M.

• l i s a

Såhär i efterhand är detta roligt... fast det blev vääldigt fel i stunden.

Min väninna sjöng på en tjejs vigsel som jag var på. Låten var den där "Have I told you lately that I love". Jättefin om man sjunger rätt, tragisk om man sjunger fel... I refrängen så är texten "...fill my heart with gladness, take away all my sadness..." Problemet var bara att sångerskan vände på texten och sjöng: "fill my heart with sadness, take away my gladness..." :-O

Vansinnigt fel belv det, men jag vet inte om någon annan än jag hörde det. Det var i alla fall ingen som påpekade det

• Kina, brud 11/6

Topåpentråd, vilken ger upphov till många glada skratt!

Jag sitter på mitt arbetsrum och skrattar så snart kommer väl någon och undrar vad jag gör...

• Nikita14

Min faster skulle gifta sig i slutet av 60-talet...Dom flyttade och vid ett tillfället så ringde telefonen... min pappa svarade "Hos Sankte Per"... Åååhh vad bra hörde han en röst i andra ändan av luren, då fick jag tala med han själv....Sa PRÄSTEN...Han ringde ang vigselsamtalet... Så när prästen lite senare dök upp så fick han snällt presentera sig som Sankte Per...:D

Tror ni att det lärde honom ngt... Nix..man vet fortfarande inte vad han svarar i telefonen när man ringer hem...:D

• äntligen på väg

Studentan:
    Så du är också från KBA! Va kul
    Vi vet inte säkert om vi får prästen som höll i bröllopskvällen, men jag hoppas på det! Kommer tyvärr inte ihåg hans namn...

• Vickan7

På min systers bröllop frågade prästen min syster om hon tager X att bli hennes hustru.

• Jeanette B

Jag har läst i nån tidning att brudparet bett prästen påminna om att alla skulle stänga av sina mobiler. Så mitt under vigseln så ringer det i alla fall. Högt och tydligt hör man sing hallelulia med DR alban, alla skruvade på sig och tittade surt på varandra, gissa vem det var?

Prästen själv...

Svar på tråden Lustiga bröllopshistorier