• The guy

    Hmm... knasiga frågor

    Hur många är det som har p-spruta och ett fungerande sexliv? Kan det ta lång tid innan kroppen vänjer sig med detta?

    Om man som tjej blöder väldigt mycket, finns det egentligen något annat alternativ? Min tjej får ju en extra vecka i månaden som hon kan leva riktigt jämfört med ppiller.

  • Svar på tråden Hmm... knasiga frågor
  • NokGroda

    det finns piller som kortar ner blödningen också? kommer inte ihåg vad de heter, men de finns på apoteket.

  • The guy

    Hittar trådar med kommentarer om att man inte ska ha pspruta... men jag hittar ingen som är nöjd med dess verkan och har ett vettigt sexliv.

    Någon måste väl vara nöjd med att slippa läcka varje månad??? ...o fortfarande ha sex!?

    /orolig

  • malin81

    Jag vet flera som är nöjd med p-sprutan, men det knepiga med den är ju att om det visar sig att det hormonet som den innehåller inte passar dig så tar det ändå upp till ett år innan det är ute ur kroppen! Därför tror jag att många drar sig för att testa. Dessutom är ju hormonhalten väldigt hög (därav de minskade blödningarna), vilket ju också ses som negativt hos många. Jag tror att kvinnor nuförtiden är mer medvetna och inte vill proppa i sig hur mycket hormoner som helst.

    Vad jag har hört är även hormonspiral bra om man vill ha mindre blödningar (dock inte kopparspiral som ger ökade blödningar)!

    Själv har jag p-stav sedan ett halvår tillbaka, har hittills haft mens 5 dagar totalt... Men det är ju väldigt individuellt!

    Lycka till!

  • The guy

    Nja.. än så länge finns det inte någon p-spruta till mig så ;)

    Är lite orolig att tjejen ska välja bort mig genom att hellre slippa en veckas blödning... Ser så ut just nu! :( Hon har haft den sen slutet på förra året och det är inte kul o vara killen nu kan jag säga.

    .. det är heller inte lätt o vara tjej. Jag skulle inte vilja gå runt o ha mens mest hela tiden.

    Vi får se vad som händer. Hon är inte intresserad av att byta då hon nyss har bytt o är nöjd.

  • snartgift

    Jag har hört många som är mycket nöjda med p-spruta men har hört att man ska använda den när man bestämt sig för att inte skaffa barn eller fler barn om man redan har för att det är som malin81 skriver, hormonet sitter i ganska länge.

    Jag har inte använt den själv så jag har ingen egen erfarenhet av den.

  • Xite

    Men hon kan väl tillfredställa dig, även om hon själv inte har sexlust?

    ---

    Jag är restrektiv med alla typer av hormonpreparat. Det är starka grejer och det förändrar både kroppen, psyket och är väldigt skadligt för miljön.

  • ika (fd höst05)

    Xite, att "tillfredsställa" sin partner när man själv inte har lust låter helt förfärligt tycker jag. Osexigt, ointimt och...torrt. Urk!

  • K.C

    säger detsamma! att tillfredställa nån när man inte har lust låter ju verkligen som om man tvingar sig själv till nåt man inte vill och det är väl en skitdålig idé!

  • NokGroda

    The guy: hon har preventivmedel nu av något slag? de extra blödningarna kan i så fall vara cystor på äggstockarna som får en att mellanblöda. det är alltså inte mens. cystorna försvinner oftast av sig själva, men försvinner helt om man slutar med hormonerna.

  • The guy

    Xite,

    Skulle uppskatta och har påtalat det men det händer inget så det är väl antagligen som ika och kc säger... fixar på egen hand isf o tjata

    Själv tycker jag det är mysigt o ställa upp! :)

Svar på tråden Hmm... knasiga frågor