• HippieJo

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hej på er!
    Nu är jag tillbaka från en underbar semester i Dalarnas djupa skogar :). Har läst era inlägg, fy vad duktiga ni är! Suslof: Grattis till din viktnedgång! Lilla Päronet: Grattis till din kämparanda! Det kommer att betala sig. Själv har jag tryckt i mig 2-300 gram choklad / dag + godis, läsk, god mat osv... När jag ställde mig på vågen imorse så hade jag gått upp ett kilo ungefär. Det var ju inte så illa... Men idag är det nyttiga köret som gäller igen. Har ändrat min målvikt från 54-55 kilo då jag inser att 54 nog är på gränsen till lite väl lite. Så nu har jag 5,4 kg att gå ner och det tänkte jag göra på 6 veckor. Skönt att ha er här igen, jag får sån motivation av att läsa era inlägg.

Kramar!!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Minns jag rätt att du oxå är 21? Var bor du? Du behöver naturligtvis inte svara men det vore kul att veta... 5 kg på 3 veckor är superbra ju! Det är vad jag hoppas gå ner på 6 veckor.

Ja.. Vädret har inte gått att klaga på, vi har solat, badat i sjön, fiskat gädda och bara haft allmänt underbart.. Idag slunga´des jag dock rakt in i vardagen igen, började ett nytt jobb, mitt andra denna sommaren... Måste jobba så mycket jag kan för att klara upp mina skulder och räkningar. Inte kul, men det är skönt när det är över.

Heja på, du verkar verkligen vara besluten att klara detta, vilket du naturligtvis kommer att göra :).

Kramis på dig!!

• HippieJo

Suslof: Jo, det ska verkligen bli befriande att få leva utan överhängande skulder och sånt, FRIHET tror jag att det kallas :). 60,2 är ju i stort sett 60. Du kan ju låtsas att det liggen en banan och ett äpple i din mage ;).

Kram på er!

• HippieJo

Lilla Päronet:

Fy vad du inspirerar mig! Du borde ju verkligen rasa i vikt! Härligt att ha dig att läsa om när man undrar varför man håller på... Motivation!

Suslof:

SUPERGRATTIS!!! Så himla kul att du klarat det! Jag måste säga att jag är taggad till tusen att nå min idealvikt på 55 kg nu..

Vet ni? Imorse hade jag gått ner 1 kg på en dag! Fantastiskt vilken boost! Nu väger jag 58 kg så nu har jag inte heller långt kvar :).

Ha det bäst tjejer! Kramar!

• HippieJo

Hello, hello!

Vad kul att det kommit lite 'nya'! :)
    Jag vägde 57,5 imorse!! 1,5 kg på 5 dagar, I'm in heaven! Nu känns det äntligen som att jag har fått fart på nedgången. Jag hoppas att alla håller ut, det tog mig 2 veckor att riktigt komma igång. Trots att jag lade om hela mitt kostprogram och höll mitt kaloriintag väldigt lågt så tappade jag nästan ingenting i början. Men nu betalar det sig! Jag är så glaaad!!
    Lilla Päronet: Klart du snart oxå väger under 60, med den kaloriförbrukningen som du ligger inne med så lär det inte ta lång tid. Kramis på dig!!

Kram till alla er andra oxå!

• HippieJo

Hej Curlygirl och Mimmi27!

The more the merrier :).
    Jag måste hålla med om att man bli inspirerad här. Lilla Päronet har hjälpt till att hålla min motivation på topp. Kämpa på , det är inte jobbigare än man gör det.

KRAM!

• HippieJo

Hejsan alla glada! Imorse hade jag gått ner 1 hg till. Står nu på 57,4.Det är riktigt kul att det går i rätt rikning. Är det någon av er som dansar? Jag ska börja dansa 5 ggr i veckan med start i september, har aldrig dansat förr och undrar om det ger resultatpå kroppen, hur isf?

KRAMISAR!

• HippieJo

Ia:

Duktig!! Det var starkt attinte äta på jobbet, jag vet hur svårt det kan vara...

Jag ska börja dansa en massa olika saker... Balett 1 gång i veckan, Streetdance 2 ggr i veckan, Jazz och Funk Jazz 2 ggr i veckan och Disco Freestyle 1 gång i veckan. Har aldrig testat nåt av det så jag ville se vilket jag skulle gilla bäst :).

Jag är 169 cm lång.

Kram!

• HippieJo

Hejsan!

Ia:
    Hur lång är du då? Nu blev jag ju nyfiken.. ;)

Lilla Päronet:
    Ja, jag tror verkligen att dans kan vara grejen... Jag har försökt att träna innan, på friskis och styrke, men jag tröttnar direkt. Jag behöver nåt som är såkul så att jag längtar dit och det tror jag att dans är. Ja, det är underbart att se att vågen rör sig, nu är jag nyfiken på vad du har gått ner under veckan.

Imorse stod min våg på ytterligare -2 hg, det är så härligt! Väger nu 57,2! För exakt en vecka sedan vägde jag 59,1, så det är 2 kg på 1 vecka! Himmelrike! Inte är jag sugen på sötsaker heller, det har varit hur lätt som helst! (Nästan iaf ;))

Kämpa på mina vänner, envishet lönar sig!

Glada kramar!

• HippieJo

Vill tillägga en grej till.. Min kille var borta över helgen och förra veckan var han ganska upptagen men gårkvällen var tydligen tillägnad mig, han kunde inte få nog av mig och tyckte att jag hade blivit jättefin! :) Det är så härligt för han är vanligtvis inte den mest uppmärksamme (antagligen för att jag förändrar mig så ofta med nya frisyrer och hårfärger, stackarn hänger inte alltid med ;)). Han såg det själv utan att jag behövde säga nåt. *Fniss*, blev så glad över att det inte bara spökade i min optimistiska hjärna :).

KRAM

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!