• HippieJo

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Lilla Päronet:
    Jag hade det på känn med din vikt... Men du.. vikten är inte viktigast, du säger själv att du minskat och 5 cm är ju jättemycket! Vet du vad det beror på? Du cyklar och tränar verkligen jättemycket och du lägger förmodligen på enormt mycket muskler, och muskler väger mer än fett. Men att vara tung av muskler är ju inte dåligt! De t vill man ju! Vad du kan göra är att i fortsättningen minska motståndet på cykeln, då bränner du mer fett och lägger på mindre muskler då muskler inte får jobba lika hårt. Cykla på en lättare växel om det stör dig att inte gå ner, det är mitt råd. Lilla hjärtat, ge inte upp bara, du är sååå duktig!

Jag vill gärna gå ner till 54-55 och se om det känns bra :) Men i det här tempot lär det inte dröja så länge, hoppas jag iaf :).

Kram på dig!

• HippieJo

Ia:

Wow! Det är ju asmycket! Hur gör du? Vad är din målvikt?

KRAAAAM

• HippieJo

Ia:
    Jodå, det går bra, står still idag... Jag är en sån galning som väger sig varje dag :). Men det är väl inte konstigt att man står still ibland, imorgon händer det nog grejer igen :). Jag åt lite glass igår, och inte riktigt lika nyttig middag som vanligt. Men blir man bjuden så blir man ;). Kan inte vara hela världen, jag tror faktiskt att jag ändå höll mig inm kalorigränsen.

Lilla Päronet:
    Du uppmuntrat minst lika bra. Det är verkligen skönt att ha er här, det är som riktiga vänner som man knappt kan vara utan... (Patetiskt?;))

Ta hand om er nu..
    Kramen!

• HippieJo

Wohoo! Grattis Lilla Päronet, det var ju som du misstänkte! :) Visst är det härligt när man ser resultat..?

Kramis

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jo, visst har det rör sig.. Uppåt... :( Vägde idag 57.4 efter 2 dagar med 57.2.. Blev lite besviken då jag verkligen inte gjort nåt utöver det vanliga, förstår inte riktigt.. Men jag ger inte upp, det går så bra annars så jag är fortfarande jättemotiverad.

Ia: Både jag och Lilla Päronet är 21 så vi är ganska jämgamla alla tre. Jag går inte heller i giftasförberedelser utan tycker mer som du, att forumet är så bra. Dock vill jag gärna gifta mig med min älskling en vacker dag, och då vet jag ju precis var jag ska surfa ;).

Ta hand om er och tänk på carpe diems varning, jag tänker så varje dag då min mamma led av bulimi ett tag. När vikten blir en besatthet så gäller det att ta sig en funderare.

KRAM!

• HippieJo

Vårbrud:
    Hehe, jag sitter i "väga-mig-varje-dag-fällan" och blev besviken idag när jag såg att jag gått upp 2 hg trots att jag varit duktig.. Antar att det inte är något att hänga upp sig på :/. Om man nu blir "tyngre" av att äta gott på helgen och därför inte bör väga sig förrän tors-fre, hur kan det då vara bra att unna sig gottor på helgen. Jag har läst alla Pauluns böcker och förstår grejen med att det ökar förbränning och så vidare, men på något vis känns det overkligt. Motsägelsefullt att äta choklad för att gå ner i vikt? Jag inser att det nog stämmer, men ändå... Tack för tipsen iallafall!

KRAM

• HippieJo

Åååh! Tack Lilla Päronet! Det kan tyckas lite men varje liten pusch och uppmuntran gör jättemycket. Speciellt såna här dagar... Hoppas att jag är tillbaka på 57,2 imorgon, eller mindre ;)...

Var bor ni förresten tjejer?

KRAM!

• HippieJo

Hej töser!

Jag bor i Malmö (ni vet, vid medelhavet typ.. ;)).

Ia: Nä jag vet, ingenting att bry sig om.. :) Idag vägde jag minsann 56,9 :D och jag blev jätteglad!

Lilla Päronet: Du har verkligen gjort stora framsteg snabbt!

Här kommer mina sjkojjiga fakta, jag tycker inte alls att det är för mycket begärt! Tvärtom, vill oxå ha bättre koll...

Längd: 169
    Nuvarande Vikt: 56,9
    Vikt när jag började: 60
    Vikt jag vill sluta med: 54-55

Synd att vi inte bodde nära allihop, hade varit så kul att träffa er, man har ju bilder i huvudet :).

Kram på er sötnosar!

• HippieJo

Ia:
    Hehe... Tack! Det är alltid så kul att komma ner på ett nytt kilo :)! Tänk när jag är nere på 55 (eller t.o.m. 54!)!!! *Längta* Det tar nog inte många veckor hoppas jag...

Lilla Päronet:
    Tänkte frånga; jag vet ju att du motionerar mycket, men hur äter du? Vore mycket intressant att veta.

Jag har inte heller å lätt att klara mig utan er ;)

KRAM sötnosar!

• HippieJo

Wow! -8 hg är ju skiiitmycket! Jag hade minsann +1 hg idag :(. Har alltså gått ner 1 hg på 5 dagar.. Det rimmar inte fint i mina öron... Men å andra sidag gick jag ner jättemycket förra veckan så jag ska bara fortsätta kämpa. Imorgon kanske det är bättre redan... vem vet?
    Bra jobbat!

KRAM

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!