Hanny:
Allt du skriver känner jag igen, och jag förstår och håller med. Det är bara så att jag har haft ca. 4 kg för mycket de senaste fyra åren och varje gång jaghar bestämt mig för att bli av med dem på det vis du förespråkar så händer inget, på månader! Till slut faller jag in i mina gamla hjulspår när motivationen tar slut. Antagligen tycker min kropp att jag ska var som jag är och att jag inte borde bli smalare... Jag kommer faktiskt inte att bli jättetunn aven om jag väger 55 kg, det kan tyckas konstigt för vissa, jag vet, men jag känner min kropp och vet hur den ser. Dessutom tycker de flesta i min omgivning att jag ser 'smal-normalbyggd' ut vid den vikten, inte tunn. Jag garanterar att detta smått besatta beteende är övergående, just nu fokuserar jag mycket på mat och sånt, och jag är lycklig och förväntansfull. När jag har nått mitt mål (inom ca 1,5 månader) så kommer jag att äta mer naturligtvis och ändra stil, bli sund helt enkelt. Jag måste bara få göra så här för annars klarar jag det inte och jag har verkligen försökt! Tilläggas bör att jag de senaste åren har levt på choklad och läsk i stort sett (ca 300 g choklad / dag) och ändå ALDRIG vägt mer än 60 kg. Kankse har det varit boven till att min kropp inte vill gå varken upp eller ner, kan min omsättning ha tagit skada? Nu äter jag dock mycket sunt, långsamma kolhydrater, ca 20% fett och mycket protein. Choklad högst 1 dag i veckan och då inte alls så mycket som förr. Nu blev detta ruskigt långt, jag ville bara lugna dig att jag vet att jag är lite besatt och galen nu och att det inte är helt hälsosamt, men det kan knappt vara mindre hhälsosamt än förr och nu vet jag att detta är övergående. När jag nått mitt mål ska jag äntligen leva normalt och sunt.
Tack ändå, sunda tankar behövs verkligen!
Kram!