• HippieJo

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Ia:
    För tusan gumman! Det är prcis så man INTE ska tänka! Klart du inte har gårr upp allt igen...! Det är ju absurt, vilket jag verkligen hoppas att du förstår. Vi har alla såna dagar, jag har det, säkert Lilla Päronet oxå och vi går ner ändå! Du har det kämpigt nu misstänker jag, med pojkvännen som ska iväg. Ge dig själv lite andrum, ha inte högre krav än du klarar av. Du förtjänar bättre än att gå omkring och känna dig kass. Snälla vän, det är verkligen ingen fara... jag lovar!

Jag har MSN :D

johanna_gullberg@hotmail.com

PUSS!! Ta hand om dig nu...

• HippieJo

56,1 kilo!!! Har gått ner 7 hg sen igår! Snacka om att äntligen lossna... :D

PUSS på er!

• HippieJo

H3l3na:
    Tålamod är nog min hemlighet... ;) Jag gick hela förra veckan utan att (utslaget) inte gå ner ett enda hg! Denna veckan har varit betydligt roligare! Vi måste bara lära oss att acceptera att det svänger, ibland går det i ett rasande tempo och ibland inte lls, det kan tom gå uppåt även om man är, som jag var, duktig. Sen åt jag godis i helgen, kan har fått igång förbränningen kanske? Annars håller jag en diet med ganska pressat kalorimål, bara 800 kcal/dag så hade det inte gett resultat så vore det strange ;). Kramis.

Lilla Päronet:
    Tackar :D, gissa om jag är glad! Imorgon ska jag masa mig till gymmet oxå, så får vi se hur det går, ska tänka på dig när jag kör mina seeega 20 min på cykeln ;). Puss!

Ia:
    Hur känns det nu gumman? Bättre?

Kram till er alla!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Vi hade tvättdag idag så alla handdukar var upptagna, så det blir inget gym idag.. :( Jag som var så motiverad. Vägde 56 imorse, åååh! Bara 1 kg kvar!! Sen får vi se om det blir ytterligare ett efter det... Duktig du är som är uppe så tidigt och tränar, galet värre!
    Kramis!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jag började på 60 kg, sen hamnade jag på 58 och gick upp igen till 59 under semestern. Nu har det gått tre veckor sedan 59 och nu är jag på 56, det går undan! Kramis!

• HippieJo

SB_Helena:

Det är hälsofarligt att träna på fastande mage, och alldeles galet att göra det i 4,5 h!!!! Du kan kollapsa!

• HippieJo

Missförstå mig inte, jag förstår dina intressen. Men du säger i ena vevan att du brukar må illa av det och i andra att du inte känner av nåt dåligt? Visst är det super att bränna fett på morgonen men som du själv sa; lågintensivt och max 1,5 h. INTE gymma i 4,5 timme. Du bryter bara ner muskler på det viset. Härligt att du är motiverad men se upp så att du inte jobbar åt fel håll. Eller att du förstör dig själv...

KRAMIS

• HippieJo

SB_Helena:

Klart att jag bryr mig, den kosmiska allmänhälsan du vet ;)...

Är det någon som vet hur man får in bilder här? Om man har på sin dator vill säga. Eller måste de finnas på internet?

Idag har jag svullardag, känns alltid lite konstigt men jag får lita på att det är bra. Sist jag gjorde det så tappade jag 1 kilo pp tre dagar efter.. kanske en slump, kanske inte... :)

KRAMIS!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jo... Det går nog bra. vägde förstås 56,5 imorse (5 hg upp) men jag åt massor med choklad igår och dessutom har jag inte gjort nr 2 på flera dagar (säkert 4-5 dagar!) så jag tror att jag har lite trög mage. Har köpt organiska milda laxertabletter och tänkte ta en idag så magknipet kanske försvinner. Annars tror jag att det går bra. Känner mig så fin :D. Har oxå köpt lite nya kläder och massor av människor har kommenterat att de ser skillnad på mig, utan att jag har sagt nåt! Så även om det just idag ser lite mörkt ut så är jag glad. Mitt mål är nog 54 kilo ändå, sen ska jag börja träna och bygga upp kroppen och forma den så som jag vill ha den.

Går allt bar för dig då? Känns det kul att köpa nya kläder? Har du sett förändringar i storlek? Jag köpte linnebyxor i förrgår och 38:orna var alldeles för stora så jag fick köpa stl 36! Ganska skoj :).

Kramis på dig!!

• HippieJo

Usch, jag har oxå drabbats av godissug de senaste dagarna, men änsålänge har jag klarat mig :).Wow! Från 44 till 40 är ju fantastiskt bra! Den där cyklingen gör verkligen sit ;).Tänk så härligt när du har 38! Vilken känsla va? Jag står ganska still för tillfället, men jag vet ju hur det funkar, har lärt mig nu att min kropp funkar som en ketchupflaska ;)... kommer inget, kommer inget, kommer allt! Hihi.. Önskar att jag hade mer pengar bara, så jag kunde shoppa lite mer :).

Kram på dig snuttan!

• HippieJo

Men ia... Det gör inget.. Det kan bli så ibland. Bara att resa sig och inte bli besatt så ordnar det sig igen.

Kram

• HippieJo

Åååh! Jag är så velig... Min bästis är i stan hela vecka (brukar inte ses så ofta då hon bor i Linköping) och ikväll var vi på bio, behöver inte gå in på detaljer men det slutade med att jag åt 1660 kcal idag. Ok för att jag ändå tänkt höja mitt intag lite, men detta var kanske att ta i.. :/ Jag vet att det inte är lönt att gräma sig men lite irriterad är jag. Känner mig alldeles uppblåst i magen.. Kul att höra att det går bra för dig Lilla Päronet!

Kram!

• HippieJo

Nu slutar jag med HV och med hysterin att gå ner. Nu ska jag äta tills jag blir mätt och av allt möjligt som är nyttigt, inga mer kalorigränser, men heller inget vräk. Sånt som vi håller på med kan i vissa fall funka ett tag men det var inte bra för mig. Min värld kretsade kring mat och åt jag 101 g majs så hade jag ätit ett gram för mycket. Ingen kropp mår bra av svält... Inget självförtroende heller. Lilla Päronet, du verkar ändå ha bra koll + att du tränar mycket vilket är bra. Men Ia, du verkar vara mer som jag, försök att ändra dina nojor och se saker som är bra och vackra istället för det som är fel. Man kan gå ner på hälsosamma sätt.

Säger detta för att jag själv har blivit knäckt och för att jag bryr mig om er.

Kramis!

• HippieJo

Hanny:
    Skönt att höra. Visst är det ingen fara.. Jag har släppt hysterin nu, hittills går det bra. Insåg att det hade tagit skruv i mitt huvud och tänkte att det är bäst att sluta så snabbt som möjligt. Inget mer HV utan bara sunt förnuft. Jobba på självförtroendet ska jag oxå göra och träna lite. Ingen mår bra av att banta. Dig borde jag lyssnat på från början men jag var inte mottaglig då, tyvärr.

Kramis

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jag stannar ändå kvar här :). Hoppas att allt går bra för dig. Tappa inte verklighetsförankringen bara.

KRAM

• HippieJo

Det är helt sjukt! Trodde aldrig att jag skulle bli så manisk, har lärt mig nu att det kan drabba vem som helst. Är glad att jag äntligen vaknade.

Lilla Päronet: Tränade idag och tänkte på dig när jag satt på cykeln. Fattar inte att du orkar 2 timmar om dagen! Hoppas att det går bra för dig och att du får en underbar semester!

KRAM

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Neejdå, inte ska vi tappa kontakten, det vore supertrist! Var rädd där ett tag att du hade försvunnit :(... Jag ska träna idag igen, kändes så skönt sist. Sen ska jag ha skräckfilmsmaraton och godis ikväll tillsammans med älsklingen och några vänner. Myyys! Så härligt det måste kännas att komma i byxorna! Vilken vinst! Jag själv har gått upp lite igen, men det gör absolut ingenting. Har släppt hetsen. Tror dessutom att det mesta jag gick ner var muskler och nu tänker jag ta tillbaka dem genom hälsosam träning och ordentligt med mat, så jag lär gå upp lite. Känner mig mycket friskare nu.

Kram på dig gumman!

• HippieJo

Vi hörs om två veckor! Ha det underbart! :D

KRAAAAAM!!

• HippieJo

Bara två veckor, det känns som i en annan livstid. Jag har helt slutat tänka på att gå ner, mår inte bra av det, jag är ju så fin ändå ;). Börjar dansa om en vecka, det ska bli riktigt kul! Har ni haft det härligt?

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Balett, Jazz, Funkjazz, Streetdance och Disco Freestyle :D, så det blir fullt upp. Jag väger ca 58,5 men jag har bara bestämt mig för att vara nöjd nu, oavsett vikt. Jag vet att jag är som finast (som alla andra) när jag mår bra.

Kram!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!