• Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • andlin

Hej, här var det ytterligare en Uppsalabrud som ska gifta sig den 5 augusti 2006. Visserligen i Torshälla men vi bor i Uppsala.

Vi har prel.bokat kyrkan och bestämt i grova drag hur vi vill ha vigsel och fest.
    För övrigt så bearbetas det här bröllopet mest i mitt huvud för tillfället och det har inte kommit fram så många konkreta idéer ännu att presentera för min M2B.

• Princess Leah

Hej andlin!
    Ringde precis och bokade festlokal. Det blir Danmarks bygdegård och vigseln blir i kyrkan alldeles bredvid. Tyvärr var inte lokalen ledig den 5:e augusti så det blev den 29:juli istället... Så jag har precis diskriminerat mig själv ifrån den här tråden!!!!!!!!
    Men jag tror jag har rätt att va kvar eftersom det var jag som öppnade den
    Jo, jag e väl också kvar på grovplaneringen
    Funderar på ett bra färgtema... Vad tror du om vitt,beige och guld? Vitt-bröllopets färg, beige som stranden (tänkte först ha ett strandbröllop) och guld som solen och våra ringar... fiffigt va?! kom på det precis nu, fniss...
    Ligger torshälla nära torsö? I Mariestad...
    Ska dit på bröllop i sommar.
    Hörs när jag kommit lite längre i planeringen...

• jam jam

Hej!
    En till Uppsalatjej som gifter sig i augusti nästa år - troligtvis den 19:e!
    Jag och killen vill helst gifta oss i Helga Trefaldighet och sen ha festen i orangeriet i Linnéträdgården. Tyvärr så känner vi ingen som är anställd vid universitetet och det är ju bara dom som får hyra lokalen... Någon som känner någon? Vi betalar gärna!

• okt2006?

Här är en tjej som ski gifta sig i oktober 2006, så jag får väl egentligen inte heller vara med.. Ville bara gratulera Princess Leah till ett bra val av kyrka och festlokal. Jag har varit på bröllop där och det var jättefint!

• Princess Leah

ÅÅÅ va kul!
    Kan du kanske berätta lite om lokalen mm. Vi ska dit på torsdag och kolla, men jag kan inte vänta!!!!!
    Tell me!!!!!!1

• andlin

Princess Leah

Klart du får vara med i tråden även om du har bytt datum!

Jag tycker att vitt, beige och guld tycker jag låter som ett alldelles utmärkt val.
    Vet inte om vi kommer ha ett uttalat färgtema, men inbjudningskorten blir nog i mörkblått. Främst för att jag shoppade loss på Timarii innan de stängde. Sedan så kommer rött heltklart bli ett inslag på bröllopet bara för att jag älskar rött. Har funderat på att ha en röd klänning men nu lutar det mer åt att det blir en vit klänning med röda broderier på eller så.
    Får väl se hur det blir när jag väl ger mig ut i klänningsdjungeln för att prova klänning.

Det Torshälla jag menar ligger utanför Eskilstuna.
    Ska hem nu i helgen och då tänkte vi svänga förbi den lokalen vi vill boka och kolla lite på den utifrån. Ska bli spännande att se hur det ser ut i verkligheten, har bara sett kort.

• Princess Leah

Hej!
    Jaa! Vit klänning med röda inslag e jätte snyggt! Har sett en del sånna, men en av mina bästa vänner har funderat på en sån så jag vill inte sno hennes idé.
    Blå kort e också lite kul...
    Kanske e jag tråkig som vill ha så stilrent?!
    Men det e väl så jag e?!
    Lycka till i helgen när du kollar lokalen i eskilstuna! Berätta sen!
    Vi ska kolla våran invändigt på torsdag!

• okt2006?

Leah:
    Danmarks kyrka har lagom storlek, de har en bra hemsida också där man kan se några bilder på den:
    www.svenskakyrkan.se/danmark/danmarks_kyrka.html
    Den har en liten "garderob" vid ingången där man kunde hänga av sig ytterkläder, jättebra när vi var där på bröllop i mars och man inte ville sitta med tjockaste pälsen på sig.

Om bygdegården kan jag säga att den också hade bra garderober och toaletter i hallen. Det fanns en övervåning som jag aldrig var upp på, men där var det någon som nattade sitt barn.

Bröllopet jag var på hade buffé och den var uppdukad i ett separat rum bredvid festsalen. Det funkade jättebra. Det var fint i bygdegården tyckte jag, lite äldre charm utan att vara slitet. Det finns också en scen osm funkar för tal och spex. Ett problem såna här lokaler är ju att det alltid blir så himla varmt och ventilationen är väl inte den bästa. Men i september kan man ju fortfarande öppna fönstren utan att de som sitter närmast fryser.

• andlin

Princess Leah:
    Igår var vi och tittade utanför lokalen som vi hade tänkt oss att ha festen i. Var även och spanade lite utanför en annan tänkbar lokal. Ingen av dem är väl dock inte direkt vad vi vill ha, så det är bara till att kolla vidare.

Först var vi inne på att vi ville ha en lokal rätt så nära kyrkan, men efter att ha kollat på de här två så har vi bestämt oss för att även kolla lite utanför stan. Det får nog helt enkelt bli för gästerna att ta sig en bit från kyrkan för att gå på festen.
    Vi kommer nog fixa någon slags transport åt dem så då blir det förhoppningsvis inte så jobbigt.

Hoppas att ni har bättre tur när ni tittar på er lokal på torsdag!

• Princess Leah

Hej okt 2006!
    Tack för bilderna men jag såg inte till några bilder på lokalen?
    Där fanns bara på Danmarks kyrka...
    Men vi får ju se på torsdag!!!
    SPÄNNANDE med stort S.........

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?