Inlägg från: Princess Leah |Visa alla inlägg
  • Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • Princess Leah

Hej andlin!
    Ringde precis och bokade festlokal. Det blir Danmarks bygdegård och vigseln blir i kyrkan alldeles bredvid. Tyvärr var inte lokalen ledig den 5:e augusti så det blev den 29:juli istället... Så jag har precis diskriminerat mig själv ifrån den här tråden!!!!!!!!
    Men jag tror jag har rätt att va kvar eftersom det var jag som öppnade den
    Jo, jag e väl också kvar på grovplaneringen
    Funderar på ett bra färgtema... Vad tror du om vitt,beige och guld? Vitt-bröllopets färg, beige som stranden (tänkte först ha ett strandbröllop) och guld som solen och våra ringar... fiffigt va?! kom på det precis nu, fniss...
    Ligger torshälla nära torsö? I Mariestad...
    Ska dit på bröllop i sommar.
    Hörs när jag kommit lite längre i planeringen...

• Princess Leah

ÅÅÅ va kul!
    Kan du kanske berätta lite om lokalen mm. Vi ska dit på torsdag och kolla, men jag kan inte vänta!!!!!
    Tell me!!!!!!1

• Princess Leah

Hej!
    Jaa! Vit klänning med röda inslag e jätte snyggt! Har sett en del sånna, men en av mina bästa vänner har funderat på en sån så jag vill inte sno hennes idé.
    Blå kort e också lite kul...
    Kanske e jag tråkig som vill ha så stilrent?!
    Men det e väl så jag e?!
    Lycka till i helgen när du kollar lokalen i eskilstuna! Berätta sen!
    Vi ska kolla våran invändigt på torsdag!

• Princess Leah

Hej okt 2006!
    Tack för bilderna men jag såg inte till några bilder på lokalen?
    Där fanns bara på Danmarks kyrka...
    Men vi får ju se på torsdag!!!
    SPÄNNANDE med stort S.........

• Princess Leah

Hej andlin!
    Nej, det kan va svårt att hitta rätt lokal!
    Fråga mig, har hållt på i över 6 månader!!!!!!!
    Ville ju igentligen gifta mig vid vattnet, men det finns inga lokaler nära vattnet i uppsala som tilltalade oss.
    Men Danmarks ka och lokal känns jätte bra!
    Du har säkert bättre tur nästa gång!
    Man vill ju att det ska kännas personligt och helt rätt!
    Berättar mer på torsdag....

• Princess Leah

Nejmen hej Krizzy!
    Jag ska också gifta mig i Danmarks kyrka och ha festen i bygdegården. Den 29/7 2006.
    Har du varit och kollat på lokalen?
    Vi ska dit på torsdag! Spännande! Har bara varit där och tittat in genom fönstren. Nådde inte upp så pojkvännen fick bära mig på axlarna! Fniss... Var rädd att han skulle gå sönder. Men lite romantiskt!!!!
    Funderade lite på gammelrosa också, kyrkan går ju i de färgerna, men lokalen går i vitt och grönt.
    Bye bye.

• Princess Leah

Hej, här är jag igen!
    Har varit och kollat in lokalen som vi ska ha vår bröllopsfest i. Den är verkligen vi!
    SÅ mysig med gamla trämöbler och trägolv, och vackra takmålningar och stora fönster!
    Det kommer att bli så fint!
    Om man får va lite kräsen så var scendraperiet rött! Och sedan så vill jag nog catera tallrikar där vi tar maten ifrån! De som fanns var lite nötta och med deras logga på. Men det går ju å fixa!
    Jag e så lycklig!!!
    Trevlig midsommar på er alla, och ni som letar lokal mm lycka till!
    Ps. andlin, förstår att det e nervöst att berätta för föräldrarna! Det har inte vi heller gjort än!Ds

• Princess Leah

Förresten så kan man gå in på danmarks bygdegård, så ser ni lokalen vi valt. Men jag tycker inte att de är rättvisa! Mycket finare i verkligheten med trädgården allt i trä, målningarna ja det som jag beskrev innan alltså!

• Princess Leah

Hej på er!
    Andlin, ja en träff längre fram e inte en du idé! Den nappar jag på. Kul att ni ev har hittat en lokal. Hoppas det blir bra, för ni hade inte sett den ännu?

Krizzy: Berätta om bröllopet i danmarks bygdegård, hur var det dukat, vad gjorde ni, dansade eller lekar eller?
    Nyfiken!

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?