Inlägg från: Princess Leah |Visa alla inlägg
  • Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej på er tjejer!
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Idag har jag nästan panik... Började tänka på att man kanske måste fundera på att boka åtminstone bröllopsresa och börja titta på klänning!
    Har ni tittat i klänningsbutiker än?
    Gud, jag kommer att vara så kräsen, tänk om man inte hittar nån!
    Jag e ju så lång, man vill ju inte att den slutar vid vaderna... fniss...

• Princess Leah

Hej tjejer!
    Ja jag samlar också allt jag gillar i en speciell bröllopspärm, har gjort det nu under några år. Så nu kan man sortera ut det som man tycker passar ens tema mm.
    Vi blir väl ca 60 gäster skulle jag tro, men vi har inte gjort nån gästlista än. Det kan bli fler det kan bli färre...
    Nu har vi förresten bokat Danmarks kyrka också kl 15.00.
    Ville ha vigsel lite senare så att man inte slipper stressa före med hår,makeup fotografering mm.
    Hur går det för er andra?

• Princess Leah

Tjena tjejer!
    Har precis kommit hem från semestern. Har varit på västkusten och på öland så mycket bilande har det blivit. Och eftersom jag inte har körkort ännu så har min mb2 fått köra. Vet ni vad jag roade mig med... jo att planera vårt bröllop. Så nu är dagen D planerad i stora drag med ungefärliga klockslag när man ska vara hos frissan mm.
    Men det ända som är bokat än så länge är ju kyrkan och lokalen i Danmark, utanför uppsala.
    1:a augusti är "vår" präst tillbaka från sin semester, så då ska vi ringa och fråga om han kan tänkas viga oss i Danmark kyrka fastän han inte tillhör den församlingen. Vet redan att det är ett annat par som vill ha honom samma dag som vi, men hoppas på att det är tidigare...
    Vad tror ni det är mest lägligt att boka där efter? Tror nog att klänning och bröllopsresa är på tur. Vi vill åka med Caribian cruises. Ett jätte fartyg typ titanic... finns soldäck, restauranger, skridskobana, shopping, bassänger, klätterväggar mmm. på båten. Läste att en av systraran Graaf hade varit där på bröllopsresa. Man åker först till Miami, och sedan kryssar man runt i Karibien mellan olika öar. Låter som en saga för oss!!!
    Kul Dala 82 att ha med nån som gifter sig samma dag! Vart har du tänkt att vigas och ha festen?
    Hoppas att alla har haft en riktigt skön sommar, och kunnat koppla bort lite från all planering! Det har inte jag... ler...
    Kram på er!

• Princess Leah

Hej Andlin!
    Ja, absolut har jag tänkt på själva vigseln, att den ska bli så personlig som möjligt. Men vill inte säga så mycket om den eftersom det är många jag känner som är ute på bröllopstorget och som vet vem man är. Vill ju inte avslöja allt i förväg. Men det blir något speciellt!
    Och du, du ska se att det ordnar sig med lokalen! Ha en skön semester!

• Princess Leah

Hej tjejer!
    var och kikade lite på ringar idag med min mb2.
    Hittade inga som vi tyckte om och som passar till dem vi redan har.
    Jo jag såg en jätte fin men den kostar över 25.000 kr och det är lite väl saftigt!
    Vad har ni tänkt er för ringar och i vilken prisklass?
    Jag tycker nog helst inte över 8000 kr (för en person alltså). Men vi har inte satt nån gräns...

• Princess Leah

Hej på er!
    Har varit på bröllop i helgen och fått lite inspiration! Gud man blir ju helt uppslukad av det här! Fast jag inte känner brudparet så bra så fick jag tårar i ögonen... nästa gång kanske det blir vi... om det inte kommer nån inbjudan ifrån någon kompis som hinner före. Många av våra kompisar planerar att gifta sig men de har lite problem med ekonomi mm. Så det är väl bara vi som är helt klara!
    Undrar dock vad ni tycker... Är man tvungen att bjuda tillbaka nån bara för man varit på deras bröllop? Själv bjuder jag ingen för att bli bjuden tillbaka. Tycker inte att de är dumma eller så, men nån stanns måste man ju dra gränsen, vi är ju så många i vår släkt!
    Har ni varit och tittat på klänningar än? Inte jag. När kommer klänningarna som är inne nästa sommar, är det efter nyår eller?
    Fortsatt trevlig planering!

• Princess Leah

Hej Krizzy!
    Vi var i Mariestad, eller lite utanför.
    De gifte sig i kyrkan och hade festen i en bygdegård.
    Det var buffé, vilken vi innan inte ville ha till vårt bröllop, men det var faktiskt riktigt smidigt såvida man har en bra toastmaster som talar om vilka som ska börja ta av maten...
    sedan var det spex tal och sång. Riktigt trevligt!
    Vart var du då?
    Kram

• Princess Leah

Hej Meme!
    Nej jag har ingen koll på vad det kan kosta med buffe, men min mormor fyller 70 och vill ha italiensk buffe. Det skulle kosta ca 150 kr per per person + 75 kr per bricka wllwr nått sånt?! Får återkomma mer exakt senare...

Hej andlin!
    Ja det är ett jobbigt uppdrag att bestämma gästlista. Det är ju ganska dyrt som sagt annars skulle man ju kunna bjuda hur många som helst! Men samtidigt vill man ju ta med alla som man håller av, så man inte ångrar sig senare. Men vi skippar släktingar som vi inte håller kontakt med. Så gränsen går att vi bjuder fastrar/farbröder och mostrar/morbröder men inte kusiner. Det är ett beslut som känns rättvist men det är säkert någon som kommer tjura över det...
    Jaha, har du varit på Debenhamms i stockholm?! Hur känns det nu då så här vid första inköpen?
    Jag har inte börjat handla än, är lite osäker på färgtemat...
    Kanske blir det beige guld och rosa eller vitt beige och guld eller olivgrönt vitt och guld... vi får se.
    Kram

• Princess Leah

Hej tjejer!
    Gud va långt några av er har kommit, Krizzy tex.
    Jag håller med om att det är lika bra att vara ute i god tid!
    Vi har som sagt var Danmarks bygdegård bokad och kyrkan. Sen vill vi ha en präst som är med i församlingen där vi bor, så vi har ringt och frågat om han kan tänka sig att göra ett byte. Det ville han men han skulle först prata med sin fru om hur de skulle lägga sin semester nästa år. (stackarn!) Så han ringer väl till baka om några veckor. HOPPAS!
    Men sen finns det mesta inne i huvudet än så länge...
    Vet ni vart ni ska ha er bröllopsnatt? Några bra tips skulle uppskattas! Har inte sovit på hotell i Uppsala, men man kanske kan boka tid för att åka dit och kolla på sviterna!?

Krizzy: Hade du bokat Danmarks bygdegård eller blev det Graneberg?

Kram på er, hörs snart!

• Princess Leah

Krizzy: Men å, vilket hotell e det om man får fråga, det låter helt underbart! och billigt!
    Vet du hur ni ska ställa borden i lokalen än?
    Vi ska nog ha den traditionella hästskon men gäster sittandes på båda sidor bordet, även på honörsbordet, kan bli lite tjatigt att bara prata med våra föräldrar!
    Kommer du ihåg vilka mått lokalen har och hur långa borden var? Så man vet hur många bord i rad det får plats...
    Sen tyckte i alla fall jag att porslinet inte var så fint, så vi ska nog catera, de hade en brun logga på alla tallrikar!!!
    Men man kan nog göra otroligt vackert där inne. Jag älskar fönstren och taket!
    Vad ska ni ha för stil?
    Hörs!!!

• Princess Leah

Ja, det är svårt det där med gästlistan! Bland släkten har vi dragit en gräns att vi bjuder fastrar, mostrar, farbröder och mormbröder men inte deras barn, (våra kusiner) eftersom de nu också börjar skaffa familj så blir det för många!
    Bland vänner är det svårare... vet inte riktigt hur?! De på jobbet förväntar sig en inbjudan, och visst några av dem kanske man vill ha med men inte vissa!!! Det här är ju en fest som man bara vill ha med sina favoriter, men det är jätte svårt!
    Hur gör ni? Bjuder ni jobbet mfl?

• Princess Leah

Haha, det verkar som om vi alla fått mycket gjort idag!
    Jag har gått igenom och rensat ordentligt i min bröllopspärm.
    Är nu på det klara över temat, blommor, bordsdekorationer och hur jag ska göra inbjudningskorten!
    Så nu är det bara att sätta allt i verket!
    Bokade du Krizzy en tid för att få se sviten? Var det 2300kr? Har du varit och tittat på fler sviter?
    Vart ligger "collection"?
    Vi ska inte ha med några barn, det är två par som får dispans pga av att de förmodligen kommer att amma då. Men det ena paret tror redan nu att de ändå inte ska ta med bebisen...
    Var lite svårt att formulera inbjudningarna. Man kan ju inte bara skriva att Ni är välkomna... utan man får skriva namnen på de vuxna så att de förstår att barnen ska vara hemma.
    Jasså, var de inte bra på after six? Nej det är väl nån "ny" som tog över för några år sedan. Hon innan var jätte hjälpsam när min vän var där! Där emot Boutiq kom in, BLÄ!
    Trevlig helg på er!

• Princess Leah

Hej på er!
    Hörde av mig till prästen igår, han som vi helst vill ha, men som inte visste om han skulle ha semester i juli nästa år... ja, han visste inte ännu hur det skulle bli... ska ringa om ett par veckor igen.
    Det kanske låter som om han är jätte strullig, men det är inte så jag menar utan det är bara det att jag känner mig trygg med honom eftersom jag har haft honom somkomfirmationspräst mm. Urmysig och vanlig...
    Annars står det ganska stilla, det verkar som om min sambo inte tror att några andra ska gifta sig nästa sommar! Han vill inte stressa med något... typ boka catering, leta fotograf mm. Han tror att man kan komma sista veckan och få allt precis som man vill! Men jag vet bättre! Har sett att det finns de som ska gifta sig sommaren 2007 som är ute här på BT!

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?