• andlin

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej, här var det ytterligare en Uppsalabrud som ska gifta sig den 5 augusti 2006. Visserligen i Torshälla men vi bor i Uppsala.

Vi har prel.bokat kyrkan och bestämt i grova drag hur vi vill ha vigsel och fest.
    För övrigt så bearbetas det här bröllopet mest i mitt huvud för tillfället och det har inte kommit fram så många konkreta idéer ännu att presentera för min M2B.

• andlin

Princess Leah

Klart du får vara med i tråden även om du har bytt datum!

Jag tycker att vitt, beige och guld tycker jag låter som ett alldelles utmärkt val.
    Vet inte om vi kommer ha ett uttalat färgtema, men inbjudningskorten blir nog i mörkblått. Främst för att jag shoppade loss på Timarii innan de stängde. Sedan så kommer rött heltklart bli ett inslag på bröllopet bara för att jag älskar rött. Har funderat på att ha en röd klänning men nu lutar det mer åt att det blir en vit klänning med röda broderier på eller så.
    Får väl se hur det blir när jag väl ger mig ut i klänningsdjungeln för att prova klänning.

Det Torshälla jag menar ligger utanför Eskilstuna.
    Ska hem nu i helgen och då tänkte vi svänga förbi den lokalen vi vill boka och kolla lite på den utifrån. Ska bli spännande att se hur det ser ut i verkligheten, har bara sett kort.

• andlin

Princess Leah:
    Igår var vi och tittade utanför lokalen som vi hade tänkt oss att ha festen i. Var även och spanade lite utanför en annan tänkbar lokal. Ingen av dem är väl dock inte direkt vad vi vill ha, så det är bara till att kolla vidare.

Först var vi inne på att vi ville ha en lokal rätt så nära kyrkan, men efter att ha kollat på de här två så har vi bestämt oss för att även kolla lite utanför stan. Det får nog helt enkelt bli för gästerna att ta sig en bit från kyrkan för att gå på festen.
    Vi kommer nog fixa någon slags transport åt dem så då blir det förhoppningsvis inte så jobbigt.

Hoppas att ni har bättre tur när ni tittar på er lokal på torsdag!

• andlin

Princess Leah:
    Det är idag ni ska kolla på lokalen va? Hoppas att den faller er i smaken. Ska bli kul att höra dina åsikter sedan.

Vi ska till Eskilstuna över midsommar, så vi tänkte passa på att åka runt till lite fler ställen och spana in lokalerna utifrån.
    Eftersom ingen vet om det här bröllopet ännu förrutom en kompis, så ska vi nog berätta det för min familj nu i helgen. Det blir nog lite konstigt annars om vi ska iväg och titta på lokaler. Behöver dessutom tips om bra lokaler av lite Eskilstunabor.
    Är faktiskt lite nervös för att berätta...

Ha en trevlig midsommar tjejer!

• andlin

Kul att du gillade lokalen Princess Leah. På din beskrivning så låter det väldigt fint.

För oss resulterade helgen i, förrutom då att min familj nu vet om att vi tänker gifta oss, att mamma hade ett bra förslag på lokal som hon ska kolla upp. Så nu är det bara att hålla tummarna att det är ledigt och att det inte kostar för mycket.

krizzy:
    Jag tycker att din idé om en brudträff lite längre fram är en väldigt bra idé. Vore väldigt kul att träffa er och att få bolla idéer och få tips om saker och ting av personer som också är mitt uppe i planerandet av bröllop.

• andlin

Princess Leah:
    Nej, vi har inte varit inne i lokalen, men både mina föräldrar och min syster har varit på fest där och tycker att det är en bra lokal. Säkert inte lika fin som det låter som Danmarks bygdegård verkar vara, men troligtvis bättre än där vi tänkte vara först.

• andlin

Tjenare tjejer,

De senaste dagarna har vi inte varit hemma och jag har haft annat att tänka på än att planera bröllop, och det har faktiskt varit riktigt skönt med ett avbrott... Men nu är det dags igen att hänga på BT och att börja fundera på klänningar, frisyrer, mat etc igen.

Jag tänkte nog vänta med att titta på klänningar i butik till framemot jul/nyår. Dels för att jag tänkte försökta gå ner några kilon till och så kan man ju alltid hoppas att det reas ut årets modeller då.

När det gäller bröllopsresan så höll jag och min M2B på för några veckor sedan och spånade lite på vart vi vill åka med ännu är inget bestämt.

Jag bokade kyrkan till kl.16. Tänkte också att vi skulle behöva lite tid innan för att slippa stressa för mycket. Min tärna och frisör är nämligen samma person och hon ska väl hinna fixa iordning sig själv också alt. bli iordningfixad.

Vår gästlista är fortfarande väldigt preliminär. Ännu så länge är den mest efter vilka jag vill att vi ska bjuda, och vi är uppe i ca 70 personer och då är barn inräknade. Har ännu inte bestämt om vi vill ha barn med eller inte. Det kommer nog bli mycket funderande på det innan vi bestämmer oss.

• andlin

Idag provade jag ring för först gången!

Tidigare har jag bara råkat slinka in på de större guldsmedskejorna varje gång jag har varit på stan och bara spanat lite. Men nu gick jag in i en av de mindre butikerna och kollade runt lite och frågade om jag fick prova.
    Insåg en sak: hur vet man vilken ring man vill ha?
    Efter att ha kollat på nätet så trodde jag att jag hade ganska klar uppfattning om vilka jag tyckte om eller inte, men de ser annorlunda ut i verkligheten!
    Nåja, jag har ju flera butiker och ganska gott om tid på mig att försöka komma fram till vad jag vill ha.

• andlin

Ännu inget nytt om lokal för vår del. Det är ju semstertider nu... och den som har hand om den lokalen som vi vill boka är ju naturligtvis ledig.

Åh, vad härligt det lät att åka till Paris. Hoppas att ni får det bra!
    Vi börjar vår semester nästa vecka så nu är det bara i morgon kvar. Ska blir skönt att vara ledig några veckor.

• andlin

Hej ninaneha,
    Välkommen till tråden.

Vart tänker ni åka på bröllopsresa? Själva har vi bara funderat lite löst på det för ett tag sedan men vi är långt ifrån att veta vart vi vill åka.

Jag tycker fortfarande att det är lite overkligt att det är MITT bröllop jag håller på och planerar. Vi har nämligen varit förlovade i nästan 12 år så vi har ju inte direkt hållit på "regeln" att man ska gifta sig efter ett år.

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?