• andlin

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hoppsan det blev visst lite felskrivet där. Vi har varit ihop i 12 år och förlovade i 8 år.

• andlin

Princess Leah
    Min semester börjar i morgon, så ännu så länge har jag inte lyckats koppla bort bröllopsplanerandet så mycket Tankarna far ju runt i huvudet mest hela tiden även när man borde koncentrera sig på annat... Det finns ju alltid något man kan fundera på hur man ska göra.

Här om dagen insåg jag att de snart "bara" är ett år kvar tills vi ska gifta oss och då fick jag "panik". Det vore nog inte så farligt om jag visste att vi får den lokalen vi vill ha festen i, men de är ju på semester så det går ju inte att boka. Jätte frustrerande, tänk om vi inte kan hyra den.

Om man kollar på allt det vi i den här tråden redan har bestämt och funderat på och så så är det mest utseende, inbjudningar, lokaler och sådana saker, men har någon av er funderat på själva höjdpunkten på bröllopsdagen, vigseln?

• andlin

Hm, började semestern med huvudvärk och lite ont i halsen... Bättre start kunde man ju ha. Men inte kan det stoppa en från att vara inne på BT och samla idéer till bröllopet.

Jag skulle också vilja ha vigseln rätt så personlig. Har dock inga vettiga idéer alls. Vill inte att det ska kännas som om man bara kommer in i kyrkan och sedan så ska man ut igen. Vet en låt som jag skulle vilja att den sjungs i kyrkan, men det gäller bara att övertyga pojkvännen också.

• andlin

Princess Leah
    Det lutar åt Schalins allians/220-45.3 eller 220-45.1 men jag har bara sett dem i skyltfönstret ännu så jag får väl se vad jag tycker om dem när jag väl provar.
    Jag vill nog ha en ganska enkel ring. Slät med stenar på på något sätt, men de ska inte stick upp för mycket på ringen. Jobbar på laboratorium så det får inte vara något som har sönder handskarna.

Har inte riktigt satt någon prisgräns men helst inte över 5000 kr. Men samtidigt så är det ju något jag planerar att ha resten av mitt liv, så blir den dyrare så är det inte hela världen. Fast det behöver inte vara de allra dyraste stenarna så länge det är bra kvalitet och håller.

• andlin

Tjenare tjejer
    Hur går det för er med bröllopsplanerandet i det fina sommarvädret.

Själva så preliminärbokade vi en lokal i går. Slutgiltig bokning kan ske först vid årsskiftet, men det känns skönt att iallafall ha både kyrkan och festlokalen bokade nu!

Har varit hemma hos föräldrarna några dagar nu, så jag passade på att åka runt och kolla på platser där man skulle kunna ha fotograferingen. Ville se hur de ser ut så här års.

• andlin

Princess Leah
    Egentligen så tycker jag inte att man ska behöva bjuda tillbaka när det gäller bröllop. Det kostar ju så mycket pengar och riskerar man då att inte kunna bjuda folk man verkligen vill bjuda... men samtidigt är det kanske inte så lätt när man väl sitter där och måste bestämma vilka man ska bjuda eller inte.

Mamma och jag var till Stockholm idag och shoppade och då var vi inne på Debermans (eller vad de nu heter), så jag passade på att bara kolla lite på klänningarna som hängde där. Men det är det närmaste jag har kommit att kolla på klänningar ännu så länge.
    Däremot så hittade jag ett par skor på rean! Så nu är det bara till att gå in dem.

• andlin

Princess Leah
    Japp, Debenhamms var det vi gick in på.
    För varje inköp som görs känns det lite mer verkligt att vi ska gifta oss. Samtidigt känns det lite "tomt", vi har köpt servetter, alltså behöver jag inte gå och fundera längre på om vi ska ha pappersservetter med linnekänsla/hyra linneservetter/eller vad det skulle kosta att göra egna, och när det gäller skorna har jag gått och spanat rätt länge på rean om jag skulle kunna hitta något jag gillar och nu är ju beslutet taget, det blir täckt tå och inte ett par sandaler med öppen tå... Fast om ett år är jag nog rätt glad att jag var ute i tid och inte behöver bekymra mig om att de sakerna ska fixas!

• andlin

krizzy
    På planeringsstadiet har det varit rätt lugnt för vår del ett tag nu, även om jag väl hänger på BT stup i kvarten. Lokalen har ju dock blivit prel.bokad under sommaren och jag har ju köpt bröllopsskorna.

Har dock börjat fundera på om vi ska ha servettringar istället för att vika servetterna som jag hade tänkt förrut. Så nu snurrar tankarna runt i huvudet på hur man kan göra dem och jag får väl börja spana efter material till dem.

Kul att ni har bokat kyrka och lokal. Det känns väl bra att ha det gjort!?!

• andlin

Hej tjejer,

Vi gick igenom gästlistan igår kväll. Det är inte lätt det här... Vill bjuda fler än vad vi nog har råd med. Men hur sållar man?

• andlin

Sambons släkt är "lättas" att sålla i. De är så otroligt många och sedan tidigare bröllop så har inte alla bjudits så där blir det de fastrar/farbröder/kusiner som vi har mest kontakt med.
    På min sida så "måste" alla bjudas. Dels är vi inte lika många och det har alltid varit så att på födelsedagar och så så har alla bjudits och om man kan komma så kommer man. Skulle man då välja bort tex bara en familj så är det nog bäddat för släktproblem.

När det gäller vänner så är vissa självklara, medans andra vill vi (eller någon av oss) ha med av olika anledningar, men vi har tagit bort några som stod på första listan över folk vi skulle bjuda.

När det gäller jobbarkompisar så är det som tur var lätt för min del om vi ska bjuda några överhuvudtaget. Det blir bara de jag jobbar närmast med och deras respektive.
    När det gäller sambons jobbarkompisar så bjuds nog bara en person och hans flickvän, men dem umgås vi med privat också så de bjuds mer som vänner.

Ännu så länge har vi nog inte riktigt bestämt oss för om vi ska ha med barn eller inte. Kanske bjuder vi dock barnen också och hoppas att föräldrarna lämnar en del av dem hemma... Nu är vi nämligen uppe i 17 barn i varierande ålder.

• andlin

Undra hur det kommer sig att det verkar vara så många bröllopsbutiker som bemöter sina kunder illa. Då får de ju inte sälja något och det borde ju ändå vara det man är ute efter om man har en butik.
    Får väl se hur det går när jag själv väl ska ut och kolla i butikerna. Om man vänder i dörren eller om de lyckas sälja en klänning.

• andlin

krizzy
    Det händer inte så mycket på bröllopsfronten för tillfället. Det är mest mamma som jobbar och håller på och kollar upp lokaler och catering och allt vad det nu är. Har lite dåligt samvete över att jag låter henne göra allt det, men som tur är tycker hon det bara är kul och har mer eller mindre tagit på sig uppgiften själv.

Annars så är det mest konkreta som har gjorts att vi har försökt ta bort lite folk från gästlistan. Vilket inte är helt lätt.
    Ja, och så hänger jag ju här på BT också... det måste väl räknas som förberedelser

• andlin

Hallå Uppsalabrudar, hur går det för er med bröllopsplanerandet?
    Vi har bokat cateringfirman, dock ännu inte riktigt bestämt vilken mat vi vill ha. Kommer nog att ta förrätten och huvudrätten därifrån och sedan göra egen efterrätt.

• andlin

okt2006
    Tyvärr kan jag nog inte hjälpa till eftersom vi ska gifta oss i Torshälla och cateringfirman är i Eskilstuna.

Har inte sett några bröllopsfoton från Ulva Kvarn, men det är ju en otroligt vacker miljö så om jag hade gift mig i Uppsala hade jag nog också gärna vilja ta kort där.

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?