• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Med tanke på att vi är tvungna att dra ner budgeten rätt rejält så har vi sänkt klänningsbudgeten till 5500kr tror jag. Det är ju en del broderier och pärlor på "min" klänning oxå, men det är ju inget släp. Får väl ta mig in till Göteborg nån dag och gå dit. Vart ligger hon? Korsvägen?

• Lindha

Ninni menar du ingången mitt emot Bältesspännarparken? Det passar kanonbra för oss. Hoppas nämligen få parkering på Heden. Har köpt en mindre vagn till Ebba nu så vi tar inte så stor plats längre. ;)

• Lindha

Då bestämmer vi att vi syns utanför ingången till Trädgårdsföreningen, den som ligger mitt emot Bältesspännarparken, kl 17.00 på fredag då?!

Vilka blir vi?
    Ninni
    Trollvinter
    Princess
    Yrvädret
    Lindha & Ebba

Har jag glömt nån?

• Lindha

Tack för era tips och goda råd ang våra Toastmasters. Vi har nu frågat ett annat par. Tack tjejer!

• Lindha

Klart att det blir fint väder Ninni! :) Annars finns det ju massa cafeér i närheten, om det nu mot förmodan skulle regna.

• Lindha

Idag ska vi till Uddevalla och kolla på klänningar... håll tummarna för att DEN rätta finns där! :)

• Lindha

Håller med alla andra Princess; klänningen var jättefin! Men självklart ska den kännas rätt för dig.

Hittade varken stämplar eller klänning i Uddevalla. Har bara "drömklänningen" i huvudet så inget annat är fint. :( Men men, har hittat en butik i Alingsås oxå, får väl åka dit.

Imorgon ska jag på min första bokföringslektion. Ska bli jättekul!

Ser fram emot fredag!

• Lindha

Yrvädret: Jag ringde en sömmerska som vi brukade anlitade där jag jobbade förut. Hon skulle ha 4400kr i grundpris för en brudklänning, sen berodde det ju på hur mycket jobb det var med den. Men hon broderade inte och sydde inte heller på pärlor. På klänningen jag vill ha är det en hel del broderier. Hur är det med hon på Eironora, broderar hon?

Jag ska bara läsa en fristående kurs. Dom har inga kvällskurser på Komvux här och Johan kan inte vara hemma från jobbet mer. Så det får bli en kurs denna terminen, en kurs nästa termin, osv. :)

• Lindha

Jättefin princess... men inte riktigt vad jag är ute efter. Vill ha med vita broderier eller pärlor och inget släp. Usch vad jag är kräsen! :)

Känns inget vidare väder för uteservering imorgon va? Nån som vet nåt annat bra café? Hur är det på översta planet på Kompassen? Där finns väl nåt café? Gott om plats tänkte jag. Fröken Olssons strax utanför finns ju oxå. Men det är rätt mycket folk där. Cafét i Arkaden har ju i alla fall jättestora bullar. Har aldrig fikat där, men spanat in bullarna! :) Dyrt tror jag, men det är ju alla cafeér i stan.

Nu har jag lyckats få tag på stämplarna till våra inbjudningar. ÄNTLIGEN! Hade ju beställt dom av Maria som hade vår kortkurs. Den 6juli fick jag ett mail av henne där hon sa att hon haft så mycket nu så hon hade inte beställt stämplarna. Men skulle göra det. För ca 2 veckor sen mailade jag henne och frågade hur det gick. Jag tänkte börja med inbjudningarna snart och behövde mina stämplar. Men jag har fortfarande inte fått något svar. Så nu skiter jag i henne!!! Har efter mycket om och men lyckats få tag på stämplarna på Arkivet. Så ska dit imorgon och köpa dom. :)

• Lindha

Bra idé Ninni! Känns inte så kul att stå ute i regnet och vänta. Då bokar vi mitten av Kompassen kl 17 istället.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006