Göteborg (med omnejd) 2006
Då kanske vi blir grannar Vårbrud.... jag bor på andra sidan gatan :)
Då kanske vi blir grannar Vårbrud.... jag bor på andra sidan gatan :)
Vårbrud:
Var precis inne på Hemnet och tittade. Såg att Blåsippsvägen 8 fortfarande är kvar. Tycker nog att ni ska titta på det oxå. Om inte annat så för att jämföra och få tips och ideér. Det som är roligt med Maden-husen är att det finns så många olika lösningar man kan göra. Kul att se hur man kan göra.
Har faktiskt ingen aning om vilka som bott i 32:an. Vi har bara bott här i 2½år så vi känner inte så många. Blåsippsvägen 8 ligger på gården neranför våran så där går vi förbi ibland. Ser fint ut på utsidan ialla fall. Tror inte att något av husen var tilläggsisolerade, men det ser ut som "8:an" har förlängt taket. Det har vi roat oss med nu två sommrar, bytt panel, fönster och tillägsisolerat samt flyttat ut taket. JOBBIGT! Så det är ett plus om det är gjort när man köper. :)
Vad gäller buss in till Göteborg så är det inga problem. Tar ca 5min till busshållplatsen. 600-bussen är inne i stan på 25min, Lila tar 30 och sen finns det 403 som tar ca 50min tror jag. Sen går ju även tåget men det har jag aldrig åkt.
Barnvänligare område tror jag man får leta efter faktiskt.
Har oxå tänkt sådär ibland Princess. Att skita i allt och bara gifta oss 2 och skita i släkten. Men näe... jag tror jag kommer ångra mig efteråt.
Ja gör det tjejer, se till att bli på tjocken och flytta hit till Älvängen! Så kan vi fika hela dagarna nere på Café Blå. ;)
Jovisst får man det Princess, bara man är ledig dagtid så vi kan tillbringa dagarna på Cafét och planera våra bröllop. ;)Hi hi!
Majbruttan det finns krypvindar längst ut under snetaket och ett stort förråd i trädgården. :)
Vårbrud: På Maden-husen sticker taken inte ut utanför panelen. Så man flyttar ut taket för att skydda panelen, så den håller längre. Tilläggsisolerar gör man väl för att det ska isolera bättre, släppa ut mindre värme antar jag. Husen värms ju upp med direktverkande el vilket är svindyrt! Vi har bytt alla fönster plus tillägsisolerat och vi märker redan en jäkla skillnad värmemässigt. Hoppas att det även kommer synas på elräkningen till vintern.
Näe nattugglor nu sviker jag er. Sov så gott å dröm sött!
Trevligt om vi blir grannar Vårbrud! :) När är det ni ska på visning?
Nu är våra toastmasterproblem lösta. Det löste sig så himla smidigt, dom hade oxå tänkt och insett att dom inte skulle klara av det. Så inga sura miner. Skönt! Och nu har ett annat par sagt ja istället. Känns så himla skönt att slippa oroa sig för det mer. :)
Ungefär hur många gäster kommer ni bjuda? Är det mest släkt eller vänner, eller ca 50/50?
Vårbrud nu har jag fått lite mer info om Blåsippsvägen 8. Sambon sa att det mesta invändigt är precis omgjort. Nymålat och nytapetserat.Nygjord tvättstuga. Och i förrådet har dom tydligen haft kontor. Det är en skiljsmässa.
Vi köpte vårat hus billigt men det var, och är fortfarande, en jäkla massa att göra på det. Nästa hus ska vi inte behöva göra något på, det får hellre kosta lite extra. Beror ju såklart på hur händiga ni är och hur mycket tid och jobb ni vill lägga ner. Vi har grejat sen vi flyttade in för 2½år sedan och vi är långt ifrån klara. Räknar med att vi kanske kommer ha lagt ner ca 300.000-350.000kr på renovering när det är klart. Något att tänka på innan kanske... Lycka till iaf! :)