• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Någon som kanske vill köpa vårt hus? ;)

• Lindha

Så nu har vi varit ute och kollat på hus. :) V 32 har bytt panel på några ställen men inte hela huset, såg tilläggsisolerat ut på vissa ställen men inte överallt och taket var inte utflyttat. B 8 är tilläggsisolerat och taket är utflyttat. Om man bara kollar på utsidan så ser B 8 mycket fräschare ut, helt klart!

Angående fika på måndag så vet jag inte än, återkommer så fort jag vet.

• Lindha

Odd fellow, vad var är det???

Ja det var några som gick för runt 1,6 för ett tag sen Vårbrud. Vi hoppas få minst det när vi är klara. :)

• Lindha

Ha ha Yrvädret! Låter som du haft en trevlig helg. I vår släkt är det precis tvärtom, vi är "värstingar" hela högen. Nåja vi är inte tatuerade men inte en kotte är mer utbildad än gymnasiet. Här är det bygg, industri och barn- och fritid som gäller, på sin höjd samhäll. :)

• Lindha

Vårbrud hur gick visningen???? Är så nyfiken! Kanske var det er vi såg, en tjej i rosa kjol och en guldfärgad Volvo?

• Lindha

Vårbrud:
    Vi gick förbi er på vägen när ni gick från huset. Med hund barnvagn och Johans pappa + sambo.... :)
    Tråkigt att ni måste offra bröllopsbesparingarna. Vad är det för typ av fest ni ska ha? Vi ska anlita en liten cateringfirma här ifrån Ale. Hon ska vara bra och är dessutom billig. Så om ni tänkt ha catering så kan du få hennes nr.

• Lindha

Vårbrud:
    Jag kommer inte från Ale från början så jag känner inte till det så jättebra här. Men i Alafors uppe vid sjön ligger det en klubbstuga, där är det många som har bröllopsfester. Och bygdegården i Starrkärr ska oxå vara fin. När och var var det ni skulle gifta er? Vi kommer gifta oss på andra sidan älven, i Västerlanda, och kommer ha festen i bygdegården där.
    Nr till Mias catering är 0303-745095. Hon har tyvärr ingen hemsida men skickar hem menyerna till dig.

• Lindha

Jag är här! :) Har för ovanlighetens skull spenderat lite tid framför tv:n. Och nu tänkte jag förbereda lite inför morgon dagen.

Vårbrud hur gick visningen??? Vet inte om ni såg vårat hus... det ligger på gården snett ovanför, beige med gröna knutar.

• Lindha

Princess jag känner ju inte din pappa och vet ju inte alls hur han är. Men min pappa har ganska svårt att visa känslor ,han är ganska fåordig och svår att få ett vettigt svar ur om man inte typ tvingar honom. Men det betyder inte alls att han är ointresserad eller nåt sånt, han bara är sån helt enkelt. Kanske är din pappa oxå sån? Och sen får du ju tänka på att han faktiskt är kille, dom funkar ju inte som vi "normala" människor. ;)
    Tycker inte att du ska känna att du ska ha bröllopet och festen för gästernas skull, det är för ERAN skull! Vill ni gifta er i jeans och t-shirt helt själva så gör det! Huvudsaken är att det blir som NI vill!

• Lindha

Men åhh va roligt Vårbrud! :) När blir vi grannar då? Får man fråga vad ni fick ge? Vi ska värdera om vårat hus men vet inte om vi ska ta och passa på nu när priserna är höga, eller vänta tills vi gjort klart allt. Men det känns som en evighet tills allt är klart!

Hur gärna vill ni ha kyrkan i Örgryte? Jag tror att jag hade stört mig på träskivorna. Men det beror ju på var dom sitter. Kanske inte så kul om dom kommer med på bröllopskorten. Men om ni verkligen vill ha kyrkan så ska ni självklart ta den!
    Hur många gäster blir ni? Det ska finnas en liten och jättemysig kyrka i Kilanda men man får inte plats så många. Problemet är bara att den inte går att boka förräns i nov/dec och att dom bara har vigslar var 3:e helg. Man kan alltså inte vara säker på att få just det datumet man vill ha, om man nu vill ha något speciellt. Så sa dom iaf till mig när jag ringde och jag tror att Trollvinter oxå pratat med dom. Hoppas att det löser sig!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006