• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006

Igår kväll hade jag och Tomas mys-kväll! Vi har inte riktigt haft råd att fira att vi tagit examen, fått jobb och att jag fyllt år - så igår slog vi på stort och firade alltihop. Tomas älskar att laga mat, så han handlade och lagade alltihop. Han hade tydligen gått och botaniserat i saluhallen och handlat det mesta där. Så till middagen överraskade han med vinkokta musslor, pasta och lite färska räkor till förrätt; äkta svensk oxfilé, grillade grönsaker och tomatpesto till huvudrätt, och supergod amarettopannacotta med hallonspegel till efterrätt. Allt var sååå underbart gott!

Sedan bytte vi muggar - jag fick en Homer-approved mugg från Tomas och han fick en bil-mugg av mig Så dessa ska vi dras med på jobbet tills vi pensioneras

Sedan fick jag en födelsedagspresent av Tomas. Han hade gått och köpt parfymen Sicily till mig!! Jag älskar den parfymen - jag har så svårt för dofter, får ofta ont i huvudet av dem men den här har jag gått omkring och provat ett helt år för att se om jag kan ha den. Gullplutten hade verkligen lyssnat och gått och köpt eau de parfym, stor flaska för dyyyra pengar, kan jag tänka mig

Så nu går jag omkring och doftar gott! Mmmmmm

• yrvädret

Jättefin slöja princess! Och vilken underbar sångtext!

• yrvädret

Vårbrud

Har ni äntligen bestämt er!! Vad roligt!! Blir det till att boka G:a Örgryte nu eller??

• yrvädret

Vilken fin dikt princess! Du har många dolda talanger

Vet ni vad?! Nu tänker jag börja tjata om fika snart igen! Hade så himla trevligt i fredags så mer, meer, MEEER!!!

• yrvädret

Förresten någon av er andra som klipper sig på något bra ställe här i Göteborg? Någon som testat Götafrizzorna? Det ligger nämligen bra till från Korsvägen sett. Behöver lite recensioner nu när jag är på jakt efter en bra frisör att bli stamkund hos.

• yrvädret

majbruttan

det skulle ju vara himla trevligt att träffa dig också!

Idag har tomas och jag varit och inhandlat träningskort! 279 kr i månaden för ett allkort inkl. sol och relax är inte så farligt, eller hur ?!
    Sedan var vi och åt tapas på El Toro, sååå himla gott och jag blev sååå himla mätt! Jag fullkomligen ääääälskar att tjäna pengar!! Att gå ut och äta en vanlig vardag (och ta ett glas vin) är sannerligen lyx!
    Nu ska vi fixa en espresso och relaxa med OC i soffan!

Lycka till med the church-hunting imorgon tjejer!!

• yrvädret

tjoho, nu är jag helt kräftröd i ansiktet! Har varit ute med mina elever vid Snipen/Spårhaga och haft det gött i solen vid havet! Spårhaga är verkligen ett ställe där jag skulle kunna tänka mig att bo. Vid havet och i fina hus.... mmmm, fast den drömmen är det bara att ge upp. Om jag inte mot förmodan skulle vinna 10 miljoner på lotto :-/
    I vilket fall som helst så är det inga med lärarlöner som bor där...

Grattis Vårbrud och Trollvinter!! Så roligt att ni fått tag på kyrkan! Det betyder så himla mycket i ens planering att ha fått tag på vigselplats.

Fika nästa vecka? Vilka kan när, var hur?
    Jag är garanterat upptagen på tisdag = föräldramöte, onsdag slutar jag mycket sent = dödstrött. Resten av dagarna kan jag manipulera

• yrvädret

Det var sjutton vad ni skriver! Har bara varit borta i två dagar och det är redan fyra sidor att läsa in!

ninni - vilken lokal är det ni bokat? Är det Kvibergs kantin eller är jag helt fel ute?

princess - upp med hakan! Det viktigaste är att du och Henri är engagerade i ert bröllop!

Vad härligt det låter med hus.... jaja, för vår del lär det dröja innan det inträffar... Fast jag såg "vårt" hus nere i Spårhaga - så snyggt och precis vid havet... suck....

Fika på måndag?

• yrvädret

Vi ska gå på mässa!! Vilka mer???

Är hemma i Götet nu, efter en påfrestande helg i Norrköping. Tänk att man blir så slut efter att ha träffat sina tossiga släktingar. Min kusin har skaffat ny pojkvän. En "värsting" enligt vår medelsvenssonska-helylle-akademikerutbildade släkt. Killen har ingen universitetsutbildning, gick fordon på gymnasiet, är självutbildad kock, röker, snusar och är dessutom full av tatueringar. Enligt min mening en riktigt trevlig och kul kille, jämfört med min kusins tidigare sur-tråkig-tykna och akademiker-stinna pojkvänner. Och handen på hjärtat - min kusin har aldrig sett lyckligare ut!!
    Men tydligen hade det varit lite "kulturkrock" innan, när min kusin berättade om honom. Kan ju säga att endel i min familj är ganska präktiga och det där med tatueringar är usch! (Som jag fick höra när jag gjorde min....)

Nåja, det är min släkt....

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006