Göteborg (med omnejd) 2006
Igår kväll hade jag och Tomas mys-kväll! Vi har inte riktigt haft råd att fira att vi tagit examen, fått jobb och att jag fyllt år - så igår slog vi på stort och firade alltihop. Tomas älskar att laga mat, så han handlade och lagade alltihop. Han hade tydligen gått och botaniserat i saluhallen och handlat det mesta där. Så till middagen överraskade han med vinkokta musslor, pasta och lite färska räkor till förrätt; äkta svensk oxfilé, grillade grönsaker och tomatpesto till huvudrätt, och supergod amarettopannacotta med hallonspegel till efterrätt. Allt var sååå underbart gott!
Sedan bytte vi muggar - jag fick en Homer-approved mugg från Tomas och han fick en bil-mugg av mig Så dessa ska vi dras med på jobbet tills vi pensioneras
Sedan fick jag en födelsedagspresent av Tomas. Han hade gått och köpt parfymen Sicily till mig!! Jag älskar den parfymen - jag har så svårt för dofter, får ofta ont i huvudet av dem men den här har jag gått omkring och provat ett helt år för att se om jag kan ha den. Gullplutten hade verkligen lyssnat och gått och köpt eau de parfym, stor flaska för dyyyra pengar, kan jag tänka mig
Så nu går jag omkring och doftar gott! Mmmmmm