• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006

Lindha, Tack så jättemycket!!

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLIHOP!!!

Nu ska jag iväg o festa med sillunch och grillat senare ikväll!

• yrvädret

Hejsan Fru Ström! Kul att du hittat hit!

Hoppas att ni alla haft en underbar midsommar! Vilket väder! Jag tror inte att det har varit så vackert väder på en midsommar sedan 80-talet!
    För att inte tala om hela veckan! Det är då typiskt att det ska vara varmt och solsken under den tid vi måste vara inne och packa - svettigt och kladdigt...

Hoppas att det blir en härlig rekordvarm sommar så att man bara kan vara ute och bada och sola! (Och så får man hoppas att vädret blir lika underbart nästa sommar!)

• yrvädret

Grattis i efterskott, Ninni!! Hoppas du fick många vackra presenter

Själv har jag spenderat eftermiddagen hos veterinären, eftersom min lilla buskatt fick för sig att hon skulle slita av en klo. Så mitt uppe i packning, städning och stress fick vi hasta iväg. Så nu går hon omkring med tratt och ett omlagt ben och väntar på att mormor och morfar ska komma och hämta henne. Själva åker vi mot Götet imorgon och är 800 spänn fattigare...

Vad har ni gjort idag?

• yrvädret

Det skulle vara jättekul med fika. Var det den 10:e som var uppe som förslag? Jag tror att jag kommer ha svårt att komma ifrån då eftersom vi nyss har flyttat. Skulle vi kunna skjuta upp eller ta en ny fika snart därefter? Kanske mellan den 14-17:e? Då borde vi kommit i ordning någorlunda och jag har lättare att komma ifrån. Dessutom har vi antagligen hunnit hämta kissen då också

Från och med i morgon så kommer jag ha svårt att vara här på BT, eftersom jag inte kommer ha full tillgång till uppkoppling. Jag har sett att ni lagt ut era mailadresser på nätet så jag mailar er lite då och då istället. (Min mail är lite för personlig för att jag vill lägga ut den här)

Kram
    Helena

• yrvädret

Nej, fy för lurendrejare!! Finns en anledning till att jag är skeptisk mot att handla secondhand på nätet.

Jag har fått ta i en dator nu de närmsta två dagarna, så jag kan titta in här och se vad som händer

Att fika den 10:e verkar inte längre vara aktuellt, men någon gång i slutet av veckan efter? Det kan ju vara svårt att få ihop alla att kunna samtidigt, men det skulle vara trevligt om vi som är lediga kan träffas - och så får vi ta en fika till snart efter så att de som inte kan nu har möjlighet att hänga på

Fru Ström

Vart ska ni flytta?

• yrvädret

HEJ PÅ ER ALLA!! Nu är jag oxå göteburgare Håller just nu på att packa in allt i köket. Pust, vilken vecka! Kom hit i fredags och åkte och köpte tapeter till sovrummet. Under lördagen, söndagen och måndagen tapetserade vi om i sovrummet och städade ur hela lägenheten. Men, fy f-n vad dåligt de hade städat, de som bodde här innan! De hade tre katter och det var katthår precis överallt! När jag städade i klädkammaren så hade de inte brytt sig om att torka av hyllorna utan de var fulla med damm och katthår. Än värre var det i köket, där de mer eller mindre bara rört omkring i det fett och dam som fanns där. Jag satt i flera timmar med svamp och Ajax och gnodde som en galning. Men nu är det iallafall rent! (Vi har dock snackat med värden som sa att vi skulle räkna ut den tid som det tagit för oss att städa rent, och sedan skulle de kontakta de tidigare hyresgästerna och kräva dem på ersättning *ler lömskt* )

I onsdags och igår har vi åkt mellan Linköping och Mölnlycke och hämtat möbler och kartonger. Allt fick inte plats i lastbilen vi hyrt så vi fick åka två vändor - lite segt kan jag lova. Värst var det för Tomas först fick köra upp lastbilen onsdag morgon, köra ned den till Mölnlycke igen samma dag, upp igen till Linköping igår och tillbaka igen. Fyra vändor a´30 mil är inte roligt Men han är så duktig, pojken min.

Men nu är det uppackning som gäller - datorn är viktigast, självklart (kommer från någon som är totalr BT-beroende - ni kan ju gissa vilken abstinens jag haft under 1,5 vecka!)
    Kartonger överallt, och mitt i alltihop en katt som vill vara med hela tiden

Det som driver mig nu är att om vi skyndar oss att komma iordning så kan vi hämta hem Siri, vår kattunge, på söndag.
    Det ska bli så kul, och hon är så otroligt fin!

Förresten, gissa vad vi har gjort?! Vi har varit och tittat på ringar! Vi var inne på Nordstans guld och pratade med dem. De är så himla trevliga och vi fic jättebra service. (de putsade upp våra förlovningsringar gratis tom) Jag vill ha en specialdesignad ring som passar ihop med min förlovningsring, som är specialgjord till mig. Vitt guld, 5 princesslipade diamanter på 0,1 carat vardera, 0,5 carat totalt (!). Min ring kommer att i runda slängar gå på 10 000 kr (!) Fast det är en sådan jag ska ha, nöjer mig inte med mindre. Samt att ringarna är det enda vi inte kommer snåla på, har vi sagt.

Förresten, appropå fika. När kan ni?

Och, ja just det, glömde nästan...
    JAG FICK JOBBET!!!!
    (så nu blir det bröllop nästa år!)

• yrvädret

Tack så mycket, p.d

Hmm, man kanske ska ta och hänga på och fika... det låter ju vansinnigt trevligt! Vilka är det som kommer vara med på den fikan?

• yrvädret

Nu har vi hämtat hem Siri, och som väntat är Tuva allt annat än glad. Fräser och morrar och ser ut att vara beredd på att flyga på Siri när som helst. Någon som har erfarenhet om att sammanföra två katter i en lägenhet?? Jag vet ju inte ens själv vad som är normalt... Suck... jag får hoppas att de inte får men för livet...

• yrvädret

Härligt att du är tillbaka här, Trollvinter! Spanien låter superhärligt! Marbella...mmmm

Tack så mycket, majbruttan! det känns verkligen jättebra har - för första gången i mitt liv känner jag att jag har hittat ett hem. Tidigare platser har liksom varit 'korttidsboenden'. Jag fullkomligen älskar lägenheten och hela Mölnlycke! (Och göteborg förstås)
    Tuva och Siri har accepterat varandra fullt ut och springer omkring och leker. Inga fler fräsningar eller morranden (förutom när Tuva försöker ta tillbaka sina leksaker som Siri lagt beslag på)
    Ser fram emot att få se din klänning!

ninni - jag skrev också på mina anställningspapper idag! Det känns jätteskönt, för nu äntligen får jag semester. När börjar du det nya jobbet? Jag börjar den 15:e så jag har 4 veckor på mig att slappa (fast jag är ju lärare och skolorna börjar inte förrän den 22:a augusti)

• yrvädret

ninni - vill se din klänning oxå, självklart!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006