• feb05

Frusen = för smal?

Varför får man alltid höra att man är för smal när man säger att man fryser? Och varför är det alltid så att alla har rätt att kommentera att någon är smal - men att säga till nån som svettas att det beror på att de är så tjocka är inte acceptabelt?

• Svar på tråden Frusen = för smal?
  • feb05

Håller med om att det vore skönt om man kunde få vara som man är...

Ibland känns det som om de som kommenterar ens smala vikt är avundsjuka och vill att man ska lägga på sig lite så att man inte utgör ett hot mot dem själva...

• melie

Jag själv är smal (163cm/48kg) Jag har hög förbränning och fryser mycket sällan.
    Tränar du? Jag vet flera smala tjejer som aldrig tränade för att de "behövde" det. Men de började träna och slutade. Antagligen för att de fick igång förbränning och blodcirkulationen. Kan vara ett tips. Jag tror inte det har särskillt mycket med underhudsfett att göra även om även jag har fler smala än "större" vänner som fryser.

• melie

Inte "behövde" träna ska det ju vara...

• fashiongirl

Bra att veta att det finns fler som fryser. Jag fryser jämt, men jag lider inte direkt av det. Men visst är jag glad för att det ÄNTLIGEN har blivit lite varmt

• feb05

Tror det har blivit ett missförstånd...jag fryser inte jämt...jag blir bara trött på att få kommentaren att jag är för smal de gånger jag fryser...som om lösningen på detta skulle vara att lägga på sig fler kilon...

Jag kan väl inte påstå att jag är ett träningsfreak - men jag tränar i alla fall 2 ggr/vecka.

• Jonnes brud

Har inte läst alla trådar! Min kompis var, när vi var i 25-30-års åldern, jättesmal och ville själv gå upp i vikt, dock utan att lyckas särskilt bra. Hon fick ofta kommentaren att hon var så smal och tyckte att det var så jobbigt. Hon sa flera gånger att ingen skulle säga något till henne om hon vore tjock. Jag vet inte varför det är så. Intressant!

• feb05

Folk blir väl inte nöjda förrän man har lagt på sig lite...

• melie

Kan det vara så att det rent av handlar om avundsjuka...?

• feb05

You tell me...

Det är ju bara tjejer som säger det...

• GameJane

Det behöver ju inte bero på det.
    Men innan jag fick min dotter svettades jag ofta.
    Jag har gått ned flera kg efter det och är mycket mera frusen.
    Kroppsfett är som en termus!
    Och de kommentarena du fått, strunta i dem!
    De e säkert avundsjuka.

• Stjärna

Kan ju också bero på hur mycket man rör sig. Som smalast har jag varit när jag tränar mycket. Inte sjutton har jag frusit då. Men nu när jag sitter små fet och stilla, visst fryser jag då!

• feb05

Klart man inte fryser om man rör sig mycket... Men det är ju svårt att både sitta framför datorn och att röra sig samtidigt...

• fashiongirl

tränar ganska lagom mkt och jag fryser ändå, är inte jättesmall

• fashiongirl

ojj smal skulle det ju va

Svar på tråden Frusen = för smal?