• Vänersborgs Pia

Ni som har hormonproblem?

Ni som har hormonproblem, hur upplevde ni problemen? Vilka problem fick ni?
    Hur började ni söka hjälp för det och vilken hjälp fick ni?

Hjälpte det er något?

Jättetacksam för svar/era berättelser!!

• Svar på tråden Ni som har hormonproblem?
  • Vänersborgs Pia

nej barn har jag inte fått, jag fyller 20 i dec...
    Jag kan hoppas på att mina hormoner inte har stabiliserat sig ännu men symptomen som jag läst stämmer alltför bra....

• roja

Pia,
    Det kan finnas andra orsaker till liknande symtom. Långvarig stress kan ge hänga ihop med humörsvängningar, viktuppgång, trötthet och dåligt minne. Brist på olika ämnen ämnen kan också påverka humöret och allmänstillståndet. Tex lågt B12 kan leda till bla. nedstämdhet

Så se till att du får en ordentlig koll, för om det nu inte är hormoner så kan det ju finnas andra orsaker. Det är bra att ha tänkt igenom och gärna skrivit ner alla symtom och hur länge de har pågått så du är förberedd när du träffar läkaren.

• 15juli06

gamejane!!

kan du berätta mer har fått tid på måndag och kolla mina värden. är helt deppig tappar mitt hår!! har dragit av STORA tussar de sista veckorna

• GameJane

Åh...gode tid... det här låter inte bra!
    Men gott att du blir kollad nu iallfall!
    Det är väl Pia jag pratar med va??
    Kan det vara näringsbrist?
    En del tappar hår av det eller oftast stress.
    Vad sa de?
    inte de "vanliga" typ att man "gått in i väggen"?
    Nått nyrr från mej e att jag helt plötsligt gått upp ca 6 kg nu under sommaren.
    Jag trivs inte med de...men d e kanske bra de...suck...
    20 år va du va?
    jag är 27 o är 3 barnsmor. Gift med en UNDERBAR man o bor i ett nybyggdt hus. hör av dej!

• 15juli06

nej jag är inte pia, jag är en deppig 27 årig två barns mamma som varit hängig det senaste året, har trott att det bara hör till och har inte velat vara en gnällig "sak". jag var hos min naprapat för någon månad sen han bad mig kolla värdena på sköldkörtlen. men det föll bort mellan sjuka barn och en rotfyllning. för någon månad sen började jag sova som en tonåring. kunde sova hur mång timmar som helst och ändå vara helt gone. de senaste två veckorn har jag tappat hår, ibörjan tänkte jag inte så mycket över det men de sista veckan tänke jag nu borde det snart sluta om jag bara "fäller". men nu vågar jag knappt tvätta håret, igår kunde jag bara stå och dra av mängder av hår, och det slutade inte. när jag borsta mitt hår kunde jag dra av en "tennisboll" från borsten. och då var den rengjord innan. jag började leta i tankarna om sköldkörtlen och hittade info på nätet och symptomen är väldigt lika så igår var jag i stort behov av att "prata" med någon som visste mer....

• 15juli06

så jag letade här och hittade detta inlägget

• 15juli06

jag glömde tom att jag fyllt 28 så det är nog inte riktigt som det ska med min hjärna den är lite trögflytande...:(

• GameJane

Hoho...en som jag! =0)
    Känner igen det, ville ej vara förlossningsdeppig.
    Hade de tankar ..men jag har ju fött 3!
    Gott att du kan sova iaf. Mende ju ej för bra med för mycket!
    Ditt hår? äter du varierat? Nyttigt?

Svara gärna!

Hahaha....nu e min hjhärna oxå trögflytande....druckit en del med min man...kram på dej 15juli06

Svar på tråden Ni som har hormonproblem?