Ni som har hormonproblem?
Ni som har hormonproblem, hur upplevde ni problemen? Vilka problem fick ni?
Hur började ni söka hjälp för det och vilken hjälp fick ni?
Hjälpte det er något?
Jättetacksam för svar/era berättelser!!
Ni som har hormonproblem, hur upplevde ni problemen? Vilka problem fick ni?
Hur började ni söka hjälp för det och vilken hjälp fick ni?
Hjälpte det er något?
Jättetacksam för svar/era berättelser!!
Har bokat tid nu och fick en redan idag...
Så får se sedan va de säger...
Hur fort brukar man få svar?
Ok! så bra att det gick såå fort!
Blodproverna tar normalt en 2 veckor ca.
Men E d nåt speciellt brukar det gå fortare.
Hoppas allt går bra!
Jane
Ja får hoppas på det!
Men tyckte dt va konstigt att betala 120 kr när jag slapp dt när jag va på näl förra veckan hehe(sjukhuset), men hon kanske inte riktigt höll ordning på när man fyllde år?
Eller så kanske det kostar när man ringer in själv till vårdcentralen... Ja det lär ju märkas sedan iaf.
Jag har för mej att man får betala om man är över 19 år, som hos tandläkaren.
Jag betalade samma summa.
Fick du ta blodprov eller bara snackade de med dej?
Jag tog massa olika blodprover, tror det var en 4 rör de tog från armen och ett stick i fingret.
Sedan pratade vi massor och hon gjorde en undersökning. (lyssnade på hjärta, lungor m.m)
Jag hade lågt blodtryck... Men jag fick senare veta av min mamma att det var något som fanns i släkten på mammas sida...
Hon skulle ringa när proverna var klara så det borde väl vara denna veckan för hon sa att det bara skulle ta några dagar....
Jag fick inte betala för mitt besök heller, det var skönt.
(men får dock betala för tandläkaren :( )
Ok, skönt att ha de gjort!
Ja, då e d bara att vänta...
Du har väl inte fått svar än?
*nyfiken*
hej!
idag fick jag mina provsvar, det visade sig att jag hade b12 brist. hoppas tabetterna hjälper och man blir lite piggare....:)
De hittade ingenting i mina prover...
Hon trodde det va nån form av deprisson...
Så jag får börja ändra lite saker i mitt liv och se om det blir bättre...
Det värst är väl att man är så glömsk!
Jag fattar inte att jag kunde glöma att jag skulle till vårdcentralen kl 9:30 idag... Så jobbigt...
Förr mindes man nästan allting ju....
Är det nån som vet vad man får betala för att man har missat en tid?
Hon ringde nämligen till mig så vi bestämte tid via tele...
Gudde!!!!
Hej.
Jag har de symtomerna som räknats upp. Gick och kollade mig för att jag är depremerad, trött och sömnproblem.
Hon tog då massa prover och jag fick konstaterat att jag hade väldigt reducerat produktion av sköldkörteln. Har låg ämnesomsättning, vilket jag tror att en anledning till att jag för flera år sen utvecklade mina ätstörningar. Har haft lätt att lägga på mig utan att för den delen bli tjock. Men fåfäng som man är så tog jag till drastiksa metoder för att gå ner och på den vägen är det. Har tyckt att vikt nergången gått långsamt men men låg ämnesomsättning så är det ju inte så konstigt. Hoppas nu kunna äta lite mer och ändå inte gå upp i vikt så lätt. Har sökt hjälp för ätstörningarna med.
Nu till min fråga:
Har nu ätit levaxin i 14 dar men märker ingen skillnad. Hur lång tid tog det innan du märkte nån skillnad? som tex piggare, gladare.. mm
Ha det bra...
Mitt lilla hjärtegull... Ursäkta att det har tait lång tid innan du får mitt svar. Jag har varit borta och arbetat i cirka två veckor. Det kan ta flera månader innan kroppen har ställt in sig på medicinen. Min läkare ansåg att jag skulle vänta minst 3 månader innan jag kollade upp om jag hade fått rätt mängd levaxin. Detta just för att det tar så pass lång dig innan kroppen tar till sig medicinen. Så vänta i ca 2,5 månad till och därefter kan du gå till läkaren och be om kontroll. Du behöver inte vara orolig just i detta läge.
När det gäller min pigghet tog det ungefär 3-4 månader innan den började komma, men tyvärr kommer jag in i vissa trötthetsperioder ännu.
Tack snälla du för ditt svar.
Hoppas att du hade det trevlig där du var och jobbade.
Det var skönt att höra att jag inte behöver oroa mig. Det verkar ibland som om läkare glömmer att informera om sånt som är viktigt för en själv. Trodde att jag skulle bli pigg som en mört på en gång och började bli lite orolig att det inte hjälpte med levaxinet. Men som sagt. Nu ska jag lugna ner mig lite... *Va skulle man göra utan BT*
Ha det gott... kram
Mitt lilla hjärtegull Jo jaghade det verkligen bra där jag var och jobbade. Det var det roligaste jobbet jag haft.
Tur att det finns en del läkare som är duktiga på att informera och att BT finns så att den informationen kan spridas vidare.
Hoppas att du känner dig lugnare nu och att du får tillbaka dina krafter snart.
Jag är också en sån som käkar Levaxin för att jag har för låg ämnesomsättning. Har fått lega på lite för att komma på regelbundna provtagningar då mina nivåer hoppar som sjutton. Men märker man ingen skillnad på 3 månader ska man absolut på läkaren igen och bråka (när man fått någorlunda nivå på medicinen så börjar de kolla var 6:e månad, sedan en gång om året - men jag har inte kommit så långt än fast jag käkat Levaxin i 10 år).
Jag märker ofta att det är för lågt om jag tappar mycket hår, är trött och förstås går upp i vikt. Ska ta prover nu för att se om nya nivån stämmer (fick ökad dos för 2-3 månader sedan), det känns bättre, men inte helt bra.
Petra
Hej!
Jag äter oxå levaxin för min låga ämnesomsättning sedan-02.
Känner mej så otroligt trött och ibland även deppad, går även lätt upp i vikt och det sitter som berget.För att inte tala om håravfall....
Kollade nivån för ca 1½år sedan och då var det bra.
Jag har läst att man aldrig kommer upp i normalnivå även om man äter levaxin.
Att man alltid kommer att gå upp lätt i vikt och aldrig vara riktigt pigg. Vet någon om det stämmer?
Flyttar upp i hopp om svar på min fråga.
Vänersborgs Pia och Mitt lilla hjärtegull... Hur har det gått för er och era problem med sköldkörteln? Hoppas att det har gått åt det bättre hållet för er.
Hej.
Tack för att du har oss i åtanke.
Jo, igår var jag och tog prover för nu har jag ätit levaxin i ca 2,5 mån. Får nog svar nästa vecka skulle jag tro. Känner mig inte pigg som en mört precis men lite mer ork har jag nog. Tror att jag fått igång min ämnesomsättning lite iallafall. Men som sagt var så har jag ju även ätstörningar så det är svårt att säga. Tycker ändå att min mage inte är lika uppsvullen som den var tidigare. Tyvärr är det så är det en bidragande orsak till att jag känner mig tjock fast jag egentligen inte borde känna så... (är 160 lång och väger 46-47kg)
Men som sagt. Vi får se vad proverna visar. Tack igen för din omtanke..Ha en trevlig helg.
// "hjärtegull"