• Lilli80

Kanske kan hjälåa till

Hejsan Allihopa!
    Jag har läst lite bland era inlägg. Jag ska själv gifta mig men inte förrän om ett år.
    Jag kanske kan hjälpa en del av er med era hälso/tränngsfrågor, jag jobbar nämligen som personlig tränare och har gjort det i ca 4 år. Tävlar även aktivt i Body Fitness, så jag har genom gått en hel del dieter med goda resultat själv. Fråga gärna så svarar jag då jag har tid.
    Mvh Linda Fodor

• Svar på tråden Kanske kan hjälåa till
  • Victory

Hej Linda och välkommen till BT!

Jo, lite hjälp med träningen kan man alltid behöva! Just nu ligger den nere p.g.a. upprepade förkylningar men jag hoppas komma igång till hösten igen. har styrketränat ett par år och sett vissa resultat, även om jag tycker det tar tid. T.ex. med bänkpress. Tycker inte att jag blir något starkare, vad gör jag för fel då? Är ganska liten och "späd" men det måste väl ändå gå att bli starkare?!

• SB_Helena

Är du verkligen Linda Fodor?

• Lilli80

Hej Victory!
    Klart du kan bli starkare även om du är späd som du säger. Prova att ändra vinkeln på bänken(luta stödet uppåt) när du kör och använd gärna en smithmaskin om ni har det på gymmet. I en Smithmaskin löper stången efter två skenor/stänger och har en krok i vardera ände så att det lätt går att kroka fast stången om man blir trött.

• Lilli80

SB_Helena!
    Ha ha, finns det fler Linda Fodor. Jag trodde jag var ensam om det namnnet. Vem syftar du på?

• Nickolina

hej!

Jag vet att man inte kan punktträna kroppen men allt fett jag går upp lägger sig på magen. jag är lång (175) och hysat smal..rak i kroppen med små bröst....jag vill se så där smalt smidigt muskulös ut och träning syns lätt på övriga kroppen men inte på min bilring.....Hur skall jag träna!!!? jag tränar en del pilates hemma och inte på ett gym nuförtiden....Men hur ska jag lägga upp det tycker du...jag har precis börjat stiga i vikt av godis och sånt...förr har jag alltid kunnat äta allt utan att det har märkts...varför ändras sånt? ämnesomsättningen alltså

• Gloriousgirl

Hej Linda!

Jättekul att du vill hjälpa oss andra stackare :)

Om jag vill träna så jag både går ner i vikt och samtidigt formar kroppen så den blir fast (och inte hängig som den är nu), hur mycket bör jag då träna per vecka? Jag gillar friskis och svettis som träning.

• hanny

Hejsan Linda!

Jag skulle behöva lite hjälp för att utveckla min träning..
    Jag har styrketränat 3ggr/vecka och sprungit 6km 2ggr/vecka i ungefär 4 månader, självklart har min kropp utvecklats till det bättre men nu tycker jag att benen börjar bli för "biffiga" . Detta har skett de senaste 2 månaderna då jag bytt från fram- och baksida lår till in- och utsida lår, kan det bero på detta?
    Ska jag styrketräna 2ggr/vecka och förbränningsträa 3ggr/vecka istället för att slimma kroppen lite mer? Skulle inte ha något emot att gå ner ca. 3kg till..

Tack på förhand!
    Hanny

• SB_Helena

Jag blev bara så förvånad att ha en kändis bland oss

• SB_Helena

När får du igång din hemsida?

Svar på tråden Kanske kan hjälåa till