• pickolina

Bra vs. dåligt sex?!

Jag är lite "deppig" just nu och undrar vad ni har för erfarenhet gällande detta.

Jag har varit med en del killar under åren och jag är en sexuell person som gillar det mesta som har med sex att göra, men just nu är jag deppig och funderar på att ge upp det där med sex..

Det är nämligen så att av alla jag haft sex med så har jag bara haft riktigt bra sex med en person. Det är som att han är från en annan planet än alla andra killar, sådan enorm skillnad är det. Vi är inte tillsammans men eftersom vi har så bra sex så har vi "hållt ihop" i många år.. Det är dock inte därför vi har bra sex, för att vi lärt känna varandra osv, nej vi hade super-sex redan första gången...

Problemet är nu att jag inte vill ha sex med någon annan. Försökt att släppa taget och inte haft sex med honom sedan i höstas men så fort jag träffar någon annan och har sex så blir jag deppig igen... Sex är ju värdelöst när det inte är med honom!

Hoppas innerligt att jag hittar en till som honom, annars ger jag upp sex.. *skratt*

Hur upplever ni det där med olika killar och sex????

• Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!
  • Granis

Jag har varit i farten en del och haft faktiskt bara råkat ut för tråkigt/dåligt sex 2ggr. Det har för det mesta varit riktigt riktigt bra MEN det riktiga superduper 6et har jag bara med min man (och då är det andra gången jag är gift..)
    Det är för att jag älskar honom så inåt saaaatan!!! Ursäkta språket.

Så för egen del kan jag säga som så att är man riktigt kär och den andra är det tillbaka så brukar det vara det allra bästa 6et.

Kan det vara så att du känner väldigt mycket för mannen i fråga? Är det så, så är det svårt att gå vidare. Då är det ett problem som måste lösas och enda sättet att göra det är prata me varann.

• Granis

Jag har varit i farten en del och HAR faktiskt bara råkat ut för tråkigt/dåligt sex 2ggr

Ska det stå.

• Jonnes brud

Är det bara KK du har haft dålig sex med, så är det kanske dags att skippa den livsstilen ett tag och istället sikta in dig på att bara ha det med någon du älskar och respekterar, någon som du vill utvecklas tillsammans med både utanför och i sängen.

• Xite

Jag kan ha bra sex med de flesta, tror jag. Det är bara att ta för sig.
    MEN jag känner igen känslan av att träffa någon som det bara är WOOOOOW! med.
    Det finns en kille jag bara haft sex med ett par gånger och känner en så enorm åtrå till att jag blir aldeles knäsvag (Bokstavligt talat. Var tvungen att sätta mig sist för att inte ramla ihop). Det är inte för att vi gjort extrema saker eller ens är särskilt bra tekniskt ihop (det brukar ju komma med tiden), men han är bara FANTASTISKT åtråvärd.

Jag har inte heller velat ha sex med någon annan sedan jag var med honom sist. Det är inte jämförbart.

• pickolina

Visst har jag känslor för honom..men det är inte därför jag inte kan njuta av sex med andra, utan pga att de helt enkelt inte är lika bra som han är. Jag har inga som helst problem med att ta för mig eller försöka dirigera killen rätt osv men den här killen gjorde/gör ALLT rätt och redan från första gången vi hade sex. Det är som att han är från en annan planet än alla andra killar. Det är det enda sätt jag kan beskriva det på.. Har man aldrig upplevt det så är det nog svårt att förstå, alla andra killar jag varit med har ju oxå varit olika men ändå lika om man säger så... Hmmm, kommer nog att få problem i framtiden tror jag.. *skratt* Vill inte "nöja" mig med något sämre när jag vet hur det KAN vara..

• pickolina

Xite skriver -det brukar ju komma med tiden. Med honom stämde allt till 100% redan från första sekund. På alla plan.. Aldrig varit med om något liknande!..

• pumpa

Jag lägger in en manlig kommentar här.

Det finns ju inte ett svar på den här frågan -och jag tror inte heller att problem med fart i sänghalmen beror endast på en av parterna.

Men det finns tjejer som ligger helt stilla när man älskar. Beror det på dem eller på den som ligger ovanpå? vem vet?

Sen finns det nog killar som fått sin erfarenhet via porrfilm och tror att tjejer gillar att bli "tokkn**ade". Sorgligt..

Har haft ett långt förhållande med en kvinna som avskydde allt som jag i mitt nuvarande förhållande kallar "krydda" dvs oralt, hjälpmedel, oljor, glo på film samtidigt, mm mm. Att jag lyckades ha ett 7 år långt förhållande med DEN kvinnan som inte verkade gilla 6 berodde nog på att jag hela tiden trodde att det "..skulle nog gå att få igång henne". men det gick inte - hon var totalt ointresserad av sex. Dessutom var hon svartsjuk på allt och alla så det gick mot ett säkert slut. (något förenklat här)

Jag har bara haft 2 st onenightstands men de har varit riktigt bra resor..

Men jag tror nog att bra 6 kommer efter några års samarbete och att man kan snacka ihop sig om vad man gillar och kanske ställa lite krav på varandra att det måste vara bra om man ska klara av att leva tillsammans en lång tid.

Som jag lever nu blir det inte alltför ofta men när det väl blir 6 så är det, som vi brukar säga, värdlsmästarklass...

men sammanfattningsvis tror jag på att prata med varandra, förutsatt att man drar åt samma håll. dvs gillar att ha ett bra sexliv ihop.

• M Magdalena

Jag har haft "okej" till "bra" sex med ett antal killar. Levde ihop med mitt ex i 7 år och vi hade det bra, trodde jag.

Nu har jag träffat en kille som får mig å känna som om jag är i sjunde himlen. Jag blir alldeles yr (bokstavligen) av att kyssas och jag blir alldeles tårögd när vi har sex.

Redan första gången med min nuvarande kändes över förväntan! Och det blir inte sämre om jag säger så..

Så nu tror jag på nån slags personkemi eller samma slags kroppspråk i sängen också.. :D

• M Magdalena

Jag har haft "okej" till "bra" sex med ett antal killar. Levde ihop med mitt ex i 7 år och vi hade det bra, trodde jag.

Nu har jag träffat en kille som får mig å känna som om jag är i sjunde himlen. Jag blir alldeles yr (bokstavligen) av att kyssas och jag blir alldeles tårögd när vi har sex.

Redan första gången med min nuvarande kändes över förväntan! Och det blir inte sämre om jag säger så..

Så nu tror jag på nån slags personkemi eller samma slags kroppspråk i sängen också.. :D

• marian

Personligen tycker jag att "sex blir bättre när man är kär" är en förbannad klyscha. Det beror på så många olika faktorer att det inte går att generalisera på det sättet... Och det är dessutom en klyscha som, kan jag tänka mig, kan få andra att må dåligt över ett illa fungerande sexliv.

Personligen har jag aldrig haft så bra sex som i de där första skälvande veckorna av en förälskelse, när minsta lilla beröring gör en varm av åtrå, i spänningen när man upptäcker varandras kroppar och hur man fungerar...

pickolina, hang in there. Det är klart att det finns andra killar som kommer att få dig sexuellt knäsvag igen. Och till syvende och sidst kanske det kommer bli så att sexet blir sekundärt när du förälskar dig i någon. Vem vet?

Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!