• pickolina

Bra vs. dåligt sex?!

Jag är lite "deppig" just nu och undrar vad ni har för erfarenhet gällande detta.

Jag har varit med en del killar under åren och jag är en sexuell person som gillar det mesta som har med sex att göra, men just nu är jag deppig och funderar på att ge upp det där med sex..

Det är nämligen så att av alla jag haft sex med så har jag bara haft riktigt bra sex med en person. Det är som att han är från en annan planet än alla andra killar, sådan enorm skillnad är det. Vi är inte tillsammans men eftersom vi har så bra sex så har vi "hållt ihop" i många år.. Det är dock inte därför vi har bra sex, för att vi lärt känna varandra osv, nej vi hade super-sex redan första gången...

Problemet är nu att jag inte vill ha sex med någon annan. Försökt att släppa taget och inte haft sex med honom sedan i höstas men så fort jag träffar någon annan och har sex så blir jag deppig igen... Sex är ju värdelöst när det inte är med honom!

Hoppas innerligt att jag hittar en till som honom, annars ger jag upp sex.. *skratt*

Hur upplever ni det där med olika killar och sex????

• Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!
  • Pink Lady

pickolina: Ja verkligen, det är som att man klickar totalt utan att behöva förklara vad man gillar osv. Visserligen kan man göra det med, för att "finjustera" lite ;)

Mitt ex, herregud...han fick mig o känna mig oattraktiv eftersom vi hade sex så sällan och det var mest (till 80%) jag som tog initiativ. Jag tyckte det var hur underligt som helst i början eftersom jag aldrig behövt "bett" om det tidigare...det har typ varit tvärtom. Men nu e jag fri från det där och kan se tillbaka och lära mig av mina misstag. Sex är viktigt för mig, och då ska jag inte vara med någon som inte tycker det.

Synd att du o den där killen inte blir tillsammans på "riktigt"...låter annars som ni verkar ha det jättehärligt på flera plan. Är det verkligen så att du vet att ni inte passar ihop, eller är du bara feg i tron att det kan förstöra det förhållande ni har till varandra nu?

• Pink Lady

Mastermind:

Va bra att det inte blivit slentrian! De där med att vikten sätter käppar i hjulet för lusten kan jag förstå...det är viktigt att man själv känner sig attraktiv...jag är säker på att din partner finner dig lika vacker som alltid...men det är oftast ens egna dumma tankar som lägger krokben för en.

• pickolina

Pink Lady

-Jadå jag vet att det inte kommer att bli vi. Efter fyra år så har jag insett att det aldrig kommer hända... Tyvärr kan man ju inte styra sådant. Bara hoppas på att man hittar någon som man passar lika bra/bättre med.

Mastermind

-Håller med Pink Lady. Tror det är våra hjärnspöken som pratar.. Så därför får vi intala oss att vi är sexiga! Tänk på att sexigheten sitter i attityden.. ;) Vet att det känns trist dock eftersom jag sitter i samma sits. Det jobbiga är ju som sagt det där med orken och rörligheten dock.. Hmm...

• Mastermind

Pink Lady och pickolina - Jo, absolut. Det är ju _jag_ som känner mig oattraktiv, så problemet ligger ju hos mig. Men på något skumt sätt så blir det ändå jämnvikt nu, för jag är ju som sagt den som vill mest vanligtvis, men nu iom viktdilemmat så vill vi båda lika ofta. Inget ont som inte har ngt gott med sig, eller hur? ;)

• CareBear

Hmm jag skulle nog säga att ungefär 1 av 10 som jag haft sex med har det varit riktigt bra. De andra 9 skulle jag lika gärna kunnat vara utan. Visst kan det hjälpa om det är nån man haft sex med flera ggr, känner ordentligt osv men det är ju inte allt.

Vissa är man ju mer kompatibel med än andra. Sen tror jag oundvikligen att det har med hur kräsen/krävande man är i sängen. Har kompisar som är som frågatecken när jag nämner "dålig" sex eftersom de anser att alla de haft sex med har varit "bra"........

Kan säga att det oftast är de som kanske inte varit med så många och har så stor erfarenhet av olika partners som ställer sig frågande till "dålig" sex.....

De av mina vänner som provat sig fram lite mer brukar hålla med mig i större usträckning.

• pickolina

CareBear

-Skönt att höra! *haha* Då är jag inte den enda.... ;)
    Är nog som du säger gällande högre krav..jag hör definitivt till de mer krävande och kräsna.. :D

• Bobou

Men... jag förstår inte riktigt att man kan kalla det en klyscha att man har bättre sex med någon man är förälskad i... för mig är det en fullkomlig självklarhet!

Sex utan förälskelse blir ju enbart fysiskt, och hur bra det än är så blir det ju inte särskilt minnesvärt när man bara halva människan upplever det, så att säga. Sex med någon man är kär i är en både fysisk och känslomässig upplevelse. De två går knappt att jämföra med varandra. (Det är extremt svårt att bli engagerad i den andra människan och dens njutning om det är någon man inte ens bryr sig om. T ex: när min pojkvän njuter, så njuter jag, vilket jag inte gör med någon jag inte tycker mycket om.)

Självklart förstår jag att det inte är samma för alla, men jag tycker att det är fel att kalla det en klyscha för jag tror att många känner som jag.

Sedan om du pickolina blir ihop med någon du tycker om men som inte är så jättebra i sängen från början, så är det väl bara att stå ut ett tag tills han lärt sig/du lärt upp honom? (Alla kan nog inte lära sig, men det kanske är värt ett försök...)

• Meddelande borttaget
  • Granis

Jaha, det förra fastnade i filtret uppenbarligen pga ett litet ord. Byt ut a:et mot å...

Bobou - Kan inte annat än hålla med dig.

Det mest 100%iga och fulländade är väl (i min mening iaf) när katheten OCH kärleken brinner mellan två människor.

• Mastermind

K(å)thet och kärlek betyder ju inte automatiskt att man vet vad man "ska" göra i sängen.. ;) :D

Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!