• pickolina

Bra vs. dåligt sex?!

Jag är lite "deppig" just nu och undrar vad ni har för erfarenhet gällande detta.

Jag har varit med en del killar under åren och jag är en sexuell person som gillar det mesta som har med sex att göra, men just nu är jag deppig och funderar på att ge upp det där med sex..

Det är nämligen så att av alla jag haft sex med så har jag bara haft riktigt bra sex med en person. Det är som att han är från en annan planet än alla andra killar, sådan enorm skillnad är det. Vi är inte tillsammans men eftersom vi har så bra sex så har vi "hållt ihop" i många år.. Det är dock inte därför vi har bra sex, för att vi lärt känna varandra osv, nej vi hade super-sex redan första gången...

Problemet är nu att jag inte vill ha sex med någon annan. Försökt att släppa taget och inte haft sex med honom sedan i höstas men så fort jag träffar någon annan och har sex så blir jag deppig igen... Sex är ju värdelöst när det inte är med honom!

Hoppas innerligt att jag hittar en till som honom, annars ger jag upp sex.. *skratt*

Hur upplever ni det där med olika killar och sex????

• Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!
  • Mastermind

Ok, första smileyn är en slutparantes, god damn it. BT gör alltid så när sista bokstaven inom paranteserna är å, ä eller ö, och buggen fixas aldrig. :(

• Granis

Nä det har du absolut rätt i.

Har varit kat och haft 7tusan till sex men utan kärleken blir det inte det ultimata 6et för mig.

• pickolina

Hmmm... Klart det blir bättre om både det fysiska och psykiska stämmer, dvs om man verkligen har känslor. Men sex kan vara riktigt bra ändå. Nu pratar jag inte om sex med personer man inte tycker om alls för det uppskattar jag inte, andra kanske men inte jag. Men killen jag har träffat nu i över 4år tycker jag om väldigt mycket men är inte kär. Vi är kompisar som tycker om varandra och tycker om att ha sex med varandra.
    Att ge en kille som är dålig i sängen en chans..hmm, det har jag försökt med men jag blir äcklad efteråt, avtänd som attans... Jag har verkligen försökt att tänka om och ge killarna en chans men det går bara inte. Ska jag dessutom bara ha sex med de jag är kär i så får jag bli nunna eftersom jag aldrig varit riktigt kär... :(

• Jonnes brud

pickolona skriver att hon inte uppskattar sex ... med personer man inte tycker om alls... Jag bara gapar. Brukar du ha sex med folk som du inte ens en gång tycker om? Det låter väldigt respektlöst mot dig själv, tycker jag. Hur desperat får man vara?

• Mastermind

Jonnes brud - Jag tror att du missuppfattade henne rätt grovt. Hon tycker INTE om att han sex med folk hon inte tycker om. Det tolkar jag som att hon INTE har sex med folk hon inte tycker om.

Och det här med desperat.. Måste man vara desperat för att man tycker om sex/har (haft) mycket sex? Skulle du säga samma sak om en kille?

• Mastermind

"han" i andra raden = "ha"

• pickolina

Tack Mastermind!

Precis så här skrev jag: -Nu pratar jag inte om sex med personer man inte tycker om alls för det uppskattar jag inte, andra kanske men inte jag.

Dvs att ha sex med personer som jag inte tycker om går bort helt för mig!
    Att jag sedan aldrig varit riktigt kär är en helt annan sak, att tycka om någon kan man göra i många olika grader. Jag skulle aldrig ha sex med en människa jag inte tycker om! Många tycker att det är ok men det är det inte för mig... Att jag därimot tycker om sex och haft några killar i mitt liv, 17st för att vara exakt...det tycker inte jag är desperat alls...jag är snart 28år och varit singel hela mitt liv så det är inte alls särskilt många men tillräckligt för att ha en del erfarenhet däremot... Om jag träffar en kille som jag gillar och vi blir k*ta på varandra, vad är det för fel med att ha sex med varandra då??? Nu är du väl ändå ute och cyklar helt "jonnes brud"?!!

• Jonnes brud

Det var mycket riktigt ett missförstånd. Nej, man är inte desperat för att man tycker om sex, men om man har det med någon man inte tycker om, då kan jag tycka att det är väl desperat.

• gos-nos

Min pojkvän har börjat gradera vårt sexliv. Vanligtvis ligger hans njutning på kanske 3 av 10 och sen kanske han når upp till 5 när det går för honom.
    Jag blev såklart ledsen, men håller väl med till viss del. Han är inte den kille i mitt liv som jag varit mest attraherad av. Men det måste väl gå att få ordning på?

• Birgittabruden

gos-nos: jag har varit tillsammans med en kille som jag inte var särskilt attraherad av, och sorry - det förändrades aldrig. I stället försvann känslorna och det fanns inget kvar att kämpa för. Så var det för mig. Gradera 6-livet förresten, det låter ju riktigt förnedrande för dig. "Sorry, älskling men det där var faktiskt bara en trea!" Hur bra är han själv? Bryr han sig om vad du tycker?

• Marie06

Om man nu ska prata gradering... vilket jag inte gör i normala fall.. så fick jag bra betyg av killen jag dejtat ett tag nu... av en 5 så fick jag 4,5... han fick samma av mig... vi har så sjukt bra sex

• Maggie s

Hej!!
    är ny här inne, har länge funderat på att gå med.. alla verkar vara så inne , som psykologer, man känner verkligen att man har ett stöd..
    jag har oxå ett STORT problem.. ska gifta mig i december nu, men det börjar knaka i sexlivet, han säger att han vill ha sex med andra, att vi båda ska ha det. men ska inte gå bakom ryggen på varandra!
    jag vill verkligen inte det, vet inte vad jag ska göra, vill ju inte gifta mig med han o sen dela han med andra, o vi har inte sex alls ofta, 1 ggr i veckan, tycker det e lite, o vi är väldigt unga, 20-23..vad ska jag göra är jag envis`borde jag ge med mej??snälla hjälp mig, vill inte gifta mig o sen skiljas pga att jag ej uppfyller hans önskan

• caprinhia

Maggie S:
    Det verkar ju helt sjukt.. varför ska man ha sex med andra när man ska gifta sig? Gifter man sig med varandra så är det ju för att man vill vara tillsammans! Om HAN säger att han tycker att DU också ska ha sex med andra så verkar det mest som om han vill slippa ha dåligt samvete för att han har sex med ngn annan...
    Du verkar ju inte alls vilja detta så jag tycker att du ska säga till honom att du inte ställer upp på sånt!
    Det sämsta du kan göra är att ställa upp på det bara för du älskar honom och inte vill riskera ert förhållande.. att ni skka gifta er osv... det kommer du ångra efteråt!
    Lycka till tjejjen!

• Mastermind

Maggie s - Ställ INTE upp på något du inte vill. Känner du att han kommer att fortsätta tjata så får du helt enkelt skjuta på bröllopet. Det är ju, som du skrev, inte så kul att gifta sig och skilja sig strax därpå.

Hur länge har ni varit tillsammans?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!