Hur ga ner 5 kg???
Hur jag an gor blir jag inte av med de sista 5 kilona
Har liten bebis, sa jag hinner inte trana sa mycket...ngn som har en bra diet att dela med sig av?
Kram pa er allihopa!
Hur jag an gor blir jag inte av med de sista 5 kilona
Har liten bebis, sa jag hinner inte trana sa mycket...ngn som har en bra diet att dela med sig av?
Kram pa er allihopa!
Hahaha jag försöker låta väldigt motiverad och bestämd, motiverad är jag men dock så slinker det ner en och annan delicatoboll ibland...
Delicatoboll: Läste i din andra tråd om att du har svårt att skära ner på din stora passion (bollarna alltså ) Det är likadant för mig, dock är det choklad jag är beroende av
Men ett tips är att bestämma ett par dagar i veckan då du tillåter dig själv att äta en delicatoboll & när du sedan vant dig kanske minska till bara en dag i veckan istället. Lycka till!
hej!
jag håller med DixieChick!
det är väl meningen att man ska gå ned i vikt och behålla den genom att äta sunt. inte genom att svälta sig själv. ska man då fortsätta så hela livet? nej, att äta grönsaker till maten och att motionera är det bästa tipset! genom att styrketräna din kropp kan du öka din förbränning. mer muskler= mer förbränning = du kan äta mer
Vad bra att andra reagerat men jag blir helt chockad att det fortfarande finns de som tror att man kan svälta sig smal och behålla viktnedgången när man sedan börjar äta igen.
Läs på! känner jag för att säga men det skulle väl irritera alltför många så jag fortsätter istället med:
Det finns massor med olika dieter som är bra på sitt sätt. Det är dock aldrig bra att byta ut vanlig mat mot substitut eller äta för lite. Kroppen tror att det är svälttid och kommer istället att lagra allt den kan, självklart går man ner så länge man äter mindre än man förbrukar men vill man ha det bestående (vilket jag förutsätter) måste man äta smart.
Själv förespråkar jag viktväktarna men vet att det finns mycket kritik mot dem också.
Vad gäller fullkornspasta så finns det en supergod som Kung Markatta saluför. Jag har inte träffat någon som tycker att den är sämre än vanlig pasta. Sen finns icke fullkorn i samma märke och den är väldigt god den med, tyvärr...
www.kungmarkatta.se
Nu har jag riktigt bestämt mig, har inte ätit nån delicatoboll varken igår eller idag...är glad för alla dagar jag klarar mig utan. Kanske blir att jag betämmer speciella dagar senare men nu ska jag bara försöka hålla mig så länge som möjligt. För förut när jag betämmt nån dag som jag får äta så brukade jag ändå köpa nån dag innan + den speciella dagen.
Nej jag kämpar på....jättebra att man kan skriva här, då känner jag mer press på mig. Inte så roligt att skriva att man föll för frestelsen efter 3 dagar inte!!!
jennie b:
Kan sätta många slantar att du går upp i vikt när du slutat med den "dieten".
ja, jag sätter också en STOR slant på det.
Korkat att svälta sig, ja jag sa KORKAT.
men hon skriver ju att det fungerar, att hon gör så när hon vill gå ner snabbt. Så även om hon går upp sen igen så går hon ju ner snabbt
Hej!
Ett litet inlägg i debatten! För många går det så lätt att gå ned i vikt, som tex LenaJessica som har gått ned 4kg på 4 veckor (grattis till dej!).
Jag är inte tjock, men skulle vilja gå ned 3 kg för att bli mer "slimmad." Det går inte! Äter redan nyttigt, aldrig bröd, undviker pasta, etc (är så påläst man kan bli), men det händer aldrig något. Har fastnat helt enkelt!
Måste kanske öka träningen, men det är svårt att hinna med fler än 3 pass/vecka.
Ta inte illa upp nu, men de med mycket övervikt har det lättare att gå ned (och det är ju roligt för er).
Suck.
delicatboll:
Jo visst går hon ner i vikt om hon inte äter nåt.. det finns väl inget tvivel om det!
Men de flesta vill ju gå ner i vikt för att stanna där och det lyckas inte med hennes metod!
Dessutom så ställer kroppen in sig på svält och risken att hon går upp mer efteråt är betydligt större då eftersom kroppen tar energi från reserverna plus att hon sen börjar äta mer. Jojo bantning kallas det och är inte bra alls för kroppen!!!
Men gå ner i vikt gör man ju. Man går även ner i vikt om man frossar och sen spyr upp det, men det är inte heller bra för en!!!
Jag hoppas bara att hon hittar ett bra alternativ som är mindre ansträngande för kroppen, om hon nu vill gå ner i vikt.
Hur går det för alla???
För mig går det hyfsat (inga delicatobollar :).)
Vad bra att du klarar att avhålla dig från delicatobollarna. Hoppas att du orkar fortsätta.
Hejar!!!!
Måste erkänna att jag åt godis igår, jah ångrar mig faktiskt...men ändå det är ju bättre än att jag blir helt fast i delicatobollar.