• QueenBeeLilou

Hur ga ner 5 kg???

Hur jag an gor blir jag inte av med de sista 5 kilona
    Har liten bebis, sa jag hinner inte trana sa mycket...ngn som har en bra diet att dela med sig av?

Kram pa er allihopa!

• Svar på tråden Hur ga ner 5 kg???
  • Krabban

Jag håller med föregående...

• pickolina

GI är bra, men personligen skulle jag aldrig kunna leva utan ris och pasta! :D

• Schnappi

nickolina:
    Fullkornspasta och -ris finns så det behöver du inte vara utan! riset kan iofs vara lite "torrt", men pastan funkar utmärkt tycker jag.

QueenBeeLilou:
    här är mina tips;
    1. jag skaffade stegmätare. Jättebra indikator!(marknadens bästa går att beställa på nätet.)en vuxen ska gå ca 10000 steg/dag.

2. äter inget tre timmar innan jag ska gå att lägga mig. Oprahs tips! :)
    är jag sugen så är det någon grönsak som får slinka ner.

3. maten.
    jag har aldrig ätit speciellt onyttigt, utan för mig ligger utmaningen i att inte äta för stora portioner. jag vet ju inte hur du äter, men mitt råd är att inte ta i för mycket, utan gör små förändringar i början. det kan vara svårt med nya vanor/bryta ovanor.

Lycka till!

• pickolina

Ja fullkornspasta är OK men inte som vanlig pasta, inte alls... Varierar mellan fullkornspasta och vanlig faktiskt, men oftast blir det vanlig. Fullkornsris vägrar jag äta. För mig gäller det att hitta en annan väg, för dessa varor kan jag inte vara utan helt enkelt... :D

• fashiongirl

pickolina

om du bara minskar intaget av pasta och ris så tror jag att det blir skillnad.

Håller med dig, fullkornsris vägrar jag också.

• Jennie.B

Jag har gått ner 6 kilo på två veckor genom att äta endast två "Gott Gräddat"-mackor med smör om dagen, plus några skivor ost vid sidan om samt cirka tre glas mellanmjölk om dagen. Tar även en vitamintablett och dricker mycket mineralvatten. Jag vägde dock 85 kg från början (och är 164 cm lång). De två mackorna åt jag med cirka 6 timmars mellanrum (en macka per gång, så två om dagen sammanlagt). Detta är min bantningmetod jag använder när jag vill gå ner några kilon fort, om jag ska iväg nånstans eller så. Det krävs dock att man är hemma om dagarna, kanske går ut och går en sväng som max. Jag mår jättebra av den dieten, och hungern försvinner efter ett tag. Det dumma är att man hamnar på en platå sen, efter typ två veckor. Jag gick inte ner alls denna veckan, men såg att jag lyckats bli av med ytterligare ett kilo idag, så har alltså minskat 7 kilo sammanlagt. Jag bröt platån genom att äta lite mer, åt en stekt kycklingfilé (utan tillbehör) och andra dagen en omelett (utan tillbehör), plus en extra macka om dagen och lite mer mjölk. Funkar bra!

• DixieChick

Jag har några tips som jag kan ( nästan ) garantera att de funkar

1) Gå en promenad VARJE morgon INNAN frukost i cirka 30-40 min. Ät sedan en ordentlig frukost ( och nyttig såklart)

2) Ät ofta, mycket frukt och mycket fibrer.

3) Var inte så besatt av viktminskningen, om du stirrar dig i spegeln hela tiden så kommer du tro att du går UPP i vikt i stället för ner tillslut..

4) Radera all "dålig" mat ur kylen och skafferiet, bort med oboy och flingor ( förutom de nyttiga du själv blandat )
    bort med ljust bröd och kaffebröd, byt pastan mot fiberpasta och det vanliga riset mot råris. Ät mycket fisk och ångkokta grönsaker och dra ner på kött.

5) Ät inte efter kl 19.00.

Det var några tips iallafall =)
    Skulle ta för lång tid att skriva ner alla :P

• DixieChick

Och jag säger bara EN SAK!

SVÄLT ER INTE FÖR GUDS SKULL!

En sund kost och hälsosam livssyn hjälper alla till ett bra liv.
    Och det är väl vad vi vill nå? En välmående kropp?
    Sen om man har ett par kilo för lite eller för mycket, vad i hela fridens dar gör det?

Någonstans måste vi ju ta tag i det där vi alltid klagar på, kvinnors snevridna syn på utseendet.

• Delicatoboll

Hejhej jag hoppar in i den här tråden, vill gå ner 5 kg...

• Delicatoboll

Ska försöka byta ut en del pasta och ris mot grönsaker och frukt. Jag äter hyfsat nyttigt men bättre ska det bli. Vill gå ner lite innan jul för jag kommer antagligen gå upp lite under jul men om jag har gått ner lite innan så tror jag att det blir lättare att ta tag i det direkt efter jul sen. Hoppas iaf det. Som sagt jag vill gå ner 5 kg och sen stå still där. Har gått upp de här 5 kilona på ca 2 år nu då jag har haft otroligt mkt att göra, men nu ska jag sätta stop!!!!

Svar på tråden Hur ga ner 5 kg???