Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Få se, torsdag slutar jag vid kl. 14.30 om jag inte måste jobba över. Sedan ska jag träna vid 19-tiden. Det innebär att jag har ca 3 timmar att slå ihjäl, däremellan.
Få se, torsdag slutar jag vid kl. 14.30 om jag inte måste jobba över. Sedan ska jag träna vid 19-tiden. Det innebär att jag har ca 3 timmar att slå ihjäl, däremellan.
God kväll
Så nu har jag börjat jobba igen. Pust, varför valde jag läraryrket?? Bara en massa gapiga och pratiga ungar...
Men vad tror du om torsdag då, princess? Ska vi träffas på stan eller?
Stb - självklart blir det bröllop! Det klarnar efter ett tag ska du se
Lindha - nja, jag tänkte mer på efter lovuppehållet. Fast imorgon jobbar jag till 17-tiden, och sedan får jag se om jag ska ha utvecklingssamtal eller inte.
Princess - gör det något om vi lånar mobilen ett par veckor till? Om du inte behöver den vill säga. Tomas har fortfarande inte köpt sig en mobil men kommer göra det till nästa löning.
Stb - been there done that, om man säger så. Men som jag sa, efter några månader faller allt på plats. Har du varit och provat några klänningar ännu? Annars är ett hett tips att börja just där, på den fronten. Jag hade ingen aning om bad jag passar i och visste inte alls vad jag ville ha. Men efter att ha provat några klänningar vet jag på ett ungefär vad jag är ute efter (jag kommer sy upp min hos Eironora)
Tollvinter - klänning, klänning, klänning!!
Om du vill att jag ska sjunga i kyrkan så gör jag det gärna - jag kommer ju ändå vara där om man säger så
Hur mycket kostar resan över till Kiel? Vi kommer antagligen åka till Tyskland och handla, men vi har främst tittat på bordershopparna i Puttgarten. En längre resa kanske är att rekommendera iallafall? Finns det någon hemsida som jag kan gå in på och kolla?
Lindha - håller tummarna att det står ett stort MVG på provet!
Princess - har du någon sång som du vill att jag ska sjunga för dig då?
Grattis Lindha! Jag sa ju att du skulle få bra betyg
Jättevacker klänning, Trollvinter! Passar dig så himla bra! Väldigt fin nyans på den också!
Trollvinter
Jag kan absolut tänka mig att sjunga. Tycker att det är jättekul att sjunga på bröllop.
Jag får väl sjunga en trudelutt för dig ochså nästa gång vi träffas, så får du se vad du tycker. Vilka sånger har ni funderat på?
Lindha
Jag skulle jättegärna sjunga på ert bröllop också, det är mer en fråga om tid och hur jag ska ta mig dit
Majbruttan
Hehe, jodå det där känns igen här med. T "ville" ha koll på papper och sådan. Så jag drog med honom på Matton och visade papper och sådan - För en helt plötsligt totalt ointresserad man som tyckte att "jo, det kan väl bli bra" om allt. Det hela slutade med att jag köpte det jag tyckte vi behövde, gjorde testkort och visade, och så fick han välja vad han tyckte mest om. Vilket av någon konstig anledning visade sig vara det finast gjorda test-kortet. Mitt svar är; jag har presenterat ett förslag och fått det godkänt.
Precis, man kan ju inte tvinga honom att vara intresserad av detaljer om han inte tycker det är roligt. Jag gillar plock och pill, medans T tycker att det är supertråkigt. Han vill mer se helheten på en gång. Därför har han inte heller någon aning hur lång tid saker och ting tar utan tycker att det inte är någon bråska... Nä, inte för honom nej, han kommer ju inte sitta med alla detaljer som tar gôrlång tid - fast jag tycker bara det är roligt
Vi har iallafall slagit fast att han får fixa transporten från vigseln - för det intresserar honom mer en mig.
En sak måste jag dock säga till hans försvar, T är riktigt bra på feedback och att se helheten. Han kan se om något "saknas" även om han inte vet vad. (tex en extra stämpel som fyller ut, eller att de skulle saknas ljus eller nån blomma i dekorationen) Det är jätteskönt när man har tusen och en andra saker att tänka på...