• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Tack för fikat idag, princess! Det var riktigt roligt skönt att få älta sig och vara riktigt nojjig. Det får vi göra om

Nu ska jag ta itu med städningen. Mina föräldrar kommer imorgon och som det ser ut nu har de ingen sovplats.

• yrvädret

Nu e jag här. har haft mor o far på besök. Gulliga som de är hade de köpt en försenad inflyttningspresent. En ny micro - liten och tyst jämfört med den andra

• yrvädret

Ihhh - inbjudningar! Då är det ju på riktigt, ju!

Vi har hållt på i lägenheten hela dagen, och nu äntligen börjar vi se en ände på eländet.

Tänkte ta mig tid i dag och börja och scrappa ihop planeringspärmen. Har en himla massa gamla bröllopstidningar som jag egentligen bara har sparat för en viss bild och sådant. Men nu har jag en pärm som jag kan sätta in bilden i

Hur har det gått för er annars då? Kommit ett steg längre i planeringen?

Trollvinter - har du någon idé om vilka solosånger ni ska ha på bröllopet?

• yrvädret

Lindha - 'Hemma hos' ser himla mysigt ut. Fast hela Haga är ju supermysigt. Var på Grappolino igår och åt lunch, jättemys!

• yrvädret

Knossos är grekisk mat, va? Det funkar super för mig. Ääälskar medelhavsmat!

• yrvädret

Tummen upp för Sjöbaren!! Vi funderade på att äta lunch där igår, men pappa ville inte ha fisk. Men det finns ju både musslor och skaldjur! Mums!!

• yrvädret

Julbord säger jag tack, men nej tack till. Det räcker att äta den mastiga maten kring jul.
    Dessutom, vad är det som är så speciellt med julbord? Jag har aldrig riktigt förstått det... Fast det kan ju bero på att det enda jag tycker om på ett julbord är köttbullarna och Janssons frestelse. Resten kan man hiva

• yrvädret

Men är det någon som är emot grekiskt?

Kinamat då?

• yrvädret

Annars är väl ett alternativ att gå till ett ställe med internationellt kök? Där finns allt möjligt. Fisk, kött, skaldjur etc.

Förresten, vilken prisnivå är det vi tittar på?

• yrvädret

Jag tycker vi går till Sjömagasinet

En huvudrätt brukar ju ligga runt 200 kr, nästan överallt. Men de flesta restauranger brukar ju erbjuda en barmeny också, som ligger på lägre kostnadsnivå.
    Jag funderade över det där med julbord, och ska man ha ett bra julbord stannar inte priset vid 200 kr, vad jag vet brukar det ligga uppåt 300-350 kr någonstans.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2