Är det någon som är som jag?(långt)
Jag har så lätt för att gråta när det gäller avsked om någon ska resa eller så.Jag tycker att det är så jobbigt att det ska vara såhär. Men först tror jag att det ska gå bra och att jag kan hålla masken utan att gråta. Men ju närmare avskedet det kommer desto mer känner jag att det inte går att hålla tårarna inne. Ett ex Igår skulle en kär vän resa bort ett tag och vi skulle bjuda på middag här hemma och det var min sambo som kom med förslaget. Först tänkte jag att det ska väl gå bra men ju närmare vi kom middagen desto mer kände jag att det här kommer inte att hålla. Och en tår kom och en till. Då sa jag till min sambo att"det var nog ingen bra idé det här medan tårarna stilla trillade. Då blir han arg på mig och säger att"jag som har handlat och tyckte att det här skulle bli så roligt". Och ännu mer kände jag att "usch vad jag är dålig som har det här beteendet". Jag tänkte att han vänder det till att det är han som har det värst. Men jag vände ju mig till honom för att få stöd och att det gör inget att det blir så här. Jag ringde till vännen för att tala om att jag har så svårt med avsked och vännen sa "att det gör väl inget. Man reagerar olika." Min sambo han sa "jag sticker och jobbar". Så vännen och jag fick ordna middagen själva. När middagen var klar då kom han hem och låtsades som inget hänt. Kvällen blev isande tyst för mig. Inte ett ord han sa om att han tyckte att han hade överreagerat eller något. Jag tycker ju inte själv om att jag reagerar såhär. Men att bli arg på någon som är ledsen och vända det till att det är den som förstör det roliga. Det tycker jag är hemskt. Jag har börjat att omvärdera mitt förhållande till min sambo. Det har ju varit så hela tiden vi varit tillsammans att jag har svårt för avsked. Är det bara jag som har så lätt för tårar på det här sättet. Usch det är så jobbigt, man vill ju vara glad.