Lund-Malmöbor? Bröllop 2006
Hur många är vi egentligen?
Hade varit kul att kunna träffas och fika, eller bara dela med sig av erfarenheter och andra tips
Jag ska gifta mig den 1 juli 2oo6. bor i Kävlinge
Ni då?
Hur många är vi egentligen?
Hade varit kul att kunna träffas och fika, eller bara dela med sig av erfarenheter och andra tips
Jag ska gifta mig den 1 juli 2oo6. bor i Kävlinge
Ni då?
Vi är nog tyvärr Bridezillas...har aldrig trott att jag skulle bli så här besatt!
Gick förbi en tobakaffär på lunchen och såg till min glädje att de hade två bröllopsmagasin! Jag som letat överallt! Hoppade upp och ner av lycka och min arbetskamrat sa till mig att jag lika gärna kunde köpa båda, eftersom jag inte kunde välja vilken... Så nu är kvällen räddad!
Hör ni tjejer, har ni kollat ringar än?
Jag hoppas iallafall inte att jag är en Bridezilla!
Jag har inte hittat nån ring än....men vet på ett ungefär hur den ska vara.
Vi hade ju ekonomimte igår. Och vi får ett bidrag på 60 000:-
Det täcker festlokalen, med mat bröllopstårta, allt som hör till festen och groggbordet.
Så det som vi själva ska betala blir:
Kläderna
Ringarna
Transporten
Inbjudningar
Fotograf
Styling
Har jag glömt nåt?
Det blir ju dyrt för oss ändå, men snacka om skillnad i plånboken *pustar ut lite*
Jösses, inget dåligt bidrag... större än hela vår budget! Men grattis, alltid skönt att slippa oroa sig för ekonomin :)
Kanske kan lägga till blommor och bröllopsnatt också?
Jaa, tack... Jag visste att jag hade glömt nåt
Hur lyckas ni hålla kostnaderna nere?
Tycker allting är sviiindyrt
~emma~: Vad ligger er budget på? Vår är på 25000 utan bröllopsresan.
OJ! Hur har ni lyckats hålla nere kostnaderna så? Vår budget är på 86000 och då är inte ngn bröllopsresa inkluderad...
Puh76 - ja, hur fixar ni det? Alla tips är välkomna! Vi försöker betala kalaset själva, men glömde räkna in resan i budgeten, så kan nog också behöva lite hjälp i slutendan... Vi ville verkligen hålla nere kostnaderna, men visst är det svårt (omöjligt??)
Jag har turen att ha en väninna som ska sy klänningen åt mig. Så det sparar vi rätt mycket på.
Jag ska göra maten själv med lite hjälp, lokalen vi ska hyra är billig, en annan väninna ska binda buketterna.
Jag har köpt skor, slöja, tärnklänning begagnat.
Vill ni veta mer får ni gärna fråga!!!