Tid att skiljas?
Jag befinner mig vid ett vägskäl i livet och skulle behöva lite råd. Jag har varit tillsammans med min man i 3 år, gifta i 2. Mycket har förändrats mellan oss, jag tror att det mest beror på att jag förändrats. Jag har gått hos en psykolog i ett år och har under det året utvecklats mycket. Plötsligt känner jag mig friare, starkare och säkrare. Och plötsligt ser jag annorlunda på mitt förhållande. Jag vet inte när det hände, men några månader är det då det inte har funnits nån särskild gnista. Han ser inte på mig med kärlek i blicken, och han verkar inte anstränga sig för mig eller uppskatta mig. Han ser mig inte längre. Förr kunde han säga: "Wow, vad snygg du är idag" nu får jag nästan aldrig komplimanger längre. Han är inte heller nöjd, han tycker inte jag gör tillräckligt för honom, om jag sen frågar vad han vill att jag ska göra kan han inte svara på det. Själv tycker jag att han inte gör nånting för mig. Det känns nästan som jag inte existerar i hans värld ibland. Hans humör skiftar också ständigt, och det är svårt att hänga med i varven. För några veckor sen lärde jag känna en annan man som är äldre, från början kände jag attraktion, men allt mer har vårt förhållande övergått till vänskap även om jag vet att han vill mer. Han har vid tillfälle försökt kyssa mig och även gjort det, men det kändes bara helt fel. Jag bad honom att inte göra om det. Även han har problem i äktenskapet, liknande som jag, framförallt med kommunikationen. Jag kan tala med min man och oftast säger han "tyst" eller så svarar han inte alls och tittar inte ens på mig. Jag vet inte riktigt längre hur jag ska göra. Jag är rädd för att göra slut och bli ensam och jag är rädd för om jag aldrig i livet kommer att hitta "den rätte".