• Drakdal

för er som vill gå ner 10-15kg

Är precis som du Isabeau guldmedlem och vet att det fungerar. Dock gått upp ca 20kg sedan dess och behöver gå ner lite snabbare så jag ska börja enligt GI stenhårt imorgon. Kul Inda hoppas det går lika bra för mig.

• Drakdal

Hej, har precis klarat av två dagar utan en massa onödiga kolhydrater, och nog är jag lite beroende alltid... men ska man vara fin får ma lida pin. Nej maten är ju god men när min M2B äter bröd och pasta blir jag så sugen. De säger att efter en till två veckor med detta så är man inte sugen på sött något mer. Får hoppas på det. Tror att jag kommer att klara det jag ska kämpa stenhårt i 10 veckor nu. ingen alkohol, inga onödiga kolhydrater, bara grönt och kött,fisk fågel och skaldjur.
    De två värsta dagarna avklarade så det SKA gå.
    lycka till alla

• Drakdal

Next kan du inte bbörja promenera varje dag det hjälper till mycket på vägen. Har en kompis som började gå 1mil om dagen och dricka äppelcidervinäger före varje måltid, som hon i övrigt åt enligt tallriksmodellen och hon gick ner massor. Så rätt mat och promenader funkar nästan lika bra som att träna med något dyrt kort ;) lycka till

• Drakdal

Illa, taskigt av din sambo. Men deppa inte över det! Tänk om du inte hade varit duktig i veckan och sedan ätit det idag! Då hade det ju varit sämre eller hur! Kämpa på du klarar det!

Själv går det som smort och motivationen är på topp även om jag känt mig lite trött den här första veckan med GI. Det beror nog på att jag var rätt sockerberoende förut speciellt nu efter jul men jag kämpar så det ska gå bra!

Lycka till alla andra och grattis sweet saint till et otroligt bra minskande kring magen.

• Drakdal

Jessie76 jag tror det viktigaste är att man inte väger sig varje dag och då man väger sig gör det vid samma tidpunkt för att få ett så korreckt resultat som möjligt och ett tips är på morgonen innan frukost. Jag själv försöker att väga mig max en gång i veckan men jag skulle vilja väga mig varannan för då syns verkligen resultaten. Men som sagt det är ju upp till var och en så...

Lycka till

• Drakdal

Isabeau Hoppas du får upp gnistan igen och forsätt att bubbla det går bättre då jag lovar.

När ska du gifta dig förresten?

Själv ska jag gifta mig 060606 så det är inte så långt kvar tills vi måste börja sy klänningen... så det är bara kämpa som gäller.

• Drakdal

Min morbrors fru är sömmerska så hon ringde och frågade direkt hon hörde att vi skulle gifta oss om hon fick sy den! Inte så svårt val:D Hon är jätteduktig och vi ska sy en provklänning först i bommull för att se så att jag trivs i den. Detta ska ske i mars så jag har några (ganska många faktiskt) kilo att gå ner tills dess.
    :)

• Drakdal

Ett tips till er som äter enligt GI och vill ha något gott så här en lördagskväll (eller annars med) ta en skiva parmaskinka och rulla in en bit fetaost eller bri. Känns otroligt lyxigt och är helt klart godare än chips och sånt.

Forsätt Kämpa alla

• Drakdal

GI: Idag åt jag en avokado och lite keso till frukost, mossarellaost och parmaskinka-sallad UTAN pasta, till middag blev det kycklingfile och wokade grönsaker. Som mellanmål åt jag lite rostade nötter och solrosfrön och fetaost med skinka. MUMS.

Lycka till alla det går om man har bestämt sig, nästa vecka (vecka två) ska jag börja på att gå med stavar en timme denna vecka blev det "bara" vanliga promenader i snön.

• Drakdal

Håller med var inte så hungrig första veckn men ack så TRÖTT! Nu har det blivit lite bättre inne på vecka två men jag skulle nog inte gå och styrketräna om jag var du. Första två veckorna räcker det med promenader, man kan lägga till stavgång om man vill.

By the way, jag gick ner 1,5 kg första veckan och jag är fortfarande lika motiverad.

Kul att så många är med och peppar varandra här kämpa vidare!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg