• Drakdal

för er som vill gå ner 10-15kg

Måste bara säga att man blir så glad och peppad av att läsa allas inlägg här! Mitt midjemått vågar jag inte ens kolla (trots att jag vet att det är bra att se hur mycket man minskat)det räcker med att veta att vågen säger 20kg för mycket...

Min motivation kom nu efter nyår när jag insåg att det bara är knappa fem månader kvar till bröllopet samt att vi har diskuterat att försöka skaffa barn efter tt vi gift oss och det är ju lättare att bli gravid om man inte har för många extrakilon.

Tack igen för denna underbara peppande tråd! ;)

• Drakdal

sweet saint vi har samma delmål, 80kg till slutet av feb. Det ska nog gå!

Själv kör jag GI och är inne på vecka två, allt sötsug är borta och jag har blivit pigg igen SKÖNT!

Kul mad alla här jag blir sååå peppad! Utan er hade det nog inte alls gått lika bra, att gå in här varje dag och skriva lite fungerar mycket bättre för mig än att gå till VV en gång per vecka. Fast det fungerar också har varit med där förut och blivit guldmedlem. Men nu känns GI och ni mycket mer inspirerande TACK!

Vi kommer nog att bli ca 110 gäster på bröllopet så det blir lite större än de ni berättat om. Tycker ändå det är svårt att sätta en gräns! Vill helst kunna bjuda alla men då skulle det bli MÅNGA.

Kram på er alla och bra kämpat :D

• Drakdal

Så tycker jag att jag är duktig som slutat med bröd och pasta...:D kul att det funkar men jag skulle DÖ av att inte få tugga!

Jag forsätter nog med GI men jag skulle vilja ha motivationen och orket för pulver för jag vet ju att det funkar och snabbt går det ju också.

nej nu måste jag plugga lite..

• Drakdal

Här finns det både VV (viktväktare), GI och cambridge kuren. Själv håller jag mig till GI och har tänkt att gå ner 15-20 kg allt kanske inte är borta till bröllopet men mycket hoppas jag. Denna "kur" kan köras i olika tempon beroende på hur snabbt man vill gå ner men den går ut på att utesluta alla onödiga kolhydrater som socker, vitt bröd och vanlig pasta. Det som rekomenderas är främst grönsaker då inte potatis och rotfrukter, kött, fisk, fågel och ost i form av fetaost, desserostar och annan "fet" ost. Du får dessutom äta nötter och frön. Första veckan är man trött och de första dagarna fungerar lite som en avgiftning från socker så de kan vara tuffa. Annars är denna metod riktigt bra anser jag.

Lycka till i jungeln och kul att du hittat hit!

• Drakdal

Hej!
    Kul med lite nytt folk! Bra ju fler vi är som kan stötta varandra:D. GI går i snabba drag ut på att dra ner på onödiga kolhydrater (snabba) som finns i tex vitt bröd, pasta potatis mm. Som Sweet saint skriver är det lättast om man köper en bok eller bilaga till aftonbladet/expresen när de har något om det. Då får man reda på det mesta.

Amelia har en tidning som heter vikt och hälsa och den tar upp "alla" metoder så kan man se vad som passar just sig.

Enligt aftonbladets turbo GI ska man vecka ett och två äta: obegränsat med kött, fisk, fågel, skaldjur, olja, majonäs, oliver,avokado,nötter,frön,lagrade ostar (30%), philadelfia ost, mozzarella, halloumi, feta, desserostar, grädde, creme fraiche, sallad, paprika, selleri, gurka, fänkål, groddar, rädisa, sparris, broccoli, blomkål, sockerärter, aubergine, squash, spenat, haricot verts, brysselkål, tomat och vitkål.

Vecka två till åtta sedan lägger man in lite mer kolhydrater dock max 60g per dag.

Hoppas att detta ger något, men som sagt det är lättare om man kan läsa mer om det.

• Drakdal

Jag är som sagt inne på min andra vecka med GI och jag har svårt att äta tre-fem mål om dagen. Just nu blir det lätt att jag bara äter två och lite nötter emellan. De dagar jag har skola så att jag börjar 8.30 eller så är det inga problem men de andra dagarna skjuter jag på frukosten till typ tolv och då finns det ingen tid kvar till två mål till. Jag vet att det är viktigt att äta regelbundet men direkt på morgonen har jag svårt att få i mig så mycket och då blir det att jag går ut med hunden på en långis istället... och sen är klockan tolv. Skit ni förstår kankse vad jag menar. Dessutom har man ju nästan aldrig föreläsningar längre så...

Peppad är jag i alla fall och har inte fuskat med något annat. Nej nu ska jag gå och laga lite mat:D

• Drakdal

Kul sweet saint att du äntligen känner att det är kul att väga Dig! Känner samma sak. Dock är det viktigt att veta att man kan hamna på platåer och då får man inte tappa suget! Men du mätte dig också ellerhur, för då syns det ju säkert i alla fall där även om man :( skulle hamna på en platå en vecka. Kram nu ska jag gå och sova.

• Drakdal

Hej allihopa! Det är så kul att gå in här varje dag och bli peppad! Det är så skönt att höra allt från er.

Idag gjorde jag dock något som jag hade lovat mig att endast göra EN gång per vecka nämnligen att väga mig :( men som tur är hade det gått riktigt bra och jag har tappat ytterligare ett klio sedan i måndags:D. Men jag blir såååå sur varför kan jag inte hålla mig! Men jag ska väl inte klaga om mitt dåliga omdöme endast handlar om vågen så är det ju inga större problem...

Helt rätt om att korv inte är att föredra men ät hellre en bra korv än en macka:)

kämpa på (oj lite långt kanske...)

• Drakdal

Hej, hej, en hel dag utan BT... känns lite tomt:D men nu är jag äntligen hemma framför datorn. Dagen har gått över förväntan! Jag har jobbat på Kåren (pub) och en sittning innan och där var det gratis mat (Tacos) och naturligtvis skulle de avsluta med kladdkaka (min favorit!!) och jag höll mig, åt tacos utan skal och bröd, dvs sallad tomat gurka mm, med köttfärs och cream fraich Och avslutade med en extra loka istället för kladdkaka! Känns så skönt. Men sötsuget är verkligen borta nu:)

kul för er som det går bra för och kämpa på som vanligt ni som tagit ett felsteg för tänk om ni inte hade varit sååå duktiga innan i veckan då hade ni kanske gått upp istället! Så tänk positivt istället. Även om ni inte går ner något så har ni ju i alla fall inte gått upp...

• Drakdal

Haloumiost är helt OK. Kämpa på nu tjejer! Jag är själv lite nere just nu men jag har inte fuskat ÄN i alla fall.

• Drakdal

Grattis Isabeau 1,4kg är inte illa!!!
    Tyvär har jag dock aldrig sett din "sallad" men den lät god.

Har precis varit och tränat är såå slut nu, men det är skööönt!

• Drakdal

Hej, vägde mig idag och :( har inte gått ner något sedan förra veckan, jag som inte har fuskat något!!! plus att jag har promenerat varje dag! Skit. Men jag vet, jag kanske står på en platå och jag hade kanske gått upp om jag inte hade kört GI så jag borde inte bli less. men men det är inte alltid som logiskt tänkande och hur jag faktiskt tänker går ihop. Har jag inte gått ner något till nästa vecka blir jag pisst!

• Drakdal

Jag vet... jag måste nog börja med det nu. Tack för stödet.

• Drakdal

Jag kan inte påstå att jag är hungrig men jag är nog lite tröttare än vanligt. men som alla säger det är bara att kämpa på!

• Drakdal

Det är ingen jätteskillnad mellan Atkins och GI rivstart förutom att du med Atkins bara får äta ett visst antal hg grönsaker per dag medan man med GI rivstart får äta obegränsat av det du får äta. Det är i alla fall skillnaden som jag har fattat det.

Någon frågade mig om min träning, Jag promenerar 1-1.5 h varje morgon innan frukost (med hunden på isen), sedan försöker jag att antingen promenera en stund till på eftermiddagen eller träna lite konditionsträning+styrketräning på gymmet. Känns som det borde vara det bästa för mig just nu.

Måste bara säga att jag precis har ätit en jättegod moussaka med aubergin, mellangrädde, köttfärs och ost. mums

• Drakdal

Grattis SS ja motivationen kommer nog att dubbleras nu:D det gjorde den för mig i alla fall

• Drakdal

Cuur är det tabletter som minskar sötsuget och ökar ämnesomsättningen eller är det pulver? Låter intressant!

• Drakdal

Jorå, dieten går bra för min del. Känns bara lite konstigt att man kan äta grädde och sådant. Maten är ju jättgod så jag ska inte klaga. Jag hoppas bara att det vill försvinna något kilo till nästa vägning:)

• Drakdal

Jag har blivit så inspirerad av skidåkandet så nu ska jag hem till mormor och morfar och låna ett par skidor på obestämd framtid och börja åka lite.:D

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg