Inlägg från: tvillingsjäl |Visa alla inlägg
  • tvillingsjäl

för er som vill gå ner 10-15kg

fasen..jag skrev ett inlägg tidigare som inte kom med... Nåja..jag skriver igen då! GRATTIS!!!! Självklart ska du äta vad du vill på din födelsedag! Se till att äta lite lättare resten av dagen bara!

Jo jag äter lite kolhydrater, grovt bröd tex..men ingen pasta eller så ännu..ska börja om med det snart när vi ska börja åka skidor....nu när jag är sjuk behöver jag definitivt inga kolhydrater!

Men jag äter oxå choklad, dock inte mjölkchoklad utan mörk, men vi äter mest vit choklad..det är lågt GI nämligen..köpte även lite nougat häromfagen å det var såååå gott!!

Sweet saint: Det är knepigt det där med att planera barn å bröllop..man vet ju aldrig när man blir gravid, det kan gå på en gång eller det kan ta ett år..vem vet? Jag vet inte heller hur vi ska göra med det....

• tvillingsjäl

Ja nougat är rätt okej, i små mängder alltså..för det är så högt fettinnehåll!

• tvillingsjäl

sweet saint: Vi får väl se om jag får mens nu, annars kommer vi nog att vänta tills i maj med att försöka igen..vill inte heller ha barn sådär i slutet av året...men som sagt..det är liksom svårt att planera!

• tvillingsjäl

Ja det känns otroligt stort! Det är ngt som vi båda vill å ser fram emot....

• tvillingsjäl

oms: kämpa på!! Kom in hit oftare så ska vi hjälpa så gott vi kan!!

sweet saint: Grattis! Skönt att ha tagit ett beslut!! Nu kan ni bara koncentrera er på förberedelserna! Själv ska vi kolla på ett hus... känns lite spännande, man har redan börjat renovera det i huvet... Men det är inget renoveringsobjekt så det skulle inte göra nåt om jag blev gravid heller!!

Med maten går det bra, har varit på stan å handlat julklappar med mamma, blev lite fika, men det gör inget! Nu ska jag bara ta det lugnt en stund innan karln kommer hem!!

• tvillingsjäl

Tjoho! Jodå..fast jag sov lääänge idag...jobbar kväll nämligen!

ja det ska bli spännande..huset vi ska kolla på har potential iaf..så man kan göra om det precis som vi vi ha det..skulle vara så underbart att ha et eget hus när man ska skaffa barn oxå! Tänk att ha sin egen fina uteplats att bara gå ut på, grilla å mysa!! Så jag hoppas att det blir så....

maten har ju gått sådär eftersom jag varit sjuk, men det är inte så att jag ätit onytigt utan snarare för lite bara...igår åt vi godis däremot men det gör vi typ ALDRIG så det var okej..sambon hade haft en dålig dag så vi köpte godis å tidningar å myste framför tv:n....

Träna har jag ju inte gjort på ett tag så jag längtar att få börja om..börjar ju bli friskare nu så..

Trötthet är ngt som alla ha denna årstiden, det är ju sååå mörkt!!! Men träning brukar ju hjälpa lite iaf!!!

• tvillingsjäl

Jessie76: OJ!!! Ta det lugnt å bli bra snart!!

Sweet saint: ku att höra att det går bra för dig!! Har du vägt dig nåt mer? det är bara att fortsätta i samma takt...
    Det ska jag göra, var ju sååå nöjd med min vikt, har j redan klarat mitt delmål som var 65! Med råge! Å jag har ju inte ens tränat nåt på länge! Snart kan vi börja åka skidor å då jäklar ryker resten!!

Åh vad trist att det inte blev liseberg men ni får säkert trevligt på festen!!! Själv ska jag ju jobba kväll både iag å imorrn så det blir inte mycke till fredagsmys...men lördagsmys blir det säkert!!

• tvillingsjäl

Tack!! ha ha ja vi får skåla varandra i helgen! Du är ju oxå jätteduktig å kommer att nå ditt mål till nyår!! Nu har jag ju bara 4 kg kvar till 60 som är mitt slutmål! Känns skumt!

1 kg kommer du att ha klarat! Fortätter du som vanligt så kommer du att fortsätta gå ner! Det gäller ju att man inte tar upp gamla ovanor igen! Man får se upp lite till jul nu oxå!

• tvillingsjäl

Vi ska kolla på det på tisdag..så det är spännande! kollar redan i inredningstidningar för att få inspiration..om vi köper det så är det massor som ska göras!! Men det är ju kul eftersom man då får det som man vill!

he he ja visst blir man dålig om man äter för mycke? Som vi när vi var i Sthlm...åh fy....

• tvillingsjäl

oj oj oj...nu har jag ätit kakor... jobbar kväll...nåja, jag tar nya tag imorrn! Jag har ju varit så duktig så jag tänker ju inte börja slarva nu för det vet ni ju hur fort kilona kommer tillbaka!!

TRor att jag ska sätta mig på cykeln imorrn..nu börjar jag ju vara bättre med förkylningen å inget halsont!

Kanske kan vi åka skidor i helgen..jag hoppas å håller tummarna!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg