Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

den forsta peppning som jag behover ar i morgon.. Slutar jobber 12,30 och har OTROLIGT svart att ga o trana da, pga att man ar trott fran att ga upp 04,30. Men saken ar bara den att jag maste!!
    Sa hetsa garna pa mig imorgon om du ar inne pa BT pa formiddagen!
    Motionen ar otroligt viktig vid viknedgang!

• sweet saint

Brud?

JAg kor VV/Gi metoden.. Jag tranar sa jag maste fa lite kolhydrater i mig, annars orkar jag inte!
    Rakna med 1 kg i veckan om du haller allt stenhart! Sen efter en tid da du gatt ner lite sa stannar kroppen upp lite for att aterhamta sig, sa den tiden du sagt kan bli svart, men inte omojligt!
    Men din motivation maste isafall ligga pa topp hela tiden, plus satsa pa motion.
    Peppning kommer vi att sta for...
    I borjan da vi startade denna trad sa sa vi -6kg till nyar, sa jag kor pa det just nu! Har 4,5 kg kvar, sa det SKA ga!!
    Sen tar jag resten under varen so fort som jag klarar av det! Raknar att allt ska vara borta tills april, och da tittar jag pa mina tidigare erfarenheter med viktminskning.
    Men 6 kg detta ar ar bara bestamt! Kommer inte att misslyckas!!!

• sweet saint

tvillingsjäl;
    Då räknar jag med dig imorrn!!
    TAr med mig gymkläderna till jobbet!

Brud?
    jag vet.. åker alltid dit efter några kg.. Men inte denna gång!!
    håller jag "koll på er" ska jag väl lyckas någorlunda med mig själv... (med hjälp från er!!!!!!!!!!)

• sweet saint

Då har du ju ett perfekt tillfälle.. slippa vara hemma när de håller på..
    Går det bra annars då lilla Angelina?

• sweet saint

brud?

Har ätit gröt m mjölk och till lunch blir det VV's färdiglagad mat.
    Mellis en macka med skinka o sallad.
    Helt OK! Gick till jobbet.. så himla jobbigt, för det är rejäl blåst här.. Var helt svettig när jag kom in...
    Det Tar normalt 25 min till jobbet, men nu tog det 35...

• sweet saint

sana:
    Bra jobbat med de 22 kg!!!!
    De där 6 kg ska vi ta tilsammans nu!!!!

• sweet saint

Mitt råd är att läsa lite om GI metoden. Då försvinner sötsuget efter ca en vecka.
    Men 15 kg till sommaren ska vi fixa!
    Vill själv gå ner 12-14 kg till sommaren, men ska fixa först -6kg till nyår.
    Som sagt, börja läs om gi metoden, under tiden så kan du ju få in motionsrutiner. Se till att träna 3ggr i veckar och dra ner på godiset, och när du känner att du har tillräkligt med info, så kör du igång med "dieten". Då kommer man igång lätt om man inte behöver kämpa med både motion och ändring av matvanor samtidigt.
    Annars så kan du ju spana in Viktväktarna!
    Det är också ett säkert kort.
    Men beskriv gärna dina vanor lite mer ingående så vi kan stötta dig mer!
    Dina anledningar, mål, matvanor.. ja allt!

Välkommen hit!!!!!

• sweet saint

jag äter fiberberikad havregröt med mjölk och sockerfri sylt. Det håller man sig mätt på länge!!
    Sen tar jag också en frukt när jag blir hungrig. Lunchen försöker jag få i mig 2,5 timme efter frukost, för sen kan det få ta ca 4 timmar innan jag blir hungrig igen. Försöker få i mig minst 2-3 frukter per dag.
    Till lunch äter jag vanlig mat med fullkornsris/pasta eller potatis till. Till middan skippar jag Potatisen/pastan och äter grönsaker till maten. Äter ofta vitkål, med italiensk salladsdressing..(den man blandar med vatten o olja) Blir som pizzasallad till maten.
    När jag äter bröd så är det fullkorn som gäller.
    Om du tränar så rekomenderar jag att göra det innan frukosten! Då förbränner man lite mer. Se till att dricka vatten innan bara.

• sweet saint

Den lyckliga bruden:
    ja, jag tänka mig att det kan bli lite smått om tid med två småbarn. Har själv inga ännu, men det kommer väl..
    Försök att utnyttja den tid som finns..
    Det räcke alltså med 30 min om dan för att du ska se resultat!
    Men det låter som om Gi metoden skulle passa dig. Köp Ola Lauritzons bok om metoden. Den är lättläst och funkar bra!
    Annars kan du läsa om South Beach metoden som bygger på samma ide! Också mycket bra.
    Men det absolut första du måste göra är att äta fler gånger, men det vet du redan!
    Ett tips för motivation;
    Skriv här hur du tänker! Vi är suveräna på peppning!!!!!! Du kommer inte undan oss!!!
    Försök att redan idag ge dig ut på en halvtimmes promenad!

• sweet saint

brud:
    1dl= 1 port!
    ICA har gröten.. kostar typ en tia och räcker länge!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg