• aug 06

Nu har jag bestämt mig........

..... för att börja med GI så i morgon blir det av. Har varit med i viktklubben tidigen men där hände det inte mycket för mig så nu hoppas jag att Gi fungerar det har då gjort det för min mamma så jag hoppas att det fungerar för mig oxå. Har inte så mycket att gå ner men vill så gärna gå ner dom där extra kilona.

Finns det flera som kör med GI??
    Vi kanske kan peppa varandra.

Hoppas att det finns nån som vill läsa detta inlägg.

• Svar på tråden Nu har jag bestämt mig........
  • aug 06

Har du börjat eller ska du börja???

• aug 06

Japp då har man börjat ännu en ny diet jag hoppas att den här vill då fungera det har då gått bara bra idag fast nog är jag lite godis sugen men det är bara att bita i jag får inte frestas att ta något sådant.Det blir väl att ta en promenad igen så man inte känner för att små äta.

• aug 06

Jaha det gick åt skogen ändå jag var bara tvungen att ta en chokladboll i går sen slank en lite pizza bit ner i dag nä nu får jag skärpa mig jag kommer ju aldrig gå ner om jag fortsätter så här visst jag har några månader på mig men ändå.

• 24 december

Tråkigt att höra. Men tänk på att det bara är en sån liten del av ditt liv som du spenderar på det här. Det är ju lättare att behålla vikten än att gå ner. Men du klarar det här. Ta nya friska tag och en dag i taget så ska du se att du lyckas med dina mål.

Kramis

• aug 06

Japp jag ska bara klara detta jag vet det, det är bara ta nya tag och inte tänka på allt det där goda + att jag ska nog ta ett snack med min m2b att inte köpa hem så mycket gotta han har precis varit och handlat kakor, godis mm mm.

Tack 24 december jag ser att du kämpar på du oxå vi ska nog klara detta eller hur??

• 24 december

aug 06
    Absolut vi ska klara det här. Jag försöker se till att inte ha några frestelser hemma, det blir lättare att INTE synda då. Men det gäller ju också att kunna utsätta sig för frestelser utan att synda oxå.

Håller tummarna

• aug 06

I dag har det gått mycket bättre än i går så jag hoppas verkligen att det håller i sig detta vet ej när jag ska ta och väga mig jag får nog vänta en vecka och se om ser något resultat eller ej.

• nasa

Hello!
    här é en till som håller på med GI går faktiskt bra åt idag till frukost havregrynsgröt(fiber) med mjölk och till middag skall jag ha chili corn carne med fullkornsris och nötfärs eller qourn.
    När jag är sugen tar jag en näve nötter chasew då eller valnötter, använder pinjenötter i maten jättegott. sedan jag började för ca en månad sedan har jag tappat 3 kg, men jag tar suketter i kaffet.
    Men jag känner att man behöver stöd och tips för att gå hela vägen och att det skall bli en livsform, så denna tråd va jättebra.

• nasa

ville bara tillägga att jag och min sambo kom överens att bara jag går och handlar så man vet att det inte kommer hem några onyttigheter, på helgen unar vi oss något gott för jag tror att det blir fööör tråååkigt annars, men väljer ändå "nyttigare" gott.

• tvillingsjäl

Hej tjejer!

Jag håller på med GI just nu, det går väldigt bra faktiskt! Både jag å sambon håller på och för honom går det oxå kanon! Det är ju otroligt mycket lättare när man gör det tillsammans för då kan ju ingen sitta å fresta den andre! Jag vet inte hur mycket jag gått ner men jag skulle gissa ca 2 kg på 2 veckor..sambon har tappat ca 3!

de första 2 dagarna utan kolhydrater var jag trött å sliten, men sen vände det å nu mår jag kanon!! Suget går verkligen över oxå, jag är i princip aldrig sugen på godis numera...det gör det lättare oxå förstås! sen fick man ju en kick dom där första dagarna då man tappade så mycket, även fast man visste att det var vatten! men nu vet man ju att det som bränns är fett å inget annat!

Så sammanfattningsvis är GI kanon å passar mig bra, jag tränar lite lätt oxå och det gör att man tappar ännu fortare!! Men jag äter mycket och jag äter gott så det kändes lite bakvänt i början eftersom dom flesta dieter är precis tvärtom!

• aug 06

Även idag har det gått bra för mig men jag är inte riktigt haj på vad man ska och inte ska äta eller undvika rättare sagt men jag kämpar på. Vad roligt att det är flera som är intresserade av GI nu får vi peppa varandra.

Kan ni komma på bra recept eller förklara lite hur man nu sak göra själv har jag tagit bort potatis, pasta ,ris äter typ bara grönsaker och kött inte så mycket kött så det känns som om jag gör nått fel jag tar ingen frukt heller har hört att man ska vänta med det dom 2 första veckorna men jag vet inte.Dricker 4 koppar grönt the har tagit bort all kaffe.

Nån som kan förklara lite för mig gör jag rätt eller vd håller jag på med?

• tvillingsjäl

jodå, du är på rätt väg! Ät kyckling, räkor, fisk, kött å ägg!! Variera så mycket som möjligt! Stek i lite vitlök å chili, dessa är bra för förbränningen...å drick massor å massor med vatten!! Själv ska jag köpa hem lite olika bönor osv för att få lite mer matig sallad till tex kycklingen!

Omelett är lätt att göra med tex kassler, paprika, lök å parmesan ost!

Blanda till en proteindryck till mellanmål, det är verkligen kanon! Å se till att ha lite mörk choklad hemma eftersom suget kanske sätter in!!

• bröllopstjejen

Hej!

Nyfiken på GI metoden....ngn som kan berätta mera o hur börjar jag. Ska jag köpa ngn speciell bok om Gi m recept m.m.?

Vore toppen m tips & råd!!!!

• aug 06

Jag tror att det har gått bra idag fast jag är lite osäker om man får äta sportbröd eller husmans men gjort är gjort jag försöker verkligen tänka på vad jag stoppar i mig. Och det där med nötter attt man ska bara att ca 10-20 st det fungerar inte alls så bra jag äter nog mer än så till ett mellanmål måste tänka mig för om jag ska ha det som mellenmål eller hur.

Hur går det för er andra ni kämpar på ni.
    Jag skule vara jätte glad om nån som kan ge mig nått typ av recept eller en ideé på hur jag ska undvika allt det där man ska unvika vad kan jag ta istället nån som vet.

Tacksam för svar.

• bröllopstjejen

Hej igen....

ingen som vill o kan berätta om GI metoden???
    Tips & råd på vägen?

• aug 06

Det jag vet så ska man ta bort alla vit råvaror som tex vitt socker,vitt bröd,potatis,pasta och ris.Sen ska man äta mycket grönsaker och kyckling ,fisk, skaldjur och mycke ägg + vatten så klart man ska visst ersätta detta med bönor av alla dessa slag.Du får är fullkorn om jag minns rätt.

Lycka till

• *tildis*

Jag har ätit efter GI väldigt länge nu och det funkar helt super för mig!
    Om ni har råd skulle jag rekommendera er att bli medlem i GIviktkoll på expressen. Helt super och man får en massa svar från riktiga experter om det är något man undrar över. Så har jag lärt mig allt jag behöver veta.
    Har med enkelhet nåt min målvikt och mår kanon genom att äta såhär!

Lycka till tjejer!

Svar på tråden Nu har jag bestämt mig........