• charlie06

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Hej!
    Får jag hoppa in i er tråd...??? Jag körde CK en omgång i höstas men avbröt pga magsjuka och sen gick det ju inte riktigt som jag hade tänkt....Har tänkt att börja efter nyår, men borde kanske köra igång imorgon istället nu när jag känner mig motiverad. Hmm...vi får väl se, jag återkommer... Tänkte köra VV iaf.
    hoppas det går bra för er!

• charlie06

Tack, tack för välkomnandet...(heter det så..?:)) Fick en våg i julklapp, önskade mig det, men har inte ställt mig på den ännu...:)Ska köra med VV, har gjort det förut och det funkade bra, men la av innan jag kom i mål och ni kan kanske räkna ut hur det gick...:) Har inte bestämt mig om jag ska köra själv hemma eller gå på lektionerna. Bestämmer det efter nyår. Måste köpa träningskort också. Har inte skött maten under julen, men har iaf kommit igång och promenerat ordentligt varje dag, alltid en början ju...:) Hur har det gått för er under julen?
    LizaGBG 78 är ju väääldigt nära 77! Så grattis! :D

• charlie06

Känner också igen mig i det ni skriver. Känner att jag inte riktigt är mig själv när jag är så här tjock. Tycker inte om att gå ut och ha
    kul eftersom alla kläder känns för små. Så då väljer jag hellre att stanna hemma. Men måste säga att det redan känns bättre, bara för att jag har bestämt mig att göra något åt min vikt.
    Har haft en supertrevlig helg, med god mat men normalt ätande och bra val hela tiden, känns skönt. Och när jag nu sitter här och funderar så tror jag inte att jag ska gå till VV mötena utan sköta det själv. Anledningen är att jag blir stressad av vägningarna. Känner att jag slarvar med maten den dagen som jag ska väga mig och dricker för lite vatten etc. och det funkar ju inte i längden... Ja, jag vet inte, men just nu ska jag inte gå på mötena iaf, kanske känner att jag vill det om ett tag, vem vet?

Däremot ska jag köpa ett träningskort idag och det känns så bra!!

Ställde mig föresten på den där vågen jag fick... hmm 86,5kg blev invägningsvikten några dagar innan nyår.
    ha det bäst//charlie

• charlie06

Hej!
    LizaGBG, jag håller med om att guldstjärnorna är lockande!Hur har det gått för dig?

Själv räknar jag fortfarande inte points, men jag kämpar på utan dem...:) Och det har gått bra! Vill bara komma igång ordentligt med motionerandet också. Har dock gått ner 2,5kg! Känns inte så himla mkt men tänker man i smörpaket så blir det ju genast mer!

Startvikt: 86,5 kg
    Vikt v.2: 84 kg
    Viktnedgång: -2,5kg
    Mål: 65kg?

• charlie06

Hej igen!
    Har inte testat VVs pastasåser, har faktiskt inte ens sett att det finns några. Men det ska kollas upp. Låter gott med köttfärspaj! Du får återkomma med omdöme... Själv har jag gjort en vegetarisk lasagne som ska ätas till lunch imorgon. Innehållande bl.a. keso och spenat, hittade receptet i Topphälsa. Annars är jag lite lat med att laga mat, men försöker verkligen skärpa mig.

Kan tipsa om ett kanongott bröd som finns på arla.se (eller kanske ica.se) och heter hurtbulle, himla gott med russin, hasselnötter och linfrön bl.a. Vet inte hur många points det är däremot....

• charlie06

Hej!
    Jag räknar inga points för tillfället, försöker bara käka nyttigt. Tänkte att göra det tills viktminskningen börjar stanna upp då får jag väl ha lite bättre koll på mina points. Vill du lägga in receptet på pajen, låter så gott ju!

Jag bakar brödet själv och det är superenkelt. Har du hittat receptet?Annars kan jag lägga ut det.

Va bra med delmål, ska fundera ut några själv...
    kram charlie

• charlie06

Tack för receptet! :) Blir nog paj till helgen! Har precis varit och tränat, känner mig såå duktig :)

• charlie06

Jag går på friskis o svettis. Känns som att det är mer...ehh...vanliga människor där :)
    Tränade aerobic igår och tycker ju faktiskt att sånt är riktigt kul! Jag köpte ett allkort, vilket innebär att jag kan träna allt de har där. Så jag tänkte testa lite olika och se vad jag gillar bäst. Det är väl troligare att man håller ut då....
    Tänkte försöka komma iväg imorgon också, men har inte riktigt bestämt mig för vad det blir.

Jag känner igen känslan av att känna sig tjock, röd och svettig bland en massa snygga och vältränade människor därför tycker jag att F&S passar utmärkt för mig :) Planera in en träning nån dag framöver och gå dit, inga ursäkter eller undanflykter, lovar att det kommer kännas såå bra efteråt. (så gjorde jag iaf..)

Var och vad tränar du?

• charlie06

Hej!
    Välkommen hit Penny28! Har du alltså 5-6kg kvar? Det kommer du isåfall att klara hur bra som helst!Om du har läst tråden så har du sett att jag har några kilon mer att tappa...:)

Nu är det iaf dags för spinning...:o får väl se om jag överlever...;)

• charlie06

Hallå!
    Det gick bra på spinningen i fredags men guuu så jobbigt det va! Men får väl masa mig dit på fredag igen. Idag tänkte jag gått på skivstång men har ont i halsen så det blev en långpromenad istället.

Jag väger mig på måndagar hoppas på ett minus :). Kan känna mig lite stressad faktiskt, hur ska jag hinna gå ner såå himla mkt till bröllopet? Det kommer ju aldrig att funka. Men det är bättre att vara 5kg från målet än 15...;)

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg