• charlie06

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Hej!
    Så var det dags för vägning igen.... -1kg!
    Hurra!
    Startvikt: 86,5 kg
    Vikt
    v.2: 84 kg
    v.3: 83kg
    Viktnedgång: -3,5kg
    Mål: 65kg?

• charlie06

LizaGBG
    Låt dig inte luras av mina senaste veckors framgång..:) Jag menar det finns ju en anledning till att jag väger för mycket... Och tro mig, det där med allt eller inget, jag vet precis hur det fungerar. Det är en av de saker som jag absolut vill arbeta bort. Det är därför jag inte är stenhård nu utan försöker göra bättre val och nöja mig med lite. T.ex. är Lindt (heter så va?) mörk choklad en favvis till mitt te på kvällen och då är det EN bit som gäller.

Vi gifter oss i augusti i år, så några månader är det ju kvar, men bara sju! shit jag tänkte att det var åtta:O

Låter härligt det där med att bo vid havet. Har vi också pratat om att vi skulle vilja göra en dag...

Duktigt med 1,5 timmas promenad!

• charlie06

"moffa" var förresten ett bra uttryck..:)

:o skulle det ju va innan...(och inte:O)

• charlie06

LizaGBG..
    När vi gifter oss kommer jag vara 28år och vi har varit tillsammans i 8 år. Go Friskis & Svettis! Ska faktiskt dit snart så måste gå och fixa iordning mina grejer. Har du några planer på vad du ska träna?

Penny...
    Håller med Liza, det låter som en bra idé. Det viktiga är ju att man kommer igång och börjar tänka i nya banor vad gäller motion och mat...

måste rusa..

• charlie06

Låter underbart med ansiktsbehandling! Vill också...Promenader är ju faktiskt hur bra som helst, men något skönare när det är varmare ute..Pilates skulle jag också vilja testa, får kolla upp om de har det här.

Passet igår var jättekul. Blir ju alltid roligare när man lär sig kombinationerna, kan ta i mer och svettas mer!

Börjar känna på jeansen nu att de sitter lite lösare...underbara känsla!

En tråkig grej, eller kanske inte tråkig men inte trevlig direkt..svammel..;)) med passet igår också förresten..De har stora speglar överallt och på nåt sätt hamnade jag längst fram och i mitten nästan. Inte kul att se sig själv där i spegeln, en liten tjockis i tights liksom....men, men blir väl bättre.

• charlie06

Liza...
    Kanske ska testa det där med att tränga mig först in i lokalen och leta upp nåt hörn å ställa mig i...:D

Jag har 33 i de jeans jag använder, men det ligger 32or i garderoben. Kanske får plocka fram dem om några veckor..:)29 hade inte varit helt fel....*drömmer* Perfekt med ett par nya snygga jeans som man kan växa i eller kanske snarare ur... Jag har en massa kläder som inte känns bekväma just nu..hmm..men som förhoppningsvis gör det om ett tag. Kommer att kännas som att jag har en helt ny garderob:)
    Ska ringa till F&S och se om det finns nån plats kvar på spinningen....tänkte först inte gå men efter att ha läst ditt inlägg blev jag inspirerad, snygga jeans på en mindre rumpa...ja tack!

Välkommen tillbaka Ann-ie! Ha en riktigt kul fest och födelsedag!

• charlie06

CCC... självklart är du välkommen! Kul att vi blir fler!

• charlie06

Halloj...
    Hur går det för er flickor? Tänkte gått på ett pass idag, men har blivit förkyld så det blev en långpromenad i solen istället. Annars har jag haft en trevlig och lugn helg. Hade lite kompisar över i fredags o vi skulle fixa nåt enkelt att käka, det blev pizza.... Kanske inte det bästa alternativet för mig.. hmm.. Men, vi sliceade upp pizzorna för att få testa lite olika och kom på att det var ett utmärkt alt. för mig. Tog två bitar, vilket inte ens är 1/4 av pizzan och sen kände jag mig nöjd. Det är så jag vill kunna göra under min viktminskningsperiod, att ändå käka av allt, men inte så mkt. babbel babbel...

Hörs imorgon!

• charlie06

Hej igen!
    Så var det måndag igen och dags för viktrapportering:

Vikt
    v.2: 84.0 kg
    v.3: 83.0 kg
    v.4: 80.8 kg (!!!!)
    Viktnedgång: -5.7kg

Jaaa! Ett riktigt bra resultat denna veckan känns det som! Var tvungen att stiga av och på vågen några gånger för att se att det verkligen stämde :) Börjar närma mig mitt första delmål, att få se 7:an... Hittade dessutom ett par gamla jeans i garderoben som inte passat på ett tag och som sitter perfekt nu! Hurra! Något att glädja sig över när jag sitter här bland mina snorpapper och temuggar och nyser...:) Så det lär väl bli lugnt med träningen denna veckan.

kramar!

• charlie06

Tack, tack *niger o bockar m blossande kinder*
    Jag önskar verkligen att jag visste precis vad det var som ligger bakom det här minuset. Jag har heller ALDRIG gått ner så mycket på en vecka. Vad gäller maten så försöker jag ju göra så bra val som möjligt hela tiden, men åt ju pizzabitar i fredags och igår åt vi hamburgare hemma. Tog ingen dressing utan en kall sås från arla, paprika och chili.

Iaf, innan när jag har försökt gå ner i vikt (och lyckats men gått upp igen) har jag nog inte tränat samtidigt, utan mest promenerat. Nu går jag en timma per dag, för att jag måste ta mig till bussen, och så har jag tränat 2ggr i veckan. Men träning två gånger på en vecka är ju inte så himla mycket, så jag vet faktiskt inte....

Men försöker förbereda mig på att det kanske kan bli ett litet plus nästa vecka även om jag sköter mig hela veckan. Äh, jag vet inte...Dessutom lär det inte bli ngn träning denna veckan eftersom jag är så förkyld.

Nu ska jag tillbaka till soffan tror jag, tittar in sen igen...

• charlie06

Åhh, så tråkigt att vara sjuk. Sitter vid datorn lite, lägger mig i soffan, zappar på tv:n, slumrar och så om igen... Dessutom är jag hungrig och måste vänta på att sambon kommer hem med lite mat...Ok nu har jag beklagat mig färdigt, tror jag tar lite te nu...

Hoppas det är bra med er andra!

kram!

• charlie06

Hallå...

Nu sitter jag här igen, men är ju så uttråkad.. då är det kul att titta in här.

CCC- tre kilo på tre veckor är ju jättebra, likaså 0,6kg på en vecka. Känner ibland att jag stirrar mig lite blind på siffrorna, men har inte kommit mig för att mäta mig ännu.

Jag gillar oxå rabarber & grädde mmm...och vanligt citruste är också en favvis. Det där röda teet med jordgubbar och grädde låter smaskigt. Och Liza det där Grönt & skönt, är det nån speciell smak på det eller smakar det bara grönt te, om du förstår vad jag menar. Är nämligen inte så förtjust i den "gröna smaken". Däremot grönt te med citrus är ju gott.

Ett god sak som jag brukar äta på kvällen ibland när jag är sugen på nåt är 2dl lättmjölk eller mild lättyoghurt, som jag mixar med en banan och massa blåbär eller hallon. (kanske är ett VV recept så ni kanske redan har det) Iaf så blir det lite tjockare och mer glassigt med yoghurten.

Ha så kul ikväll CCC! Ja du med Liza..:)

• charlie06

Hej!

Vart ska du åka Liza? Du kanske redan har sagt det, men kommer inte riktigt ihåg... Även om jag inte känner mig redo för en strand riktigt ännu ;) så låter det helt underbart. Och lite färg på en vinterblek kropp känns ju härligt, får en alltid att se liiite smalare, fräschare och snyggare ut..:)
    Men även om jag ibland kan ha lite ångest över att behöva lägga mig bland massa snygga människor på en strand, finns det nog inte värre än att prova bikinisar i en provhytt...*ryser*

Har faktiskt tänkt att bespara mig den plågan i år genom att beställa bikini från H&M katalogen. Ska nog ta mig en titt i den på en gång...:)

En sak till Liza... det kanske inte märks så mycket på vågen ännu, men har du mätt dig? (jag har inte gjort det ännu...)

kramisar

• charlie06

Hej!
    Jo, tack det känns bättre nu. Ingen feber,men jäkligt ont i halsen fortfarande... blir la bättre.
    Har inte bestämt mig hundra för vilken bikini det blir, men nån svart tror jag iaf. Återkommer när veliga jag bestämt mig..:)

Låter härligt med en vecka på Teneriffa! Bor de där eller? Och novemberresan som ni planerar är ju inte helt fel heller...:)
    Vi håller på o planerar bröllopsresa. Spännande! Måste snart bestämma oss bara.

Hoppas mätningen gick bra..;)Blir det en baddräkt idag då? Idag är det ju lönedags! Hurra! Bäst att föra över till bröllopskontot på en gång....

• charlie06

Mastermind... räkna cm istället för pengarna! För det var ju hur många som helst! :D

Gu va kul Liza! Grattis! Tänk va snygg du kommer att vara på stranden i den nya baddräkten och med de minskade måtten!

Aha, så lite spanskt påbrå!Pratar du nån spanska?

Vi åker på bröllopsresa ett par dagar efter bröllopet, men är väl inte 100 på vart vi ska åka ännu. Min sambo är dock frälst i USA, så vi får se om det kan bli nåt romantiskt av det....

Gjorde den där pajen idag, men har inte smakat den ännu, den blir lunch eller middag imorgon... doftar ljuvligt iaf...

kram!

• charlie06

Hej!
    Oj, här har det hänt mycket! Va kul!

Först, Ann-ie, hoppas att allt firande gått bra och att du haft kul! Det här med att gå ner i vikt är en konstig sak... Vad är det som gör att man är motiverad eller inte? Själv började jag gå ner en del i vikt i sommar, det gick bra, men jag kände hela tiden att jag inte var riktigt motiverad. Varje dag blev en kamp. Jag började sedan jobba på ett nytt ställe och det var INTE bra. Kände mig stressad, åt dåligt på dagarna eftersom jag inte hade tid och åt en massa skräp när jag kom hem. Var aldrig sugen på mat utan bara på massa gottis. Har flertalet gånger under hösten försökt att gå ner i vikt, men det har helt enkelt inte gått. Trots att byxorna blivit mindre och mindre och till slut hamnat i garderoben.

Men så hände nåt mellan jul och nyår, jag kände att jag MÅSTE göra nåt. Och sen har det bara rullat på... Men vad det är som gör att det verkligen blir av det vet jag faktiskt inte... Sen gäller det ju bara att det håller i sig....

CCC- tänkte på det där du sa om omgivningens kommentarer. När jag för tre år sen vägde 70kg fick jag en sån konstig kommentar. Min mammas väninna frågade henne på allvar om jag hade problem med maten, eftersom jag hade blivit såå smal. Hallå, 170cm och 70kg, då ser man inte såå smal ut! Men troligtvis är det ju för att dessa personer jämför en med hur man såg ut tidigare.

• charlie06

Glömde nästan min viktrapportering!

Vikt
    v.2: 84.0 kg
    v.3: 83.0 kg
    v.4: 80.8 kg
    v.5: 80.0
    Viktnedgång: -6.5kg

Snart ser jag sjuan!! Hurra!!

• charlie06

Hej på er!

Jaha, så var det onsdag igen.. Känns som om veckorna bara rinner iväg...och redan februari! Men det känns ju positivt med tanke på att våren närmar sig..:) Å då finns det ju inga ursäkter för långa och sköna promenader. Onsdag innebär träningsdag för mig. Det blev ju inget förra veckan eftersom jag var sjuk och idag har jag noll lust att gå. Men nu har jag ju hittat ett pass som jag tycker är kul så det finns ju egentligen ingen ursäkt.

Nu ska jag sätta mig o läsa Amelia Brud&Bröllop, kanske jag blir mer motiverad till att träna då...;)

Kram!

• charlie06

Hallå!
    Var är ni? Vad händer hos er? Har inte varit hemma i helgen så har inte kunnat skriva nåt här...Men det gick bra med en helg borta med tanke på mat o motion menar jag. Vi var ute o promenerade en del. En liiten bit tårta slank dock ner i lördags..:)mmmm...så gott det var.. Jag kan inte säga, som en del gör, att det inte är gott med sött när man inte ätit det på ett tag. Tycker det är jättegott.. Men det gör ju inget om man bara lär sig att ta lite...

I fredags blev det ett spinningpass och egentligen borde jag komma iväg på nåt pass idag med men har inte kollat vad som finns ännu. Känner mig väldigt motiverad, särskilt som jag snart ska börja prova brudklänningar..puh..

OK, veckans viktrapport:
    Invägning: 86,5 kg
    v.2:-1.5 84.0 kg
    v.3:-1.0 83.0 kg
    v.4:-2.2 80.8 kg
    v.5:-0.8 80.0 kg
    v.6:-1.1 78.9 kg
    Viktnedgång: -7.6kg

Hurra! Jag ser sjuan!! Såå himla skönt!

Kram!

• charlie06

Hejsan!
    Det har inte blivit så mycket skrivande här under veckan eftersom datorn har krånglat en del... alltid såå irriterande.

Ann-ie, tråkigt det där med din sambo och förlovning... Men har du pratat allvarligt med honom om förlovning och giftermål eller har du mer skojat om det? Tyvärr finns det ju en del som inte ser vitsen med att gifta sig, och det spelar ju ingen roll om det inte är som så att den de lever ihop med tycker annorlunda... Jag kan säga att jag har haft en del diskussioner med min svåger om det där. Han vill nämligen inte gifta sig, men jag vet att min syster vill det. De har ju barn ihop o allt, men han är envis och det är ju inte kul för henne att tjata om det.

Angående viktminskningen kan jag säga att det börjar bli tufft. Har varit så sötsugen under veckan, men jag har inte fallit för frestelsen ännu iaf... Försöker ta en dag i taget. Öch nästa vecka ska jag ev prova brudklänningar så jag hoppas att när jag väl provat en som jag gillar kanske jag blir inspirerad. Just nu längtar jag såå efter våren när man kan ut o promenera! Ååå så härligt! Men det gäller att bita ihop ett tag till.

Det där med kvällssuget är livsfarligt, känner så väl igen det. Och jag kanske inte är rätt person att ge råd men... när du blir sugen på kvällarna känner du dig småhungrig eller har du ätit en ordentligt middag? Jag kan nämligen känna ibland när jag äter middag för tidigt på kvällen att jag blir såå sugen på ngt sött. Men äter jag middag lite senare, som man iofs inte ska göra, så är jag ju nöjd o belåten och har inte alls samma sötsug. Dessutom är det ju bra om det inte finns ngt gott i skåpen som man kan äta på kvällarna, då slipper man ju liksom göra det där valet...

Kram!

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg