• Ann-ie

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Har varit på resande fot senaste dagarna, så därför har jag inte skrivit nåt på några dar. Men nu är jag tillbaks och oxå på G igen!

Var på fest igår. Det var planerat, så dagarna före åt jag två vanliga måltider och en CK. I fredags la jag till lite kolhydrater med pastan så att vinet inte skulle bli en "överraskning" för magen. Det blev dock lite mer än vin (lite cider och en drink). Det gick bra; inge bakoo (bakis eller ont i magen). Men vi får se vad vågen säger imorgon (har fått mens oxå nu, så det kan ju göra sitt oxå)... Gjorde inte saken bättre genom att äta pizza idag.. Hm.. Men det var jag värd, tyckte jag, för två veckors kämpande. Igentligen tycker jag att festen och drickat var nog så mkt belöning för mig, men så blev det iallafall. Jag ångrar det inte.

Men imorgon ska jag fortsätta igen med strikt kombikur. Om alla kolhydrater jag ätit igår och idag gör det svårt att återgå till kuren (med hunger, sug m.m.) så tar jag några dagars ren kur så att jag lär mig veta hut.

• Ann-ie

IGEN! händer det att -symbolen hoppar upp när man bara skrivit ett )!!!
    --> "..så det kan ju göra sitt oxå)... Det var inget roligt med det.

• Ann-ie

IGEN gjorde den så!!! (när jag skulle visa hur det ig var tänkt)! Va konstigt!! Iaf: bortse figuren i meningen som börjar: "Men vi får se vad vågen säger imorgon (har fått mens oxå nu..."

• Ann-ie

Förstår att det gör ont... Och du gör rätt som lyssnar, för även om du kanske inte vill veta allt eller orkar höra saker igen, så lyssna! Det är bra för honom att få bearbeta det genom att prata. Han vill inte komma hem och bort från situationen där?

Jag ligger oxå lite på latsidan när det gäller min kombikur.. Hm! Var ju på fest förra helgen och som jag befarade så skulle det bli lite jobbigt att gå tillbaks till min strika kur. MEN det har inte gått till överstyr! det har bara blivit lite mer kolhydrater. Har börjat jobba oxå vilket försvårar allt på en gång.. Jag tycker det både är jobbigt och svårt att förklara för nya arb.kamrater att man inte äter allt som serveras under lunchen, under fikastunden m.m. (Jobbar på förskola där man äter lunch och fikar med övrig personal och barn.)
    Men jag har tänkt att nästa vecka då kör jag strikt och hårt igen. Då är det bara tre veckor kvar till jul.

Är redan tröttis.. så jag ska börja krypa mot sängen..
    Hoppas du mår bättre imorgon och hoppas din pappa kommer starkare ur detta.
    Kramar / Ann-Sofie - som "bara" hade gått upp 0,5 kg efter helgen

• Ann-ie

(P.s. Heter Ann-Sofie igentligen, men kallas alltid för Ann-ie. d.s. )

• Ann-ie

Hade svårt för att somna igår så efter en kort natt försov jag mig imorse. (Hann till jobbet i tid iaf.) Så jag glömde väga mig imorse och eftersom hela dan blev rubbad av detta så åt jag makaroner m.m. under lunchen. D.v.s. INTE min diet. Hm.. Men middagen blev proteinrik och lite fettig!

Tycker kolhydratfattig kost funkar SÅ bra på mig. Det håller mig mätt och godissuget, fikasuget borta. Enda negativa är att frukt innehåller kolhydrater och ska ätas mkt sparsamt.
    Tycker att apelsinerna är underbart goda just nu.. Har inte kollat hur mkt kolh. de innehåller men jag tillåter mig att äta ca två om dagen. Det kan ju inte vara SÅ mkt..

Jag har gått på VV förut (senast i höstas), men jag tycker det är SÅ jobbigt att väga allt och räkna pointsen.. När jag VV:at har det blivit så att jag hållt mig till några måltider, för så fort man ska äta något annat så måste pointsen räknas igen. Jag tycker det tar sån tid. Du tycker inte detta är jobbigt med VV??

• Ann-ie

Gud va skönt! Vägde mig imorse och jag har snarare gått ner ett halvt kilo efter mina två helgers "unnande"! Står alltså på 82 kg idag och även om jag inser att 7 kg blir mkt att hinna ta till jul, så lär jag iaf komma till 70-kgsklassen till dess. Ska kolla mitt förråd på CK-påsar och kolla om jag kanske går på ren kur sista två veckorna.

Hur går det för dig?

• Ann-ie

Jag skrev att jag skulle börja på kur igen. Gjorde det inte. : ( Gör ett nytt försök imorgon!

Hur är det med dig? Jag hoppas du inte blev ledsen för nåt av det jag skrev! Eller?

Kram/ann-ie

• Ann-ie

Pyssla du om huset! Skönt bara att veta att du inte tog illa upp.

Jag har oxå fullt upp, men med nya jobbet. En arbetsmiljö som visat sig vara så dålig.. Mkt sjukskrivningar, sjukfrånvaro (stress, underliggande irritationer m.m.) = mkt övertidsarbete för mig.. Hm.. Har själv varit utbränd en gång och nu känner jag att min stresstålighet prövas hårt.. Det gör att jag inte heller kommit igång med kurandet och går mot gamla matmönster (monster!) och + på vågen.. Vilket i sin tur gör att jag mår och känner mig sämre. (Ond cirkel!) Jag tänker varje kväll: imorgon! Men så blir dagen rubbad på jobbet. Suck! Fixar inte ens kombikur..
    Så vi får se hur det blir med mitt kurande fram till jul. Vill ju! Även om motivationen tryter. Ska först och främst ta ett snack på jobbet imorgon, för att försöka förbättra situationen, och så får jag ta det, se över min liv (fram till jul iaf), efter det.

Och kära du, känn dig inte pressad till att skriva! Du skriver när du kan och hinner. Jag gör det! Kram
    Ann-ie

• Ann-ie

Lördag och jag har inte påbörjat min lovade kur.. Hört förut??!
    Fann inte min motivation.. så nu tar jag det lite lugnt med CK fram till jul och nyår. Efter det tar jag på allvar tag i hullet. Men ikväll pimlpar jag lite vin och cider.. Hi hi.. *Hick!*

Hoppas allt är bra med dig! /ann-ie

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg