~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Hinner tyvärr inte skriva så mkt, åker idag till mina föräldrar över några dagar. Utan en tanke på CK..
Men från "lilla" mig till er alla, en riktigt GOD JUL!!!
Bamsekramar
Ann-ie
Hinner tyvärr inte skriva så mkt, åker idag till mina föräldrar över några dagar. Utan en tanke på CK..
Men från "lilla" mig till er alla, en riktigt GOD JUL!!!
Bamsekramar
Ann-ie
Det går jättebra Charlie06!!!
Liza, jag fyller 30 i slutet av jan.
Gissa om det känns konstigt och framförallt..: overkligt??!!
Jag känner mig, helt ärligt, som 25. Att JAG blir 30 känns inte som jag! Och jag tror faktiskt att det beror på att jag "förlorat" 5 år av mina år pga min övervikt.. Låter kanske konstigt för andra, men för MIG är det rimligt! Sedan jag blev överviktig, för fem år sen, har jag inte kunnat uttrycka mig fritt med kläder, dans m.m. T.ex. varje gång jag ser mig på foton så ser det inte ut som jag! Det ÄR inte jag!! Jag är inte sådär tjock!! Förnekelse? Vet inte. Kanske. Kanske inte. Så jag tänker idag iaf........
Tiden före jul var lugn för min del. Jag hade köpt allting i tid och behövde inte tänka på något dagarna före.
Men Liza, 1 kg ifrån "jul-målet" är/VAR ju jättebra!! Grattis vännen!!! 86,2 till 78 är ju jättemkt!!! Själv har jag tagit det lite för lugnt under julen.. Hm.. HUR mkt återstår att se imorgon på morgonen då min våg får ge ett utlåtande.
Nu under jul och nyår har jag tagit lite ledigt, men på måndag fortsätter min kamp. Och jag tror att för första gången på länge är det ett sikte på det lång loppet.. Inga "10 kg på en månad" eller liknande.. Utan det får ta den tid det tar. Samtidigt VILL jag ju hinna gå ner mitt överflöd (på 22 kg) till sommaren.. -men det är inget krav! Nu vill jag bara bli mig själv igen och bli glad igen! Så igen (för att påminna mig själv! ) på måndag fortsätter mitt "nya liv". Ck och Atkins. Har beställt Ck-soppor idag för att fylla på det förrådet.
Kram // Ann-ie
Imorgon fortsätter jag med strikt kombikur à la Cambridgekuren och Atkins. Har haft julen och nyårshelgen på mig att förbereda mig mentalt, vilket jag gjort. Men har samtidigt varit lite försiktig med att gå ut för hårt på det här.. Vill inte ha för höga krav på mig som jag står ut med. Tanken är bara att jag inte ska ge mig. Jag ska försöka varje dag tills det sitter i ryggmärgen.
Jag önskar det fanns typ Atkins-möten likt det VV har. Tyckte det var det bästa med VV: att träffa andra viktväktare, motiveras, inspireras och ha lite press på sig. Visst skulle jag kunna fortsätta att gå på VV-möten, men vad är vitsen när jag inte räknar points eller går efter deras koncept. Nåja, får väl göra mina måndagsvägningar till en liten motivations-ceremoni för mig själv..
Hur gick nyårsfirandet för er????
Liza! m.fl. Vill bara säga att jag lever! Har bara fått jobba + planera min 30-årsfest så mkt att jag inte fått en stund över till er. Men snart, mkt snart ska jag läsa alla medd och berätta vad som händer hos mig (vilket inte är så mkt).
Ha det bra! KRAM//ann-ie
Hallåj alla!
Nu är jag tillbaks i tråden! Har läst hela kvällen det jag missat så nu är jag uppdaterad.
Jag vill först börja med att säga tack för alla lyckönskningar! Äntligen är det "slut" på allt fikande och festande (& alla rester!) Kan man få hamna i 30-årskrisen någon gång?
Liza, du skrev: "tyvärr tror nog många i min omgivning (inkl min sambo) att det är "ännu en bantning" som kommer resultera i ett sannolikt frossande om några månader & göra mig FETARE på lång sikt."
Känner så igen det! Och jag tänker varje gång jag ger mig in på ännu en diet att jag inte ska säga NÅT till någon förrän de ser viktminskningen med egna ögon. Men varje gång kan jag inte hålla min käft för min stackars sambo som inte har NÅ hopp för mig i den "avdelningen". Du skrev vidare: "Oj, vad jobbigt att man berättat om varje bantningskur. Jag känner mig liksom så misslyckad och dömd att vara tjock hela livet då." Ja, eller hur??!!! Och det blir ju en slags självuppfyllande profetia varje gång.. Ond cirkel.
Känner mig lite avis när ni berättar om alla träningsmöjligheter ni har på era orter.. Flyttade förra året till liten ort där det inte finns mkt till utbud på nåt. INTE för att jag är någon träningsnisse på långa vägar, men att ha de möjligheterna är så bra. Ibland när man fick en dos överskottsenergi och gav sig dit så blev man "fast". För det är ju SÅ skönt efteråt!! Tur iaf att vi skaffat hund under året så att jag har nåt som "tvingar" mig ut och motionera. Jobbigt bara en bakis-dag som denna då man vill ligga framför tvn och titta på "Sex & the city" hela dan.
Men appropå träningsställen: Inte undra på att "vanligt" folk inte vågar träna på en del ställen! De kryllar ju av folk som inte skulle dö av lite vila. =smala & vältränade. Och JA speglarna!! Vad de är deprimerande. Varför behövs de överallt? Och jag håller fullständig med: längst bak i ett hörn "rockar"!!
Charlie06, vilken prestation av dig att bara äta en bit choklad och inte hela kakan!! Fy tusan va bra gjort!