• roosa

Vi har bestämt oss

Hej tjejer.
    Vi har bestämt oss vilket datum vi ska gifta oss :) 14 juli 2007.
    Vi förlovade oss 14 oktober 2005.
    Blev tillsammans 6 januari 2005.
    Lycka till mer era bröllop, och om ni gift er, era framtider med era män.
    Kramar

• Svar på tråden Vi har bestämt oss
  • Sanasol

Vi har varit tillsammans ett år ungefär! Han frågade utan ring så ännu är fingret tomt, men vi har beställt dem och de kommer nog i veckan så han ska planera någon mysig förlovning med ringarna! :)

Vad har ni för ringar?

• roosa

Våra är helt släta... 4,5 mm
    Era då?

• Sanasol

Min blivande ska ha en slät ring, svagt kupad 7mm bred. Vi fick lov att specialbeställa den eftersom den bredden inte fanns i den modell han ville ha.

Min förlovningsring är en plan ring, 5mm bred med 6 st diamanter, totalt 0.18ct, sen kommer jag att ha en 2,5 mm ring med diamanter runt halva ringen, totalt 0.28ct eller 0.36ct har inte bestämt mig ännu!

Du kan se bild på hur det ungefär kommer se ut på groups.msn.com/sanasol/pictures

fast våra ringar är i rött guld, allihopa!

• roosa

oj! Dom varkar dyra.. Vet du hur mycket dom kostar?

• Sanasol

Ja, det är klart eftersom jag varit med och belatlt dem. Eller jag har betalt hans och han min. Förlovningsringen kostar 3995 på gildgruvan.se egentligen ca 5400kr. Vigselringen kostar väl ca 5000 eller mer skulle jag tro.

• roosa

oj.. hur har ni råd?
    jag som rådde min kompis att inte förlova sig för att dom inte hade pengar. dom la ut 1500 kronor för båda.
    Våra kostade 4500.

• Sanasol

Vi har sparat och det kommer vara värt varje öre även om vi betalat fullpris hade vi valt just de ringarna för att vi verkligen vill trivas i dem! Vi ska ha dem resten av vårt liv och det är ju också det enda man har kvar förutom minnen och foton efter bröllopet! :)

• roosa

Jo det är klart.. Men då har du stenar i både förlovnings ringen och vigesel ringen va?
    din blivande skulle ha 7mm.. Det är någ rätt kaxigt. Min fästman vill också ha bredarae men tyckte vi skulle ha likadana. :)
    Jag vill bara ha dte i vigsel ringen annars kännde jag att dom måste matcha varandra om man inte köper dom samtidigt och kan få hjälp.

• roosa

ser att du frågade vad klänningen kostade.. vet faktist inte.. stog inte..

ha dte bra

• Sanasol

Jo, jag kommer att ha stenar i båda ringarna! Tycker att det är så fint, och värt varje krona när man ska ha dem resten av livet!!

• roosa

ja absolut.. Håller helt med.. Har du inge bilder på dom? Så jag kan se dom?

kram

• Sanasol

Eftersom jag inte fått ringarna ännu så har jag inga bilder på just dem, men du kan se på groups.msn.com/sanasol/pictures

under smycken så är det de första i kombination, jag kommer dock ha i rött guld båda två och större stenar i den smala ringen som blir min vigselring.

• roosa

okej.. nu förstår jag lite mer.. ochdom är underbara.. :)
    har du sett mina?
    kram

• Sanasol

Nej, har du någon länk till dem?

• roosa

japp här:
    www.tcol.se/
    sen kan du söka på: 114N6
    efter artnr så är det en ruta.. :)

• roosa

B008
    om du söker på den här hittar du en annan.. vet inte men skulle vilja ha den som vigsel ring. va tycker du?

• Sanasol

:) Fint, väldigt klassiska ringar!

• roosa

ja det ville vi ha.. släta vanliga :D

• roosa

hur går det med planeringen annars då?

• Sanasol

Jo, det går bra! Vi har bokat kyrkan och fått en bekräftelse på det. Kikar lokal och sånt där för fullt för vi vill gärna få det klart! Skriv om planering i 2007-tråden!

Svar på tråden Vi har bestämt oss