• Augustibrud-06

Stenungsund 2006 Del 2

Hej allihop!
    Vår tråd försvinner för svar om ett par dgr, så jag tänkte att det är lika bra att starta nästa nu!
    Hoppas vi blir fler och får lika mkt bra tips och hjälp i den här tråden!

• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2
  • insideharmony

gnizz
    Ja håller fullständigt me fö ja älskar burton :D Kan man bygga burton så kan man bygga ställning, en system e ju ingen sport :D Men annars föredrar ja layer å den e go å ha på raff oxå me burton som komplitering om man ska ha upp dem snabbt.

Men ja ha jobbat me en hel del olika material men de 2 e dem ja fastnat för mäst ;)

Orustbrud
    Håller fullständigt me dig att de e en bättre ide, men förslaget bara dök upp när alla var på väg till samma ställe :D

Men en fika i S-sund e ju perfekt :D

Ett förslag e nästa lörd förmiddag alltså helgen eft mässan. Tycker d hade varit kul å få till de så snart som möjligt. Fö vi kanske trivs så bra ihop att vi kör träffar lite titt som tätt sen ;)

Så gott gäng som vi e här menar ja :D

• gnizz

Om det inte e "girls only" så är jag troligtvis i std nästa lördag, har lov nästa vecka så jag skall åka ner dit.

• sept.brud-06

Nu är det äntligen klart!!!
    Det blir nu vigsel den 26 augusti i Stenungsunds kapell och sedan har vi festen i Ljungskilegården. Känns otroligt skönt att det har gått i lås.

Hemligt (fast inte längre)
    Tusen tack för tips på kyrkor. Jag var helt inställd på Ljungs kyrka, men så visade det sig att alla som jobbar i församlingen åker på jobbresa just denna helg!!! Helt otroligt. Sen var gården upptagen hela september. Så det fick bli en kompromiss med vigsel i Stenungsund. Tror det blir bra ändå..

Tänkte också bege mig till mässan med min blivande i helgen. Ska bli jättekul. Vi har bokat Caroline från Älvfoto att ta kort, och de skulle ställa ut på mässan.

• sept.brud-06

gnizz
    tack för kyrkotipsen från dig med!

• insideharmony

gnizz d klart alla respektive oxå få va me :D tycker ja iaf å du hänger ju här så du e me i gänget ju ;)

• Hemligt ( fast inte längre)

Hajk!

sept.brud-06
    Kul att det löste sig och typiskt med Ljungs kyrka, men det blir säkerligen kanon med stenungs.kapell.

Jag vill också vara med på nån träff, om man får även fast man redan är fru...
    Fast nästa helg kan inte jag för jag ska till sthlm. Men det kanske kommer fler tillfällen?

• 2006Std

Hej på er alla.

Längesen jag var här, mycket läsande
    att ta igen...har jobbat för mycket men
    idag är min lilla tjej sjuk så jag är hemma o då får jag ju passa på att kika in här medans hon sover!!

En fundering jag har är om fotografering.
    Före eller efter vigseln? Hur gör ni andra? Vi har planerat att fotograferas efter eftersom det är på "riktigt" då o förhoppningsvis är man mer avslappnad då. Men när jag pratar med t ex en del fotografer o de som ska transportera oss mell. kyrka o lokal blir de förvånade när jag vill fotas efteråt!!!???

Hur löser ni det med fotot o transporten efteråt, om man har häst o vagn tex.

Sen gäller det ju också att gästerna har något att sysselsätta sig med den tid man är borta......!

Det är så svårt.......

• gnizz

2006Std
    Vi ska fotas efter vigseln för då är vi som du också skrev gifta :) transportn har vi inte riktigt bestämt än men den får väl vänta på oss. Gästerna ska vi under tiden bjuda på bål och snittar serverat med engångs artiklar.
    Vår fotograf hade full förståelse att vi ville fotas efter vigseln och sa som du att man är mer avslappnad och lycklig då :D

• Linslus

Vi fotas FÖRE vigseln Vi ska åka runt till olika platser & fotas under ca 2 timmar så det känns skönt att inga gäster står & väntar på oss...

Sen håller jag med om att det inte är "på riktigt" riktigt att fotas då vi inte är officiellt gifta, men vi gifter oss först klockan 16 (!) så då känns FÖRE som ett bättre alternativ...

• Linslus

Bara en tanke som slog mig nu när jag "surfar runt" på B.T:
    Vilken otroligt TREVLIG tråd vi har här, jämfört med så många andra trådar? eller är jag blind?

Jag tycker alltför många här på BT tycks ta saker så personligt... Nyss i en tråd som handlar om typ "är det ok att bara bjuda sin vän & inte dennes respektive som man aldrig träffat" Då svarar en person:
    "Att inte bjuda respektive i etablerade par tycker jag är att inte respektera sin väns val av partner. Det är att inte köpa hela paketet! Skulle ta det som en markering mot min man"
    Personlig markering? Att brudparet inte tycker att vännen gjort ett bra val av respektive? eller vaddå?...

Själv skulle jag aldrig tänka den tanken om bröllopsparet aldrig sett ryken av min M2B

Nu kan det ju hända att några i DENNA tråd håller med hennes uttalande, & det respekterar jag men ville bara ta det som ett exempel då jag tycker att allt ibland tas på ett så djupt "personligt" plan... Man tycks "läsa in" undermedvetna signaler i allt från vilket namn som stod först på inbjudan vart man placeras på festen bla bla bla...

Jag SJÄLV hade tänkt mer att eftersom det ÄR kostsamt att arrangera bröllop så får man väl respektera att brudparet inte KAN bjuda vissa vänners respektive som de aldrig träffat... men att man självklart måste vara KONSEKVENT (alltså inte bjuda vissa respektive man aldrig träffat men bjuda andra man aldrig träffat)
    Förstår ni vad jag menar? Bara som exempel?

Jag har t.o.m blivit kallad "kvinnoförstryckare" i en annan tråd då jag vill gå in med min pappa i kyrkan... För jag "borde förstå att allas handlingar får konsekvenser"...

Jag blir så "matt" så har idag bestämt mig för att i så hög grad som möjligt STRUNTA i att ens LÄSA dessa trådar

Nä TACKA vet jag Stenungsunds-gänget

förresten...hemska tanke; hoppas inte JAG har uppfattats som "uppviglare" eller så här i tråden?? Man kanske framstår som ett pucko utan att veta om det hi hi

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2