• evig trohet

    Jag är sååååååååååååååå bebis-sugen

    jag är såååååååååååååååååååååå bebis sugen, men killen vill inte ha barn, varje dag ser jag lyckliga mammor gåendes med barnvagn eller så ska dem ha barn när som helst, det gör ju inte att jag blir mindre sugen på det.Är det värt att göra slut med killen bara för att man är sååååååååååååååååå bebis-sugen.?Min mamma säger ofta att hon vill ha barnbarn, pappa har inte sagt något men jag vet att han också vill ha.
    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Jag är sååååååååååååååå bebis-sugen
  • L-N

    är det så att han aldrig vill ha barn eller bara just nu?
    Hur länge har ni varit tillsammans då?

  • L-N

    bara INTE just nu, ska det stå

  • evig trohet

    Han vill aldrig ha barn, vi har varit tillsammans från och till men i tre år

  • L-N

    om jag skulle föreställa mej mitt liv så, att jag vill ha barn men inte min partner, så måste jag säga att jag skulle lämna killen ifråga... Jag tycker att barn är så pass viktigt för mej att jag inte vill "välja bort" dom. Men det kan ju va svårt att lämna sin partner också...men man kan ju alltid hitta en ny kille, ens barn är alltid ens barn.
    Hoppas su inte tar detta på fel sätt, men om ni har varit tillsammans från och till så är kanske inte ert förhållande så "stabilt", och då kanske det inte är så smart att skaffa barn med just den personen? Men nu vet ju inte jag hur era liv ser ut, det här tycker jag bara utgående från vad jag tror mej veta av dina inlägg...

  • evig trohet

    Jag har faktiskt fundearat tusen ggr på att göra slut, jag sa till han senast nu i helgen att jag vill ha barn , men han sa fortfarande att han inte vill.Han sa till och med "ska vi göra slut", men jag sa nej.Min bästa kompis mitt ex vill att vi börjar om igen och han har sagt att han vill ha barn med mig, men grejen är att han röker och jag kan inte vara i hop med en som röker. det luktar så illa, dessutom har han inget jobb men vi får se vad som händer.
    Jag är bjuden på fest till hans kompis på nyår och kompisen tjatar hela tiden med att han vill att jag ska komma så att vi kan bli tillsammans igen.

  • L-N

    jag tycker att du ska dumpa din nuvarande..om du ändå har funderat på det. Han "hindrar" dej från nåt du vill med ditt liv. Tänk då om ni e tillsammans tills ni blir så pass gamla att du inte längre kan få barn. Så tar det slut, och då har du varken barn eller partner. ditt ex då som röker...kanske han kan sluta för din skull..? Det gjorde min pojkvän när vi blev tillsammans. Han har iof börjat lite smått nu igen, men det ser jag inte längre som ett skäl till att inte vilja va med honom. håller med om att det luktar illa, speciellt när man inte röker själv.

    Men hur känner du för ditt ex då? kär? förälskad?

  • evig trohet

    Jag är fortfarande kär i han, jag älskar han och han har sagt att han älskar mig.
    Min nuvarande är 40 och jag 25, visst jag drömmer även om att åka utomlands för att plugga men jag kan inte riktigt släppa han min bästa kompis.Jag fick ett meijl av han tidigare i kväll att han ser mig som sin bästa kompis .

  • Augusti-06

    Men om du dessutom är kär i någon annan så är det väl inte så mycket att fundera på.... Oavsett om det blir du och ditt ex. så är det väl inte så kul att vara tillsammans med en person och ha starka känslor för någon annan...

  • EhjärtaK = sant

    För att vara helt ärlig så tycker jag att er situation låter ganska turbulent för tillfället och då är det väl knappast särskilt smart att skaffa barn (vare sig med din nuvarande eller med någon annan).

    Jag tycker att det verkar mest angeläget att du reder ut dina känslor och bestämmer dig för VEM du vill vara tillsammans med. När du vet det och känner att ni har ett stabilt förhållande så är det kanske läge att börja planera för barn.

    Förövrigt så har väl knappast dina föräldrar något med din barnplanering att göra. Du ska ju bara skaffa barn om du känner att du själv vill - inte för att de vill ha barnbarn.

  • dinaandetag

    Jag tycker att du ska bryta med din nuvarande, tror att du nog kommer att ångra dig annars.

    Barn är ju så himla underbara och han verkar ju inte ändra sig om att han inte vill ha barn. Men sen så betyder det ju inte att du måste bli tillsammans med din bästa kompis/ex bara för att du gör slut med din nuvarande.

    Du kanske helt enkelt måste vara ensam ett tag och göra som "EhjärtaK = sant" reda ut dina känslor och kanske t.o.m. börja om på nytt med någon helt annan.

    Hoppas att det löser sig till slut!

Svar på tråden Jag är sååååååååååååååå bebis-sugen