• Jeppson

Jeppson gift! Jipiiii!!!!!!

Så äntligen blev det dags, och det var nog en av de mest underbara dagarna i våra liv!!

Vi två, min syster och svåger på en strand på Sulawesi. Helt ljuvligt!

Jag håller på och skriver ner hela händelsen, men det är en så lång historia att jag måste ta den pö om pö. :)
    Lite alt-text finns vi de flesta bilder, men inget mer - ni får hålla till godo med bara bilderna så länge. :) Tyvärr hann det bli så mörkt så fort, så det blev inte så många...

www.roppejempa.se/brollop/index.htm

• Svar på tråden Jeppson gift! Jipiiii!!!!!!
  • bride no1

förresten...måst tillgäggga!!! GRYMT snygg brudklänning du hade!!!!!

• f.d. Svart brud

*suck!* Vad fint och mysigt! :)

• Virginia

Nar jag tittar pa era bilder far jag kanslan av att det var avslappnat med anda speciellt.
    Precis sa hoppas jag att vart strandbrollop i Australien kommer att bli om ett ar! Skall kolla pa strander under julen, det skall bli harligt. Underbar klanning, passar verkligen fint till ett strandbrollop.

• *L*

Det ser alldeles underbart ut!

• Beachy

Grattis Jeppson!

Det ser verkligen ut som ni hade härligt. Om 1 mån o 2 dagar är det dags för oss på Aruba. Jättenervös...

• Beachy

Skulle också säga att ni var jättefina!

• Jeppson

Tack å tack å tack igen!! :)

Bride no1: Hehe, tack så mycket!! Jag blir alldeles generad!

Virginia: Ja, det var verkligen avslappnat. Eftersom vi inte varit med och planerat någonting, utan tog saker och ting som det kom, så blev det aldrig stressigt eller ens särskilt nervöst. Jag är SÅ glad att vi gjorde det på det här sättet - som handen i handsken! :)
    Australien låter härligt. Min... MAN :D är där nu och jobbar 1 vecka - det verkar vara ett fantastiskt land!! Hoppas verkligen att han kan få en tjänst där nån gång så man kan flytta dit ett tag. :D

Beachy: Iiiihh!! Hur var det nu - har ni ordnat med allt hemifrån? Skulle era familjer med? Vad ska ni ha på er? *nyfiken i en strut och vill fortfarande gotta mig i andras bröllopsplaner*. :)

• Beachy

Härligt att säga MAN, eller hur???

Jo, vi har med oss familj och vänner och blir nästan 30 st. Hela Arubaresan blir väl till en enda stor fest. Vi kommer dit den 4, den 7 fyller en kompis sambo 45 så då blir han firad, den 10 fyller mamma 60 o skall ha stor baluns, rehearsal dinner och cocktail-party den 11 och bröllop den 12. Min lillebror fyller ojämt den 14 och emellan allt detta är det inplanerat aktiviteter, spa och annat kul.... De flesta åker hem igen runt den 14, 15, 16 så efter det blir det lite lugnare.

Den 20 åker vi själva till Miami och sedan på en kryssning i 7 dagar. Avslutningsvis blir det 3 dagar i Miami. Vi kommer väl vara helt slut på kryssningen och bara sova, sova, sova!!!Det blir en härlig resa och vi är borta i exakt 4 veckor.

All planering är i stort sett klar, men lite smått finns det kvar och så har vi ju packningen kvar... Började lite i går och skall fortsätta i dag. Vi har MASSOR av grejer till gästerna och till bröllopet (och de blir vi ju som tur är av med inför hemresan) och sedan skall sommarkläder packas till barnen och oss plus att jag måste packa vinterkläder i sista minuten för den lilla tjejen som skall vara hos mormor några veckor när de kommer tillbaka från Aruba. Det blir mer än man tror!

• Jeppson

Wow, det låter härligt! Kul att så många följer med! Jag kan rekommendera att låta "alla andra" fixa så mycket som möjligt - det är underbart att bli överraskad och bara "hänga med" i strömmen - slippa oroa sig över sånt som eventuellt inte blir som man planerat, och ta allt extra som sker som bara ännu ett plus. :) Det bästa beslut vi fattat var när vi avsade oss all planering. Det kan inte bli annat än perfekt på en sån plats med den man älskar, och när ni nu dessutom har familj och alla vänner med er - det är som bäddat för succé! Njuuut!! :)

Vi skulle också ha kryssat runt i norra Sulawesis ö-värld, men pga storm så fick vi avbryta efter en natt ombord. 2 dagar senare var värdret finfint, men då hade vi redan ordnat med annat. Synd! Men syrran hade nog vägrat ändå - hon var verkligen livrädd denna enda natt ombord.

Hihi! Lycka till med packningen! Ett tips är att ta allt det tyngsta och mest värdefulla i handbagaget - för att slippa övervikt.

• fine

Åh vad härligt det ser ut- LYCKA!!!

Och vilken fin klänning du hade, vart kom den ifrån om man får fråga ??? :)

Grattis & kram på er!

• Jeppson

Tack fine! :)

Kjolen hade jag beställt från en sömmerska, och jag hade väl en bild i huvudet över ungefär hur jag ville den, sen hjälptes vi åt för att få det precis rätt. Jag ville liksom få en känsla av "vind och hav" i den, därav det böljande assymetriska. :) Livet hade jag köpt i Danmark tidigare, så hon sydde bara kjolen, plus la till lite tyg i livet för att det skulle "höra ihop" bättre. Och så bytte vi banden i ryggen. :) Kul att du tyckte om den!

• Beachy

Jeppson:
    Tack för tipsen. Tyvärr är det väl så att jag är lite av ett kontrollfreak så jag har planerat allt in i minsta detalj. Däremot vet jag att på den stora dagen behöver jag inte göra någonting, det tar koordinatorn hand om! Superskönt!

Vi har ju också en hel del andra aktiviteter inplanerade som måste klaffa, men första dagen på plats ringer vi alla nödvändiga samtal och får en sista bekräftelse på allt och sedan behöver jag inte bry mig mer.

Packningen är redan ett skämt... Tur att jag och min m2b åker via USA som ger oss 2x32 kg per person. Det är vår lycka för annars hade vi inte fått med oss allt. Alla andra svenskar åker direkt till Aruba och har då bara 20 kg. Vi har med oss massor av grejer till gästerna, bla favors på bröllopet och grejer till välkomstväskorna de skall få på sina rum. Detta kommer vi ju att slippa när vi åker hem. Har börjat packa och det är inte lätt.

• Jeppson

Oj, det låter avancerat. :) Hoppas ni får det precis så perfekt som ni tänkt er!

Vart ska ni bo någonstans? Har de nån hemsida man kan titta på?

Bra tips om att åka via USA om man har mycket packning! :)

• anna_80

Stort grattis! Såg ju jättehärligt ut! Klänningen blev kanonfin, absolut rembokänsla! Jättefint alltihop!

• Pysen

wow vad fint!!!

grattis!!!

& lycka till!!!

• aktuelle

jättefina bilder, bra ljus :D

• sweet saint

Åååh, vad fint!!!
    Wow!!!

GRATTIS!!!

• Jeppson

Tack, va ni är söta!!
    Det blir inte av att man går in här så mycket mera, men när det väl blir av så möts man av massa smicker. Gulle er!!

• Jeppson

Och förresten Beachy - det hela såg jättefint ut! Jag saknar att vi inte hade möjlighet till någon "riktig" fotograf, men vi filmade allt så att vi ändå kan få tillbaks den där härliga känslan om vi vill. Jättefina bilder verkligen!

I helgen hade vi vår "bröllopsfest" där vi bl.a visade en liten 10-minuters filmsnutt från vigseln. Det var mycket uppskattat!

Svar på tråden Jeppson gift! Jipiiii!!!!!!